Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEZ | EPDY2115498 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı kaynaklardaki güncel çalışmaları inceler. | 10, 14, 16, 2, 6 | D, F, H |
Çalışmalar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri araştırır. | 10, 14, 16, 2, 6 | D, F, H |
Literatürdeki boşluğu belirler. | 10, 14, 16, 2, 6 | D, F, H |
Araştırma modelleri arasında ayrım yapar. | 10, 14, 16, 19, 2, 37, 6 | D, F, H |
Uygun veri toplama araçlarını seçer. | 10, 14, 16, 2, 37, 6 | E, G, I |
Uygun veri analizi yöntemlerini uygular. | 10, 11, 14, 16, 2, 37, 5, 6 | D |
Araştırma sonuçlarını ilgili literatürle karşılaştırarak bilimsel bilgi geliştirir. | 10, 14, 16, 19, 2, 37, 6 | D, F, H |
Bulguları güncel literatüre göre yorumlar | 10, 14, 16, 2, 37, 6 | D, F, H |
Nicel ve nitel verileri sınıflandırır. | 10, 14, 16, 2, 37, 6 | D, F, H |
Verileri uygun yazılımla analiz eder | 10, 14, 16, 2, 37, 5, 6 | D, F, H |
Verileri uygun şekilde yorumlar. | 10, 14, 16, 2, 37, 4 | D, F, H, K |
Literatürdeki benzer ve farklı çalışmalara atıfta bulunur. | 10, 16, 2, 37, 5 | D, F, H |
Mevcut bulgulara göre tahminler oluşturur | 10, 14, 16, 2, 37, 4, 6 | D, F, H, K |
Çalışmanın sınırlılıklarını ve gelecek ihtiyaçları tartışır | 10, 14, 16, 19, 2, 37, 6 | D, F, H, K |
Hangi bulguların hangi soruna ne ölçüde fayda sağladığını değerlendirir | 10, 14, 19, 2, 37, 4, 6 | D, F, H, K |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi, K: Öz değerlendirme |
Ders Akışı
Kaynak |
International Journal of Epidemiology, Ed: Stephen Leeder, Oxford University Press
Epidemiology, Ed: Timothy L. Lash, Wolters Cluver
Temel Epidemiyoloji, R. Bonita, T.Kjellström ; çeviri: Nazan Bilgel, Nobel & Güneş Tıp Kitabevi, 1997
Epidemiology, Leon Gordis, Elsevier, 2018
Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi, Sabahat Tezcan, Hacettepe Üniversitesi Yayınevi, 1992
Public Health and Epidemiology : At a Glance, Margaret Somerville, K. Kumaran, Rob Anderson, Wiley, 2012
Medical Statistics : A Guide To SPSS, Data Analysis, And Critical Appraisal, Jennifer K Peat, Wiley, 2004 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Epidemiyolojinin tarihsel bağlamını açıklar. | | | X | | |
2 | Sorunları büyüklük, etkilenen kişiler, zaman ve konum açısından tanımlar. | | | X | | |
3 | Epidemiyolojinin temel terminolojisini ve tanımlarını uygular. | | | X | | |
4 | Yapısal yanlılıkların, sosyal eşitsizliklerin ve ırkçılığın sağlığa zarar vermesi ve organizasyonel, toplumsal ve sistemsel düzeylerde sağlıkta eşitliğin sağlanmasında zorluklar yaratmasını tartışır | | | X | | |
5 | Epidemiyolojik araştırmalarda bias, karıştırıcı ve etki değişkenlerinin nedensel çıkarımlar üzerindeki etkisini yorumlar | | | X | | |
6 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular | | | X | | |
7 | Epidemiyolojik araştırma ve raporların güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirir. | | | X | | |
8 | Yaygın epidemiyolojik çalışma tasarımlarının göreceli güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırır | | | X | | |
9 | Belirli bir bağlama uygun nicel ve nitel veri toplama yöntemlerini seçer | | | X | | |
10 | Uygun biyoistatistik, bilişim, bilgisayar tabanlı program ve yazılım kullanarak nicel ve nitel verileri analiz eder | | | X | | |
11 | Kültürel değerlere ve uygulamalara ilişkin farkındalığı politikaların tasarımına, uygulanmasına veya eleştirisine uygular | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 15 | 10 | 150 |
Rehberli Problem Çözme | 15 | 10 | 150 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 15 | 10 | 150 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 10 | 10 | 100 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 50 | 10 | 500 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 60 | 10 | 600 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 15 | 10 | 150 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 1800 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1800/30) | 60 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEZ | EPDY2115498 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı kaynaklardaki güncel çalışmaları inceler. | 10, 14, 16, 2, 6 | D, F, H |
Çalışmalar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri araştırır. | 10, 14, 16, 2, 6 | D, F, H |
Literatürdeki boşluğu belirler. | 10, 14, 16, 2, 6 | D, F, H |
Araştırma modelleri arasında ayrım yapar. | 10, 14, 16, 19, 2, 37, 6 | D, F, H |
Uygun veri toplama araçlarını seçer. | 10, 14, 16, 2, 37, 6 | E, G, I |
Uygun veri analizi yöntemlerini uygular. | 10, 11, 14, 16, 2, 37, 5, 6 | D |
Araştırma sonuçlarını ilgili literatürle karşılaştırarak bilimsel bilgi geliştirir. | 10, 14, 16, 19, 2, 37, 6 | D, F, H |
Bulguları güncel literatüre göre yorumlar | 10, 14, 16, 2, 37, 6 | D, F, H |
Nicel ve nitel verileri sınıflandırır. | 10, 14, 16, 2, 37, 6 | D, F, H |
Verileri uygun yazılımla analiz eder | 10, 14, 16, 2, 37, 5, 6 | D, F, H |
Verileri uygun şekilde yorumlar. | 10, 14, 16, 2, 37, 4 | D, F, H, K |
Literatürdeki benzer ve farklı çalışmalara atıfta bulunur. | 10, 16, 2, 37, 5 | D, F, H |
Mevcut bulgulara göre tahminler oluşturur | 10, 14, 16, 2, 37, 4, 6 | D, F, H, K |
Çalışmanın sınırlılıklarını ve gelecek ihtiyaçları tartışır | 10, 14, 16, 19, 2, 37, 6 | D, F, H, K |
Hangi bulguların hangi soruna ne ölçüde fayda sağladığını değerlendirir | 10, 14, 19, 2, 37, 4, 6 | D, F, H, K |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi, K: Öz değerlendirme |
Ders Akışı
Kaynak |
International Journal of Epidemiology, Ed: Stephen Leeder, Oxford University Press
Epidemiology, Ed: Timothy L. Lash, Wolters Cluver
Temel Epidemiyoloji, R. Bonita, T.Kjellström ; çeviri: Nazan Bilgel, Nobel & Güneş Tıp Kitabevi, 1997
Epidemiology, Leon Gordis, Elsevier, 2018
Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi, Sabahat Tezcan, Hacettepe Üniversitesi Yayınevi, 1992
Public Health and Epidemiology : At a Glance, Margaret Somerville, K. Kumaran, Rob Anderson, Wiley, 2012
Medical Statistics : A Guide To SPSS, Data Analysis, And Critical Appraisal, Jennifer K Peat, Wiley, 2004 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Epidemiyolojinin tarihsel bağlamını açıklar. | | | X | | |
2 | Sorunları büyüklük, etkilenen kişiler, zaman ve konum açısından tanımlar. | | | X | | |
3 | Epidemiyolojinin temel terminolojisini ve tanımlarını uygular. | | | X | | |
4 | Yapısal yanlılıkların, sosyal eşitsizliklerin ve ırkçılığın sağlığa zarar vermesi ve organizasyonel, toplumsal ve sistemsel düzeylerde sağlıkta eşitliğin sağlanmasında zorluklar yaratmasını tartışır | | | X | | |
5 | Epidemiyolojik araştırmalarda bias, karıştırıcı ve etki değişkenlerinin nedensel çıkarımlar üzerindeki etkisini yorumlar | | | X | | |
6 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular | | | X | | |
7 | Epidemiyolojik araştırma ve raporların güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirir. | | | X | | |
8 | Yaygın epidemiyolojik çalışma tasarımlarının göreceli güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırır | | | X | | |
9 | Belirli bir bağlama uygun nicel ve nitel veri toplama yöntemlerini seçer | | | X | | |
10 | Uygun biyoistatistik, bilişim, bilgisayar tabanlı program ve yazılım kullanarak nicel ve nitel verileri analiz eder | | | X | | |
11 | Kültürel değerlere ve uygulamalara ilişkin farkındalığı politikaların tasarımına, uygulanmasına veya eleştirisine uygular | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 29/02/2024 - 10:05Son Güncelleme Tarihi: 29/02/2024 - 10:07