Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZEPDY2115498Güz Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Farklı kaynaklardaki güncel çalışmaları inceler.10, 14, 16, 2, 6D, F, H
Çalışmalar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri araştırır.10, 14, 16, 2, 6D, F, H
Literatürdeki boşluğu belirler.10, 14, 16, 2, 6D, F, H
Araştırma modelleri arasında ayrım yapar.10, 14, 16, 19, 2, 37, 6D, F, H
Uygun veri toplama araçlarını seçer.10, 14, 16, 2, 37, 6E, G, I
Uygun veri analizi yöntemlerini uygular.10, 11, 14, 16, 2, 37, 5, 6D
Araştırma sonuçlarını ilgili literatürle karşılaştırarak bilimsel bilgi geliştirir.10, 14, 16, 19, 2, 37, 6D, F, H
Bulguları güncel literatüre göre yorumlar10, 14, 16, 2, 37, 6D, F, H
Nicel ve nitel verileri sınıflandırır.10, 14, 16, 2, 37, 6D, F, H
Verileri uygun yazılımla analiz eder10, 14, 16, 2, 37, 5, 6D, F, H
Verileri uygun şekilde yorumlar.10, 14, 16, 2, 37, 4D, F, H, K
Literatürdeki benzer ve farklı çalışmalara atıfta bulunur.10, 16, 2, 37, 5D, F, H
Mevcut bulgulara göre tahminler oluşturur10, 14, 16, 2, 37, 4, 6D, F, H, K
Çalışmanın sınırlılıklarını ve gelecek ihtiyaçları tartışır10, 14, 16, 19, 2, 37, 6D, F, H, K
Hangi bulguların hangi soruna ne ölçüde fayda sağladığını değerlendirir10, 14, 19, 2, 37, 4, 6D, F, H, K
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi, K: Öz değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
Kaynak
International Journal of Epidemiology, Ed: Stephen Leeder, Oxford University Press Epidemiology, Ed: Timothy L. Lash, Wolters Cluver Temel Epidemiyoloji, R. Bonita, T.Kjellström ; çeviri: Nazan Bilgel, Nobel & Güneş Tıp Kitabevi, 1997 Epidemiology, Leon Gordis, Elsevier, 2018 Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi, Sabahat Tezcan, Hacettepe Üniversitesi Yayınevi, 1992 Public Health and Epidemiology : At a Glance, Margaret Somerville, K. Kumaran, Rob Anderson, Wiley, 2012 Medical Statistics : A Guide To SPSS, Data Analysis, And Critical Appraisal, Jennifer K Peat, Wiley, 2004

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Epidemiyolojinin tarihsel bağlamını açıklar.
X
2
Sorunları büyüklük, etkilenen kişiler, zaman ve konum açısından tanımlar.
X
3
Epidemiyolojinin temel terminolojisini ve tanımlarını uygular.
X
4
Yapısal yanlılıkların, sosyal eşitsizliklerin ve ırkçılığın sağlığa zarar vermesi ve organizasyonel, toplumsal ve sistemsel düzeylerde sağlıkta eşitliğin sağlanmasında zorluklar yaratmasını tartışır
X
5
Epidemiyolojik araştırmalarda bias, karıştırıcı ve etki değişkenlerinin nedensel çıkarımlar üzerindeki etkisini yorumlar
X
6
Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular
X
7
Epidemiyolojik araştırma ve raporların güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirir.
X
8
Yaygın epidemiyolojik çalışma tasarımlarının göreceli güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırır
X
9
Belirli bir bağlama uygun nicel ve nitel veri toplama yöntemlerini seçer
X
10
Uygun biyoistatistik, bilişim, bilgisayar tabanlı program ve yazılım kullanarak nicel ve nitel verileri analiz eder
X
11
Kültürel değerlere ve uygulamalara ilişkin farkındalığı politikaların tasarımına, uygulanmasına veya eleştirisine uygular
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1510150
Rehberli Problem Çözme1510150
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi1510150
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer1010100
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı5010500
Genel Sınav ve Hazırlığı6010600
Performans Görevi, Bakım Planı1510150
Toplam İş Yükü (Saat)1800
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1800/30)60
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZEPDY2115498Güz Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Farklı kaynaklardaki güncel çalışmaları inceler.10, 14, 16, 2, 6D, F, H
Çalışmalar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri araştırır.10, 14, 16, 2, 6D, F, H
Literatürdeki boşluğu belirler.10, 14, 16, 2, 6D, F, H
Araştırma modelleri arasında ayrım yapar.10, 14, 16, 19, 2, 37, 6D, F, H
Uygun veri toplama araçlarını seçer.10, 14, 16, 2, 37, 6E, G, I
Uygun veri analizi yöntemlerini uygular.10, 11, 14, 16, 2, 37, 5, 6D
Araştırma sonuçlarını ilgili literatürle karşılaştırarak bilimsel bilgi geliştirir.10, 14, 16, 19, 2, 37, 6D, F, H
Bulguları güncel literatüre göre yorumlar10, 14, 16, 2, 37, 6D, F, H
Nicel ve nitel verileri sınıflandırır.10, 14, 16, 2, 37, 6D, F, H
Verileri uygun yazılımla analiz eder10, 14, 16, 2, 37, 5, 6D, F, H
Verileri uygun şekilde yorumlar.10, 14, 16, 2, 37, 4D, F, H, K
Literatürdeki benzer ve farklı çalışmalara atıfta bulunur.10, 16, 2, 37, 5D, F, H
Mevcut bulgulara göre tahminler oluşturur10, 14, 16, 2, 37, 4, 6D, F, H, K
Çalışmanın sınırlılıklarını ve gelecek ihtiyaçları tartışır10, 14, 16, 19, 2, 37, 6D, F, H, K
Hangi bulguların hangi soruna ne ölçüde fayda sağladığını değerlendirir10, 14, 19, 2, 37, 4, 6D, F, H, K
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi, K: Öz değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
Kaynak
International Journal of Epidemiology, Ed: Stephen Leeder, Oxford University Press Epidemiology, Ed: Timothy L. Lash, Wolters Cluver Temel Epidemiyoloji, R. Bonita, T.Kjellström ; çeviri: Nazan Bilgel, Nobel & Güneş Tıp Kitabevi, 1997 Epidemiology, Leon Gordis, Elsevier, 2018 Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi, Sabahat Tezcan, Hacettepe Üniversitesi Yayınevi, 1992 Public Health and Epidemiology : At a Glance, Margaret Somerville, K. Kumaran, Rob Anderson, Wiley, 2012 Medical Statistics : A Guide To SPSS, Data Analysis, And Critical Appraisal, Jennifer K Peat, Wiley, 2004

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Epidemiyolojinin tarihsel bağlamını açıklar.
X
2
Sorunları büyüklük, etkilenen kişiler, zaman ve konum açısından tanımlar.
X
3
Epidemiyolojinin temel terminolojisini ve tanımlarını uygular.
X
4
Yapısal yanlılıkların, sosyal eşitsizliklerin ve ırkçılığın sağlığa zarar vermesi ve organizasyonel, toplumsal ve sistemsel düzeylerde sağlıkta eşitliğin sağlanmasında zorluklar yaratmasını tartışır
X
5
Epidemiyolojik araştırmalarda bias, karıştırıcı ve etki değişkenlerinin nedensel çıkarımlar üzerindeki etkisini yorumlar
X
6
Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular
X
7
Epidemiyolojik araştırma ve raporların güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirir.
X
8
Yaygın epidemiyolojik çalışma tasarımlarının göreceli güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırır
X
9
Belirli bir bağlama uygun nicel ve nitel veri toplama yöntemlerini seçer
X
10
Uygun biyoistatistik, bilişim, bilgisayar tabanlı program ve yazılım kullanarak nicel ve nitel verileri analiz eder
X
11
Kültürel değerlere ve uygulamalara ilişkin farkındalığı politikaların tasarımına, uygulanmasına veya eleştirisine uygular
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 29/02/2024 - 10:05Son Güncelleme Tarihi: 29/02/2024 - 10:07