Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EPİDEMİYOLOJİK ARAŞTIRMA TASARIMLARIEPDY1215493Bahar Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEpidemiyolojik araştırmaların sınıflandırılmasına, kesitsel, vaka-kontrol, kohort, deneysel araştırmaların tasarımı, yöntemleri ve örneklerine hakim olmak
Dersin İçeriğiBu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırmalarda kullanılan kavram ve terimleri yorumlar10, 12, 14, 16, 19, 3, 36, 9E, H, J
Gözlemsel ve deneysel araştırmaları tasarlar10, 13, 14, 16, 19, 36, 9E, H, J
Araştırma türüne uygun hız ve risk hesaplamalarını yapar10, 12, 14, 16, 19, 3, 36, 9E, H, J
Araştırmayı, aşamalarına uygun olarak tasarlar10, 14, 16, 19, 36, 9E, H, J
Olasılıklı ve olasılıksız örnekleme yöntemlerini uygun yerde kullanır10, 13, 14, 16, 19, 3, 36, 9E, H, J
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 36: Akranla Öğretim Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
Kaynak
Hayran O. Güncel Epidemiyoloji. İstanbul Medipol Üniversitesi Yayınları, 2023 Ahrens W, Pigeot I (eds.). Handbook of Epidemiology. Second Edition. Springer, New York, Reference, 2014. Porta M (ed.). A Dictionary of Epidemiology. Sixth edition, Edited for the International Epidemiological Association. Oxford University Press, 2014. Merrill RM. Introduction to Epidemiology. Eighth edition, Johns and Bartlett Learning, 2021. Bovbjerg M. Foundations of Epidemiology. Oregon State University, 2020. https://open.oregonstate.education/epidemiology/. Parfrey PS, Barrett BJ (eds.). Clinical Epidemiology Practice and Methods. Third Edition, Humana Press, 2021. https://doi.org/10.1007/978-1-0716-1138-8 Feinstein AR. Principles of Medical Statistics. Chapman & Hall/CRC, 2002.. Vogt WP, Johnson RB. Dictionary of Statistics & Methodology: A nontechnical guide for the social sciences. Thousand Oaks, CA: Sage, 2011. Pearl J. Causality: Models, Reasoning, and Inference. Second edition, Cambridge University Press, New York, NY, 2009. Hayran O, Özbek H (eds.). Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler. 3. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2021.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Epidemiyolojinin tarihsel bağlamını açıklar.
X
2
Sorunları büyüklük, etkilenen kişiler, zaman ve konum açısından tanımlar.
X
3
Epidemiyolojinin temel terminolojisini ve tanımlarını uygular.
X
4
Yapısal yanlılıkların, sosyal eşitsizliklerin ve ırkçılığın sağlığa zarar vermesi ve organizasyonel, toplumsal ve sistemsel düzeylerde sağlıkta eşitliğin sağlanmasında zorluklar yaratmasını tartışır
X
5
Epidemiyolojik araştırmalarda bias, karıştırıcı ve etki değişkenlerinin nedensel çıkarımlar üzerindeki etkisini yorumlar
X
6
Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular
X
7
Epidemiyolojik araştırma ve raporların güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirir.
X
8
Yaygın epidemiyolojik çalışma tasarımlarının göreceli güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırır
X
9
Belirli bir bağlama uygun nicel ve nitel veri toplama yöntemlerini seçer
X
10
Uygun biyoistatistik, bilişim, bilgisayar tabanlı program ve yazılım kullanarak nicel ve nitel verileri analiz eder
X
11
Kültürel değerlere ve uygulamalara ilişkin farkındalığı politikaların tasarımına, uygulanmasına veya eleştirisine uygular
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5210
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer5210
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı5525
Ara Sınav ve Hazırlığı10550
Genel Sınav ve Hazırlığı10550
Performans Görevi, Bakım Planı5210
Toplam İş Yükü (Saat)225
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(225/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EPİDEMİYOLOJİK ARAŞTIRMA TASARIMLARIEPDY1215493Bahar Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEpidemiyolojik araştırmaların sınıflandırılmasına, kesitsel, vaka-kontrol, kohort, deneysel araştırmaların tasarımı, yöntemleri ve örneklerine hakim olmak
Dersin İçeriğiBu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırmalarda kullanılan kavram ve terimleri yorumlar10, 12, 14, 16, 19, 3, 36, 9E, H, J
Gözlemsel ve deneysel araştırmaları tasarlar10, 13, 14, 16, 19, 36, 9E, H, J
Araştırma türüne uygun hız ve risk hesaplamalarını yapar10, 12, 14, 16, 19, 3, 36, 9E, H, J
Araştırmayı, aşamalarına uygun olarak tasarlar10, 14, 16, 19, 36, 9E, H, J
Olasılıklı ve olasılıksız örnekleme yöntemlerini uygun yerde kullanır10, 13, 14, 16, 19, 3, 36, 9E, H, J
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 36: Akranla Öğretim Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
Kaynak
Hayran O. Güncel Epidemiyoloji. İstanbul Medipol Üniversitesi Yayınları, 2023 Ahrens W, Pigeot I (eds.). Handbook of Epidemiology. Second Edition. Springer, New York, Reference, 2014. Porta M (ed.). A Dictionary of Epidemiology. Sixth edition, Edited for the International Epidemiological Association. Oxford University Press, 2014. Merrill RM. Introduction to Epidemiology. Eighth edition, Johns and Bartlett Learning, 2021. Bovbjerg M. Foundations of Epidemiology. Oregon State University, 2020. https://open.oregonstate.education/epidemiology/. Parfrey PS, Barrett BJ (eds.). Clinical Epidemiology Practice and Methods. Third Edition, Humana Press, 2021. https://doi.org/10.1007/978-1-0716-1138-8 Feinstein AR. Principles of Medical Statistics. Chapman & Hall/CRC, 2002.. Vogt WP, Johnson RB. Dictionary of Statistics & Methodology: A nontechnical guide for the social sciences. Thousand Oaks, CA: Sage, 2011. Pearl J. Causality: Models, Reasoning, and Inference. Second edition, Cambridge University Press, New York, NY, 2009. Hayran O, Özbek H (eds.). Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler. 3. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2021.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Epidemiyolojinin tarihsel bağlamını açıklar.
X
2
Sorunları büyüklük, etkilenen kişiler, zaman ve konum açısından tanımlar.
X
3
Epidemiyolojinin temel terminolojisini ve tanımlarını uygular.
X
4
Yapısal yanlılıkların, sosyal eşitsizliklerin ve ırkçılığın sağlığa zarar vermesi ve organizasyonel, toplumsal ve sistemsel düzeylerde sağlıkta eşitliğin sağlanmasında zorluklar yaratmasını tartışır
X
5
Epidemiyolojik araştırmalarda bias, karıştırıcı ve etki değişkenlerinin nedensel çıkarımlar üzerindeki etkisini yorumlar
X
6
Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular
X
7
Epidemiyolojik araştırma ve raporların güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirir.
X
8
Yaygın epidemiyolojik çalışma tasarımlarının göreceli güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırır
X
9
Belirli bir bağlama uygun nicel ve nitel veri toplama yöntemlerini seçer
X
10
Uygun biyoistatistik, bilişim, bilgisayar tabanlı program ve yazılım kullanarak nicel ve nitel verileri analiz eder
X
11
Kültürel değerlere ve uygulamalara ilişkin farkındalığı politikaların tasarımına, uygulanmasına veya eleştirisine uygular
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 29/02/2024 - 10:05Son Güncelleme Tarihi: 29/02/2024 - 10:07