Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KLİNİK EPİDEMİYOLOJİ | EPDY1115492 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Nur BALCI YAPALAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere, önemli klinik ve toplum temelli sağlık sorunlarının araştırılması için gerekli olan araştırma becerilerini geliştirme ve epidemiyolojik kavramları uygulamayı amaçlar |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Belirli bir klinik soru ve hasta popülasyonu ile ilgili kanıtları değerlendirir | 10, 13, 16, 36, 9 | B, E, H |
Klinik uygulamaya bilgi sağlamak için kanıta dayalı bilgileri bulur | 10, 13, 16, 36, 9 | B, E, H |
Bireysel ve toplum düzeyinde sağlık sonuçlarının özelliklerine ve değerlendirilmesine örnekler verir | 10, 13, 16, 19, 36, 9 | B, D, H |
Klinik uygulamadaki farklılıkları ve bunları azaltma yollarını analiz eder | 10, 13, 16, 19, 36, 9 | B, E, H |
Tanısal testlerin seçimi ve yorumlanmasına ilişkin kavramları uygular | 10, 13, 16, 19, 36, 9 | B, E, H |
Hastalıkların erken tanısına yönelik taramanın ilke ve uygulamalarına ilişkin kavramları uygular | 10, 16, 19, 36, 9 | B, E, H |
Hastalığın doğal seyri ile prognoz arasındaki ilişkiyi ve hastalığın doğal seyrini etkileyen faktörleri açıklar | 10, 13, 16, 19, 36, 9 | B, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 36: Akranla Öğretim Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Kaynak |
Ay P. Kanıta Dayalı Tıp, Klinik Epidemiyolojik Çalışmaların Eleştirel Değerlendirilmesi, Ege Yayınları, İstanbul, 2007.
Schulz KF, Grimes DA. The Lancet handbook of essential concepts in clinical research. Edinburgh: Elsiever limited, 2006. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Epidemiyolojinin tarihsel bağlamını açıklar. | X | | | | |
2 | Sorunları büyüklük, etkilenen kişiler, zaman ve konum açısından tanımlar. | | X | | | |
3 | Epidemiyolojinin temel terminolojisini ve tanımlarını uygular. | | X | | | |
4 | Yapısal yanlılıkların, sosyal eşitsizliklerin ve ırkçılığın sağlığa zarar vermesi ve organizasyonel, toplumsal ve sistemsel düzeylerde sağlıkta eşitliğin sağlanmasında zorluklar yaratmasını tartışır | X | | | | |
5 | Epidemiyolojik araştırmalarda bias, karıştırıcı ve etki değişkenlerinin nedensel çıkarımlar üzerindeki etkisini yorumlar | | X | | | |
6 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular | | | X | | |
7 | Epidemiyolojik araştırma ve raporların güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirir. | | | X | | |
8 | Yaygın epidemiyolojik çalışma tasarımlarının göreceli güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırır | | | X | | |
9 | Belirli bir bağlama uygun nicel ve nitel veri toplama yöntemlerini seçer | X | | | | |
10 | Uygun biyoistatistik, bilişim, bilgisayar tabanlı program ve yazılım kullanarak nicel ve nitel verileri analiz eder | | | | | |
11 | Kültürel değerlere ve uygulamalara ilişkin farkındalığı politikaların tasarımına, uygulanmasına veya eleştirisine uygular | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 3 | 15 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 3 | 15 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 5 | 8 | 40 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 5 | 10 | 50 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 167 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(167/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KLİNİK EPİDEMİYOLOJİ | EPDY1115492 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Nur BALCI YAPALAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere, önemli klinik ve toplum temelli sağlık sorunlarının araştırılması için gerekli olan araştırma becerilerini geliştirme ve epidemiyolojik kavramları uygulamayı amaçlar |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Belirli bir klinik soru ve hasta popülasyonu ile ilgili kanıtları değerlendirir | 10, 13, 16, 36, 9 | B, E, H |
Klinik uygulamaya bilgi sağlamak için kanıta dayalı bilgileri bulur | 10, 13, 16, 36, 9 | B, E, H |
Bireysel ve toplum düzeyinde sağlık sonuçlarının özelliklerine ve değerlendirilmesine örnekler verir | 10, 13, 16, 19, 36, 9 | B, D, H |
Klinik uygulamadaki farklılıkları ve bunları azaltma yollarını analiz eder | 10, 13, 16, 19, 36, 9 | B, E, H |
Tanısal testlerin seçimi ve yorumlanmasına ilişkin kavramları uygular | 10, 13, 16, 19, 36, 9 | B, E, H |
Hastalıkların erken tanısına yönelik taramanın ilke ve uygulamalarına ilişkin kavramları uygular | 10, 16, 19, 36, 9 | B, E, H |
Hastalığın doğal seyri ile prognoz arasındaki ilişkiyi ve hastalığın doğal seyrini etkileyen faktörleri açıklar | 10, 13, 16, 19, 36, 9 | B, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 36: Akranla Öğretim Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Kaynak |
Ay P. Kanıta Dayalı Tıp, Klinik Epidemiyolojik Çalışmaların Eleştirel Değerlendirilmesi, Ege Yayınları, İstanbul, 2007.
Schulz KF, Grimes DA. The Lancet handbook of essential concepts in clinical research. Edinburgh: Elsiever limited, 2006. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Epidemiyolojinin tarihsel bağlamını açıklar. | X | | | | |
2 | Sorunları büyüklük, etkilenen kişiler, zaman ve konum açısından tanımlar. | | X | | | |
3 | Epidemiyolojinin temel terminolojisini ve tanımlarını uygular. | | X | | | |
4 | Yapısal yanlılıkların, sosyal eşitsizliklerin ve ırkçılığın sağlığa zarar vermesi ve organizasyonel, toplumsal ve sistemsel düzeylerde sağlıkta eşitliğin sağlanmasında zorluklar yaratmasını tartışır | X | | | | |
5 | Epidemiyolojik araştırmalarda bias, karıştırıcı ve etki değişkenlerinin nedensel çıkarımlar üzerindeki etkisini yorumlar | | X | | | |
6 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular | | | X | | |
7 | Epidemiyolojik araştırma ve raporların güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirir. | | | X | | |
8 | Yaygın epidemiyolojik çalışma tasarımlarının göreceli güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırır | | | X | | |
9 | Belirli bir bağlama uygun nicel ve nitel veri toplama yöntemlerini seçer | X | | | | |
10 | Uygun biyoistatistik, bilişim, bilgisayar tabanlı program ve yazılım kullanarak nicel ve nitel verileri analiz eder | | | | | |
11 | Kültürel değerlere ve uygulamalara ilişkin farkındalığı politikaların tasarımına, uygulanmasına veya eleştirisine uygular | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 29/02/2024 - 10:05Son Güncelleme Tarihi: 29/02/2024 - 10:07