Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL KAVRAMLAR: MORBİDİTE VE MORTALİTE ÖLÇÜTLERİ | EPDY1115489 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Olasılık kavramı, koşullu olasılık, olasılık dağılımları, risk hesapları, insidans, prevalans hesapları, prediktif değer hesapları ve epidemiyolojide sık kullanılan istatistik yöntemleri öğrenmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık ölçütlerini hesaplar | 10, 14, 16, 19, 3, 36, 9 | E, H, J |
Morbidite ve mortalite riskinin belirlenmesinde epidemiyolojik ölçümleri yorumlar. | 10, 12, 16, 19, 3, 36, 9 | E, F, H, J |
Olasılık, değişkenlik başta olmak üzere temel istatistik kavramları açıklar | 10, 14, 16, 19, 3, 36, 9 | E, H, J |
Olasılık, değişkenlik başta olmak üzere temel istatistik kavramlarına yönelik hesaplamaları yapar | 10, 12, 14, 16, 19, 3, 36, 9 | E, H, J |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 36: Akranla Öğretim Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi |
Ders Akışı
Kaynak |
International Journal of Epidemiology, Ed: Stephen Leeder, Oxford University Press
Epidemiology, Ed: Timothy L. Lash, Wolters Cluver
Temel Epidemiyoloji, R. Bonita, T.Kjellström ; çeviri: Nazan Bilgel, Nobel & Güneş Tıp Kitabevi, 1997
Epidemiology, Leon Gordis, Elsevier, 2018
Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi, Sabahat Tezcan, Hacettepe Üniversitesi Yayınevi, 1992
Public Health and Epidemiology : At a Glance, Margaret Somerville, K. Kumaran, Rob Anderson, Wiley, 2012 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Epidemiyolojinin tarihsel bağlamını açıklar. | X | | | | |
2 | Sorunları büyüklük, etkilenen kişiler, zaman ve konum açısından tanımlar. | | X | | | |
3 | Epidemiyolojinin temel terminolojisini ve tanımlarını uygular. | | | | X | |
4 | Yapısal yanlılıkların, sosyal eşitsizliklerin ve ırkçılığın sağlığa zarar vermesi ve organizasyonel, toplumsal ve sistemsel düzeylerde sağlıkta eşitliğin sağlanmasında zorluklar yaratmasını tartışır | X | | | | |
5 | Epidemiyolojik araştırmalarda bias, karıştırıcı ve etki değişkenlerinin nedensel çıkarımlar üzerindeki etkisini yorumlar | X | | | | |
6 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular | | X | | | |
7 | Epidemiyolojik araştırma ve raporların güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirir. | | X | | | |
8 | Yaygın epidemiyolojik çalışma tasarımlarının göreceli güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırır | X | | | | |
9 | Belirli bir bağlama uygun nicel ve nitel veri toplama yöntemlerini seçer | | | | | |
10 | Uygun biyoistatistik, bilişim, bilgisayar tabanlı program ve yazılım kullanarak nicel ve nitel verileri analiz eder | | | | | |
11 | Kültürel değerlere ve uygulamalara ilişkin farkındalığı politikaların tasarımına, uygulanmasına veya eleştirisine uygular | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 2 | 10 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 2 | 10 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 10 | 5 | 50 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 10 | 10 | 100 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 250 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(250/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL KAVRAMLAR: MORBİDİTE VE MORTALİTE ÖLÇÜTLERİ | EPDY1115489 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Olasılık kavramı, koşullu olasılık, olasılık dağılımları, risk hesapları, insidans, prevalans hesapları, prediktif değer hesapları ve epidemiyolojide sık kullanılan istatistik yöntemleri öğrenmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık ölçütlerini hesaplar | 10, 14, 16, 19, 3, 36, 9 | E, H, J |
Morbidite ve mortalite riskinin belirlenmesinde epidemiyolojik ölçümleri yorumlar. | 10, 12, 16, 19, 3, 36, 9 | E, F, H, J |
Olasılık, değişkenlik başta olmak üzere temel istatistik kavramları açıklar | 10, 14, 16, 19, 3, 36, 9 | E, H, J |
Olasılık, değişkenlik başta olmak üzere temel istatistik kavramlarına yönelik hesaplamaları yapar | 10, 12, 14, 16, 19, 3, 36, 9 | E, H, J |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 36: Akranla Öğretim Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi |
Ders Akışı
Kaynak |
International Journal of Epidemiology, Ed: Stephen Leeder, Oxford University Press
Epidemiology, Ed: Timothy L. Lash, Wolters Cluver
Temel Epidemiyoloji, R. Bonita, T.Kjellström ; çeviri: Nazan Bilgel, Nobel & Güneş Tıp Kitabevi, 1997
Epidemiology, Leon Gordis, Elsevier, 2018
Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi, Sabahat Tezcan, Hacettepe Üniversitesi Yayınevi, 1992
Public Health and Epidemiology : At a Glance, Margaret Somerville, K. Kumaran, Rob Anderson, Wiley, 2012 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Epidemiyolojinin tarihsel bağlamını açıklar. | X | | | | |
2 | Sorunları büyüklük, etkilenen kişiler, zaman ve konum açısından tanımlar. | | X | | | |
3 | Epidemiyolojinin temel terminolojisini ve tanımlarını uygular. | | | | X | |
4 | Yapısal yanlılıkların, sosyal eşitsizliklerin ve ırkçılığın sağlığa zarar vermesi ve organizasyonel, toplumsal ve sistemsel düzeylerde sağlıkta eşitliğin sağlanmasında zorluklar yaratmasını tartışır | X | | | | |
5 | Epidemiyolojik araştırmalarda bias, karıştırıcı ve etki değişkenlerinin nedensel çıkarımlar üzerindeki etkisini yorumlar | X | | | | |
6 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular | | X | | | |
7 | Epidemiyolojik araştırma ve raporların güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirir. | | X | | | |
8 | Yaygın epidemiyolojik çalışma tasarımlarının göreceli güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırır | X | | | | |
9 | Belirli bir bağlama uygun nicel ve nitel veri toplama yöntemlerini seçer | | | | | |
10 | Uygun biyoistatistik, bilişim, bilgisayar tabanlı program ve yazılım kullanarak nicel ve nitel verileri analiz eder | | | | | |
11 | Kültürel değerlere ve uygulamalara ilişkin farkındalığı politikaların tasarımına, uygulanmasına veya eleştirisine uygular | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 29/02/2024 - 10:05Son Güncelleme Tarihi: 29/02/2024 - 10:07