Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EPİDEMİYOLOJİYE GİRİŞ | EPDY1115488 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN, Dr.Öğr.Üye. Ayşe Nur BALCI YAPALAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Epidemiyolojinin bilim alanı olarak ortaya çıkışının kısa tarihçesini, diğer bilim dalları ile ilişkisini, kullanım alanlarını ve yan dallarını öğrenmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Epidemiyolojinin gelişimini tartışır | 10, 16, 9 | E, J |
Halk sağlığı sorunlarına yönelik bir yaklaşım olarak epidemiyolojinin mevcut rolünü anlar | 10, 16, 36, 9 | E, J |
Epidemiyolojinin tarihsel arka planını ve bu alanda etkili olan önemli isimleri bilir. | 16, 36, 9 | E, J |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 36: Akranla Öğretim Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, J: Akran değerlendirmesi |
Ders Akışı
Kaynak |
International Journal of Epidemiology, Ed: Stephen Leeder, Oxford University Press
Epidemiology, Ed: Timothy L. Lash, Wolters Cluver
Temel Epidemiyoloji, R. Bonita, T.Kjellström ; çeviri: Nazan Bilgel, Nobel & Güneş Tıp Kitabevi, 1997
Epidemiology, Leon Gordis, Elsevier, 2018 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Epidemiyolojinin tarihsel bağlamını açıklar. | | | | | X |
2 | Sorunları büyüklük, etkilenen kişiler, zaman ve konum açısından tanımlar. | X | | | | |
3 | Epidemiyolojinin temel terminolojisini ve tanımlarını uygular. | | X | | | |
4 | Yapısal yanlılıkların, sosyal eşitsizliklerin ve ırkçılığın sağlığa zarar vermesi ve organizasyonel, toplumsal ve sistemsel düzeylerde sağlıkta eşitliğin sağlanmasında zorluklar yaratmasını tartışır | X | | | | |
5 | Epidemiyolojik araştırmalarda bias, karıştırıcı ve etki değişkenlerinin nedensel çıkarımlar üzerindeki etkisini yorumlar | | | | | |
6 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular | | | | | |
7 | Epidemiyolojik araştırma ve raporların güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirir. | | | | | |
8 | Yaygın epidemiyolojik çalışma tasarımlarının göreceli güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırır | | | | | |
9 | Belirli bir bağlama uygun nicel ve nitel veri toplama yöntemlerini seçer | | | | | |
10 | Uygun biyoistatistik, bilişim, bilgisayar tabanlı program ve yazılım kullanarak nicel ve nitel verileri analiz eder | | | | | |
11 | Kültürel değerlere ve uygulamalara ilişkin farkındalığı politikaların tasarımına, uygulanmasına veya eleştirisine uygular | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 10 | 5 | 50 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 10 | 5 | 50 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EPİDEMİYOLOJİYE GİRİŞ | EPDY1115488 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN, Dr.Öğr.Üye. Ayşe Nur BALCI YAPALAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Epidemiyolojinin bilim alanı olarak ortaya çıkışının kısa tarihçesini, diğer bilim dalları ile ilişkisini, kullanım alanlarını ve yan dallarını öğrenmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Epidemiyolojinin gelişimini tartışır | 10, 16, 9 | E, J |
Halk sağlığı sorunlarına yönelik bir yaklaşım olarak epidemiyolojinin mevcut rolünü anlar | 10, 16, 36, 9 | E, J |
Epidemiyolojinin tarihsel arka planını ve bu alanda etkili olan önemli isimleri bilir. | 16, 36, 9 | E, J |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 36: Akranla Öğretim Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, J: Akran değerlendirmesi |
Ders Akışı
Kaynak |
International Journal of Epidemiology, Ed: Stephen Leeder, Oxford University Press
Epidemiology, Ed: Timothy L. Lash, Wolters Cluver
Temel Epidemiyoloji, R. Bonita, T.Kjellström ; çeviri: Nazan Bilgel, Nobel & Güneş Tıp Kitabevi, 1997
Epidemiology, Leon Gordis, Elsevier, 2018 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Epidemiyolojinin tarihsel bağlamını açıklar. | | | | | X |
2 | Sorunları büyüklük, etkilenen kişiler, zaman ve konum açısından tanımlar. | X | | | | |
3 | Epidemiyolojinin temel terminolojisini ve tanımlarını uygular. | | X | | | |
4 | Yapısal yanlılıkların, sosyal eşitsizliklerin ve ırkçılığın sağlığa zarar vermesi ve organizasyonel, toplumsal ve sistemsel düzeylerde sağlıkta eşitliğin sağlanmasında zorluklar yaratmasını tartışır | X | | | | |
5 | Epidemiyolojik araştırmalarda bias, karıştırıcı ve etki değişkenlerinin nedensel çıkarımlar üzerindeki etkisini yorumlar | | | | | |
6 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular | | | | | |
7 | Epidemiyolojik araştırma ve raporların güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirir. | | | | | |
8 | Yaygın epidemiyolojik çalışma tasarımlarının göreceli güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırır | | | | | |
9 | Belirli bir bağlama uygun nicel ve nitel veri toplama yöntemlerini seçer | | | | | |
10 | Uygun biyoistatistik, bilişim, bilgisayar tabanlı program ve yazılım kullanarak nicel ve nitel verileri analiz eder | | | | | |
11 | Kültürel değerlere ve uygulamalara ilişkin farkındalığı politikaların tasarımına, uygulanmasına veya eleştirisine uygular | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 29/02/2024 - 10:05Son Güncelleme Tarihi: 29/02/2024 - 10:07