Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMOSTAZ BİYOKİMYASI I | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslin EMEKLİ, Prof.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER, Doç.Dr. Mukaddes ÇOLAKOĞULLARI |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Nesrin EMEKLİ , Doç.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI , Doç. Dr. Mukaddes Çolakoğlu ,Yrd.Doç.Dr. Sibel ERDEM |
Dersin Amacı | Kanama ve trombusun önemini moleküler düzeyde kavramak, geliştirmeye yönelik yaratıcı fikirler ortaya atmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Endotelin biyokimyasal özellikleri,Trombositlerin metabolizması ve fonksiyonları,Trombosit fonksiyonlarının ölçülmesi,Aterosklerozda hemostatik parametreler,Trombusun laboratuara yansıması,Kontak aktivasyon faktörlerinin özellikleri ve ölçülmesi,K vitaminine bağımlı faktörlerin özellikleri ve laboratuarda ölçülmesi,Trombinin özellikleri ve laboratuarda ölçülmesi,Oral anticoagulants,Heparinin yapısı ve hemostatik sistemde görevleri,Doku faktörü ve doku faktörü yolu inhibitörü,Protein C’nin yapısı ve fonksiyonları,Fibrinolitik sistem,Fibrinolitik sistemin laboratuara yansıması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Kanın içinde dolandığı endotel hücresinin özelliklerini tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.1.Endotelin neden antitrombojenik olduğunu açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.2.Subendotel ile von Willebrand faktör ilişkisini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.3.Endotelden salınan molekülleri tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2-Trombositlerin metabolik özellikleri ve fonksiyonlarının ölçülmesini tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.1.Trombositlerin adezyon, sekresyon ve agregasyon fonksiyonlarını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.2.Trombosit fonksiyonlarının nasıl ölçüldüğünü tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.3.Trombositlerin aktivasyonun ve inaktivasyonunu açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.4.Trombosit membran proteinlerinin defektlerini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3-Trombusu biyokimyasal yönden değerlendirir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.1.Koroner kalp hastalıklarında, serebrovasküler hastalıklarda ve çeşitli organlara ait embolilerde meydana gelen pıhtıyı sorgular. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.2.Günümüzde ölümcül hastalıkların başında gelen aterosklerozu trombus yönünden analiz eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.3.Vasküler hasar ve trombusun ilişkisini özetler. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.4.Trombosis ile bilgilerini ilgili laboratuar testlerinde nasıl kullanacağını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4-Kandaki pıhtılaşma proteinlerinin özelliklerini ve ölçümünü tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.1.Kontakt aktivasyon faktörlerini ve ölçümünü kavrar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.2.K vitaminine bağlı pıhtılaşma faktörlerinin ölçümünü ve özelliklerini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5- Pıhtılaşma sistemindeki inhibitörleri tanımlar ve karşılaştırır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.1.Heparinin molekül yapısını çeşitlerini ve etkilerini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.2.Heparin uygulanan hastanın laboratuarda nasıl takip edileceğini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.3.Oral antikoagulanların hangi mekanizma ile etkili olabiliceğini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.4.Protein C’nin pıhtılaşmada inhibitör etkisinin mekanizmasını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.5.Pıhtılaşma sisteminde etkili olan diğer inhibitörleri sorgular. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.Doku faktörü ve doku faktörü yolu inhibitörün etki mekanizmasını anlatır | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.2.Plazminojen ve plazminin moleküler yapısını ve etkilerini kavrar | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.3.Plazminojen aktivatörlerini ve inaktivatörlerini sorgular. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.4.Fibrin ve fibrinojen parçalanma ürünlerini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.5.Fibrinolitik sisteme ait laboratuar metodlarını tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
7-Hemostaz alanındaki cihaz ve aletlerin kullanımını bilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
8-Hemostaz alanında basılı ve elektronik kaynakları analiz eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
9-Yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.4. Endotel hasarının sonuçlarını tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.3. Trombinin özelliklerini ve laboratuarda ölçümünü açıklar ve analiz eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.4. Pıhtılaşma kaskadında kalsiyumun önemini analiz eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.1. Fibrinolitik sistem ve fibrinolitik sistemle ilgili testleri tartışabilir | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Endotelin biyokimyasal özellikleri | 1,2 |
2 | Trombositlerin metabolizması ve fonksiyonları | 1,2 |
3 | Trombosit fonksiyonlarının ölçülmesi | 1,2 |
4 | Aterosklerozda hemostatik parametreler | 1,2 |
5 | Trombusun laboratuara yansıması | 1,2 |
6 | Kontak aktivasyon faktörlerinin özellikleri ve ölçülmesi | 1,2 |
7 | K vitaminine bağımlı faktörlerin özellikleri ve laboratuarda ölçülmesi | 1,2 |
8 | Trombinin özellikleri ve laboratuarda ölçülmesi | 1,2 |
9 | Oral anticoagulants | 1,2 |
10 | Heparinin yapısı ve hemostatik sistemde görevleri | 1,2 |
11 | Doku faktörü ve doku faktörü yolu inhibitörü | 1,2 |
12 | Protein C’nin yapısı ve fonksiyonları | 1,2 |
13 | Fibrinolitik sistem | 1,2 |
14 | Fibrinolitik sistemin laboratuara yansıması | 1,2 |
Kaynak |
1) Biochemistry of Haemostatic system in Basic and Applied Biochemistry, Nesrin Emekli Nobel Tıp Kitapevleri 2) Williams Haematology. Beutler, Lichtman, Coller, Kipps ve Seligsohn |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyokimya alanında makromoleküllerin metabolizmasını bilir. Bu bilgileri kullanır ve geliştirir. | X | |||||
2 | Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak biyokimyasal teknolojilerin çalışma prensibini bilir. | X | |||||
3 | Pratik laboratuvar uygulamaları(Sağlıkta ve hastalıkta çeşitli vücut sıvıları ve doku örneklerinin alınma koşulları, preanalitik hataların nedenleri, örneklerin saklanma koşulları, rutin ve araştırma amaçlı çalışmalarda kullanılacak teknolojilerin çalışma prensipleri, referans değerlerin belirlenmesi) ile ilgili laboratuvar bilgisine sahiptir ve kullanır. | X | |||||
4 | Temel biyoistatistik yöntemleri bilir, deneysel çalışma sonuçlarına uygular ve yorumlar. | ||||||
5 | Biyokimya alanına özgü cihaz ve aletlerin kullanımını bilir ve uygular. | X | |||||
6 | Basılı ve elektronik bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve Biyokimya ve ilişkili alanlardaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilgi okur-yazarıdır. | X | |||||
7 | Biyokimya alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir. | X | |||||
8 | Teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak, bağımsız olarak özel çalışma alanına uygular, yaptığı çalışma sonuçlarını değerlendirir, yorumlar ve çalışmanın raporunu yazar. | X | |||||
9 | Bir danışman yardımıyla ya da bağımsız olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | X | |||||
10 | Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır. | X | |||||
11 | Biyokimya alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izler, çalışmalarını seminer olarak sunar veya bir dergide yayınlar. | X | |||||
12 | Biyokimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
13 | Yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 10 | 50 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 4 | 8 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 2 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 178 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(178/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMOSTAZ BİYOKİMYASI I | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslin EMEKLİ, Prof.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Dr.Öğr.Üye. Gözde ÜLFER, Doç.Dr. Mukaddes ÇOLAKOĞULLARI |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Nesrin EMEKLİ , Doç.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI , Doç. Dr. Mukaddes Çolakoğlu ,Yrd.Doç.Dr. Sibel ERDEM |
Dersin Amacı | Kanama ve trombusun önemini moleküler düzeyde kavramak, geliştirmeye yönelik yaratıcı fikirler ortaya atmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Endotelin biyokimyasal özellikleri,Trombositlerin metabolizması ve fonksiyonları,Trombosit fonksiyonlarının ölçülmesi,Aterosklerozda hemostatik parametreler,Trombusun laboratuara yansıması,Kontak aktivasyon faktörlerinin özellikleri ve ölçülmesi,K vitaminine bağımlı faktörlerin özellikleri ve laboratuarda ölçülmesi,Trombinin özellikleri ve laboratuarda ölçülmesi,Oral anticoagulants,Heparinin yapısı ve hemostatik sistemde görevleri,Doku faktörü ve doku faktörü yolu inhibitörü,Protein C’nin yapısı ve fonksiyonları,Fibrinolitik sistem,Fibrinolitik sistemin laboratuara yansıması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Kanın içinde dolandığı endotel hücresinin özelliklerini tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.1.Endotelin neden antitrombojenik olduğunu açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.2.Subendotel ile von Willebrand faktör ilişkisini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.3.Endotelden salınan molekülleri tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2-Trombositlerin metabolik özellikleri ve fonksiyonlarının ölçülmesini tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.1.Trombositlerin adezyon, sekresyon ve agregasyon fonksiyonlarını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.2.Trombosit fonksiyonlarının nasıl ölçüldüğünü tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.3.Trombositlerin aktivasyonun ve inaktivasyonunu açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
2.4.Trombosit membran proteinlerinin defektlerini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3-Trombusu biyokimyasal yönden değerlendirir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.1.Koroner kalp hastalıklarında, serebrovasküler hastalıklarda ve çeşitli organlara ait embolilerde meydana gelen pıhtıyı sorgular. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.2.Günümüzde ölümcül hastalıkların başında gelen aterosklerozu trombus yönünden analiz eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.3.Vasküler hasar ve trombusun ilişkisini özetler. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
3.4.Trombosis ile bilgilerini ilgili laboratuar testlerinde nasıl kullanacağını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4-Kandaki pıhtılaşma proteinlerinin özelliklerini ve ölçümünü tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.1.Kontakt aktivasyon faktörlerini ve ölçümünü kavrar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.2.K vitaminine bağlı pıhtılaşma faktörlerinin ölçümünü ve özelliklerini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5- Pıhtılaşma sistemindeki inhibitörleri tanımlar ve karşılaştırır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.1.Heparinin molekül yapısını çeşitlerini ve etkilerini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.2.Heparin uygulanan hastanın laboratuarda nasıl takip edileceğini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.3.Oral antikoagulanların hangi mekanizma ile etkili olabiliceğini açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.4.Protein C’nin pıhtılaşmada inhibitör etkisinin mekanizmasını açıklar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
5.5.Pıhtılaşma sisteminde etkili olan diğer inhibitörleri sorgular. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.Doku faktörü ve doku faktörü yolu inhibitörün etki mekanizmasını anlatır | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.2.Plazminojen ve plazminin moleküler yapısını ve etkilerini kavrar | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.3.Plazminojen aktivatörlerini ve inaktivatörlerini sorgular. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.4.Fibrin ve fibrinojen parçalanma ürünlerini tanımlar. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.5.Fibrinolitik sisteme ait laboratuar metodlarını tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
7-Hemostaz alanındaki cihaz ve aletlerin kullanımını bilir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
8-Hemostaz alanında basılı ve elektronik kaynakları analiz eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
9-Yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
1.4. Endotel hasarının sonuçlarını tartışır. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.3. Trombinin özelliklerini ve laboratuarda ölçümünü açıklar ve analiz eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
4.4. Pıhtılaşma kaskadında kalsiyumun önemini analiz eder. | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
6.1. Fibrinolitik sistem ve fibrinolitik sistemle ilgili testleri tartışabilir | 10, 11, 16, 19, 6, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Endotelin biyokimyasal özellikleri | 1,2 |
2 | Trombositlerin metabolizması ve fonksiyonları | 1,2 |
3 | Trombosit fonksiyonlarının ölçülmesi | 1,2 |
4 | Aterosklerozda hemostatik parametreler | 1,2 |
5 | Trombusun laboratuara yansıması | 1,2 |
6 | Kontak aktivasyon faktörlerinin özellikleri ve ölçülmesi | 1,2 |
7 | K vitaminine bağımlı faktörlerin özellikleri ve laboratuarda ölçülmesi | 1,2 |
8 | Trombinin özellikleri ve laboratuarda ölçülmesi | 1,2 |
9 | Oral anticoagulants | 1,2 |
10 | Heparinin yapısı ve hemostatik sistemde görevleri | 1,2 |
11 | Doku faktörü ve doku faktörü yolu inhibitörü | 1,2 |
12 | Protein C’nin yapısı ve fonksiyonları | 1,2 |
13 | Fibrinolitik sistem | 1,2 |
14 | Fibrinolitik sistemin laboratuara yansıması | 1,2 |
Kaynak |
1) Biochemistry of Haemostatic system in Basic and Applied Biochemistry, Nesrin Emekli Nobel Tıp Kitapevleri 2) Williams Haematology. Beutler, Lichtman, Coller, Kipps ve Seligsohn |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyokimya alanında makromoleküllerin metabolizmasını bilir. Bu bilgileri kullanır ve geliştirir. | X | |||||
2 | Rutin ve araştırma amaçlı kullanılacak biyokimyasal teknolojilerin çalışma prensibini bilir. | X | |||||
3 | Pratik laboratuvar uygulamaları(Sağlıkta ve hastalıkta çeşitli vücut sıvıları ve doku örneklerinin alınma koşulları, preanalitik hataların nedenleri, örneklerin saklanma koşulları, rutin ve araştırma amaçlı çalışmalarda kullanılacak teknolojilerin çalışma prensipleri, referans değerlerin belirlenmesi) ile ilgili laboratuvar bilgisine sahiptir ve kullanır. | X | |||||
4 | Temel biyoistatistik yöntemleri bilir, deneysel çalışma sonuçlarına uygular ve yorumlar. | ||||||
5 | Biyokimya alanına özgü cihaz ve aletlerin kullanımını bilir ve uygular. | X | |||||
6 | Basılı ve elektronik bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve Biyokimya ve ilişkili alanlardaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilgi okur-yazarıdır. | X | |||||
7 | Biyokimya alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler üretebilir. | X | |||||
8 | Teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak, bağımsız olarak özel çalışma alanına uygular, yaptığı çalışma sonuçlarını değerlendirir, yorumlar ve çalışmanın raporunu yazar. | X | |||||
9 | Bir danışman yardımıyla ya da bağımsız olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | X | |||||
10 | Ortak bilimsel çalışmalarda sorumluluk alır, katkıda bulunur ve uyum içinde çalışır. | X | |||||
11 | Biyokimya alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izler, çalışmalarını seminer olarak sunar veya bir dergide yayınlar. | X | |||||
12 | Biyokimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. | X | |||||
13 | Yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |