Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL KLİNİK NÖROLOJİ | BLRY1115067 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Temel klinik nöroloji temellerinin, kavramlarının tanımlanması, nöromodulasyon temel ilkelerinin tanımlanması, transkranial elektrik uyarımı, transkranial manyetik simülasyon uygulamalarının tanımlanması, nörodejeneratif hastalıkların ve nöromodulasyon ile tedavilerinin tanımlanmasıdır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Merkezi sinir sisteminin temel organizasyonu,Merkezi sinir sisteminin temel organizasyonu,Motor Sistem: Temel Anatomik ve Fonksiyonel organizasyon,Motor sistem: piramidal, ekstrapiramidal, serebellar organizasyon,Motor sistem: Motor Bozukluklar, Motor Konuşma Bozuklukları,Epilepsi ve demiyelizan hastalıklar,Dejeneratif Demanslar 1,Dejeneratif Demanslar 2,Serebrovasküler hastalıklar ve vasküler demanslar,Nöromodulasyon Temel ilkeleri,Transkranyal manyetik stimülasyon,Transkranyal elektrik stimülasyonu,Motor bozukların nöromodulasyonu,Dejeneraitf hastalıkların nöromodulasyonu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel klinik nöroloji temellerini tanımlamak | 10, 16, 17, 19, 9 | |
Nöromodülasyonun temel prensiplerinin tanımlanması | 10, 16, 19, 6, 9 | |
Transkraniyal elektriksel stimülasyonun ve transkraniyal manyetik simülasyon hakında teorik bilgiye sahip olmak ve uygulamalarını gerçekleştirebiliyor olmak | 10, 16, 19, 6, 9 | |
Nörodejeneratif hastalıkların ve nöromodülasyon ile tedavileri tanımlayabiliyor olmak | 10, 16, 19, 6, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Merkezi sinir sisteminin temel organizasyonu | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
2 | Merkezi sinir sisteminin temel organizasyonu | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
3 | Motor Sistem: Temel Anatomik ve Fonksiyonel organizasyon | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
4 | Motor sistem: piramidal, ekstrapiramidal, serebellar organizasyon | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
5 | Motor sistem: Motor Bozukluklar, Motor Konuşma Bozuklukları | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
6 | Epilepsi ve demiyelizan hastalıklar | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
7 | Dejeneratif Demanslar 1 | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
8 | Dejeneratif Demanslar 2 | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
9 | Serebrovasküler hastalıklar ve vasküler demanslar | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
10 | Nöromodulasyon Temel ilkeleri | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
11 | Transkranyal manyetik stimülasyon | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
12 | Transkranyal elektrik stimülasyonu | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
13 | Motor bozukların nöromodulasyonu | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
14 | Dejeneraitf hastalıkların nöromodulasyonu | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
Kaynak |
Dr Öğretim Üyesinin ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır. | X | |||||
2 | İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir. | X | |||||
3 | Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir. | X | |||||
4 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir. | X | |||||
5 | Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir. | X | |||||
6 | Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir. | X | |||||
7 | Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL KLİNİK NÖROLOJİ | BLRY1115067 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Temel klinik nöroloji temellerinin, kavramlarının tanımlanması, nöromodulasyon temel ilkelerinin tanımlanması, transkranial elektrik uyarımı, transkranial manyetik simülasyon uygulamalarının tanımlanması, nörodejeneratif hastalıkların ve nöromodulasyon ile tedavilerinin tanımlanmasıdır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Merkezi sinir sisteminin temel organizasyonu,Merkezi sinir sisteminin temel organizasyonu,Motor Sistem: Temel Anatomik ve Fonksiyonel organizasyon,Motor sistem: piramidal, ekstrapiramidal, serebellar organizasyon,Motor sistem: Motor Bozukluklar, Motor Konuşma Bozuklukları,Epilepsi ve demiyelizan hastalıklar,Dejeneratif Demanslar 1,Dejeneratif Demanslar 2,Serebrovasküler hastalıklar ve vasküler demanslar,Nöromodulasyon Temel ilkeleri,Transkranyal manyetik stimülasyon,Transkranyal elektrik stimülasyonu,Motor bozukların nöromodulasyonu,Dejeneraitf hastalıkların nöromodulasyonu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel klinik nöroloji temellerini tanımlamak | 10, 16, 17, 19, 9 | |
Nöromodülasyonun temel prensiplerinin tanımlanması | 10, 16, 19, 6, 9 | |
Transkraniyal elektriksel stimülasyonun ve transkraniyal manyetik simülasyon hakında teorik bilgiye sahip olmak ve uygulamalarını gerçekleştirebiliyor olmak | 10, 16, 19, 6, 9 | |
Nörodejeneratif hastalıkların ve nöromodülasyon ile tedavileri tanımlayabiliyor olmak | 10, 16, 19, 6, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Merkezi sinir sisteminin temel organizasyonu | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
2 | Merkezi sinir sisteminin temel organizasyonu | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
3 | Motor Sistem: Temel Anatomik ve Fonksiyonel organizasyon | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
4 | Motor sistem: piramidal, ekstrapiramidal, serebellar organizasyon | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
5 | Motor sistem: Motor Bozukluklar, Motor Konuşma Bozuklukları | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
6 | Epilepsi ve demiyelizan hastalıklar | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
7 | Dejeneratif Demanslar 1 | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
8 | Dejeneratif Demanslar 2 | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
9 | Serebrovasküler hastalıklar ve vasküler demanslar | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
10 | Nöromodulasyon Temel ilkeleri | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
11 | Transkranyal manyetik stimülasyon | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
12 | Transkranyal elektrik stimülasyonu | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
13 | Motor bozukların nöromodulasyonu | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
14 | Dejeneraitf hastalıkların nöromodulasyonu | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
Kaynak |
Dr Öğretim Üyesinin ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır. | X | |||||
2 | İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir. | X | |||||
3 | Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir. | X | |||||
4 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir. | X | |||||
5 | Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir. | X | |||||
6 | Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir. | X | |||||
7 | Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |