Bilişsel işlevlerin temellerini, tarihçesini, temel klinik nörolojideki hastalıkları ve bunların bilişsel işlevlerle bağlantılarını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Bilişsel Psikolojiye Giriş, Bilişsel Psikolojinin Tarihçesi ve Temelleri
,Bilişsel Psikoloji ve Bilişsel Sinirbilim çalışmalarına yaklaşımlar
,Bilişsel Psikolojide Araştırma Yöntemleri. Duygu. Psikofizik ve Sinyal Algılama Teorisi
,Görsel Algı Fizyolojisi, Algıda Temsil ve Algı Yaklaşımları
,Nesne Tanıma, Algılama, Eylem ve Dikkat Teorileri,Dikkat, Hafıza Kavramı, Duyusal Hafıza, Kısa Süreli Hafıza.
,Uzun Süreli Bellek, Bellekteki Hatalar, Belleğin Geliştirilmesi,Hafıza ve Diğer Konular,Neuroanatomi ve inme,Epilepsi ve Nörodejeneratif Hastalıklar
,Değişmiş Zihinsel Durum, Beyin Ölümü ve Merkezi Sinir Sistemi Enfeksiyonları
,Travmatik Beyin Hasarı ve Hareket Bozuklukları,Baş Ağrısı ve Sırt Ağrısı
,Zayıflık ve Nöromüsküler Hastalıklar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
- Bilişsel işlevin tanımını ve tarihçesini açıklayabilecektir.
Temel klinik nöroloji başlığı altındaki hastalıkları ve bunların bilişsel işlevlerle bağlantılarını tanımlayabilecektir.
A
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Bilişsel Psikolojiye Giriş, Bilişsel Psikolojinin Tarihçesi ve Temelleri
2
Bilişsel Psikoloji ve Bilişsel Sinirbilim çalışmalarına yaklaşımlar
3
Bilişsel Psikolojide Araştırma Yöntemleri. Duygu. Psikofizik ve Sinyal Algılama Teorisi
4
Görsel Algı Fizyolojisi, Algıda Temsil ve Algı Yaklaşımları
5
Nesne Tanıma, Algılama, Eylem ve Dikkat Teorileri
6
Dikkat, Hafıza Kavramı, Duyusal Hafıza, Kısa Süreli Hafıza.
7
Uzun Süreli Bellek, Bellekteki Hatalar, Belleğin Geliştirilmesi
8
Hafıza ve Diğer Konular
9
Neuroanatomi ve inme
10
Epilepsi ve Nörodejeneratif Hastalıklar
11
Değişmiş Zihinsel Durum, Beyin Ölümü ve Merkezi Sinir Sistemi Enfeksiyonları
12
Travmatik Beyin Hasarı ve Hareket Bozuklukları
13
Baş Ağrısı ve Sırt Ağrısı
14
Zayıflık ve Nöromüsküler Hastalıklar
Kaynak
1) Goldstein, B. E. (2010). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience. 3rd Ed. Cengage Learning Inc.
2) Groome, D. (2014). An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders. 3rd Ed. Psychology Press.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır.
2
İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
3
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
4
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir.
5
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir.
6
Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir.
7
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
8
112
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
30
30
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
21
21
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
42
42
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
233
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(233/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
BİLİŞSEL İŞLEV. TEMEL.VE TEMEL KLİNİK NÖROLOJİ
-
Güz Dönemi
2+4
4
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi Verenler
Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bilişsel işlevlerin temellerini, tarihçesini, temel klinik nörolojideki hastalıkları ve bunların bilişsel işlevlerle bağlantılarını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Bilişsel Psikolojiye Giriş, Bilişsel Psikolojinin Tarihçesi ve Temelleri
,Bilişsel Psikoloji ve Bilişsel Sinirbilim çalışmalarına yaklaşımlar
,Bilişsel Psikolojide Araştırma Yöntemleri. Duygu. Psikofizik ve Sinyal Algılama Teorisi
,Görsel Algı Fizyolojisi, Algıda Temsil ve Algı Yaklaşımları
,Nesne Tanıma, Algılama, Eylem ve Dikkat Teorileri,Dikkat, Hafıza Kavramı, Duyusal Hafıza, Kısa Süreli Hafıza.
,Uzun Süreli Bellek, Bellekteki Hatalar, Belleğin Geliştirilmesi,Hafıza ve Diğer Konular,Neuroanatomi ve inme,Epilepsi ve Nörodejeneratif Hastalıklar
,Değişmiş Zihinsel Durum, Beyin Ölümü ve Merkezi Sinir Sistemi Enfeksiyonları
,Travmatik Beyin Hasarı ve Hareket Bozuklukları,Baş Ağrısı ve Sırt Ağrısı
,Zayıflık ve Nöromüsküler Hastalıklar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
- Bilişsel işlevin tanımını ve tarihçesini açıklayabilecektir.
Temel klinik nöroloji başlığı altındaki hastalıkları ve bunların bilişsel işlevlerle bağlantılarını tanımlayabilecektir.
A
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Bilişsel Psikolojiye Giriş, Bilişsel Psikolojinin Tarihçesi ve Temelleri
2
Bilişsel Psikoloji ve Bilişsel Sinirbilim çalışmalarına yaklaşımlar
3
Bilişsel Psikolojide Araştırma Yöntemleri. Duygu. Psikofizik ve Sinyal Algılama Teorisi
4
Görsel Algı Fizyolojisi, Algıda Temsil ve Algı Yaklaşımları
5
Nesne Tanıma, Algılama, Eylem ve Dikkat Teorileri
6
Dikkat, Hafıza Kavramı, Duyusal Hafıza, Kısa Süreli Hafıza.
7
Uzun Süreli Bellek, Bellekteki Hatalar, Belleğin Geliştirilmesi
8
Hafıza ve Diğer Konular
9
Neuroanatomi ve inme
10
Epilepsi ve Nörodejeneratif Hastalıklar
11
Değişmiş Zihinsel Durum, Beyin Ölümü ve Merkezi Sinir Sistemi Enfeksiyonları
12
Travmatik Beyin Hasarı ve Hareket Bozuklukları
13
Baş Ağrısı ve Sırt Ağrısı
14
Zayıflık ve Nöromüsküler Hastalıklar
Kaynak
1) Goldstein, B. E. (2010). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience. 3rd Ed. Cengage Learning Inc.
2) Groome, D. (2014). An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders. 3rd Ed. Psychology Press.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır.
2
İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
3
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
4
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir.
5
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir.
6
Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir.
7
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir.