Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİŞSEL PSİKOLOJİ VE TEMEL PSİKOPATOLOJİBLRY1215069Bahar Dönemi2+235
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Erol YILDIRIM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Erol YILDIRIM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; psikolojinin tarihi ve çağımız psikoloji bilimi hakkında genel bir bakış açısı kazandırmak, temel bilişsel psikoloji terminolojisini kavratmak, her bir bilişsel süreçle ilgili klasik davranışsal (bilişsel) deneyleri ele almak, temel düzeyde insan kişiliği ve anormal davranışlarının sebepleri ve bozulma biçimlerini tanıtmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Genel Psikoloji Tarihi ve Zihin-Bilim İlişkisi,Bilişsel Psikoloji Yaklaşımı,Biliş-Davranış İlişkisi ve Deneyler,Dikkat ve Bilinç,Algı,Bellek: KSB, ÇB ve USB,Uzun Süreli Belleğin Türleri,Semantik Bellek, Temsil ve Bilgi,Yürütücü-yönetici Bilişsel Yetiler,Dil,İmgeleme, Problem Çözme,Kişilik,Gerçeği Değerlendirme, Duygudurum ve Psikopatolojiler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilişsel süreçleri kavramlaştırır ve aralarındaki ilişkileri kurabilir9A
Bilişsel psikolojinin davranışsal veriler (dene) ile zihin hakkında çıkarımsal bilgi ürettiğini kavrar9A
Kişilik yapılanmasını ve temel psikopatolojik bozuklukların ne olduğunu bilir9A
Bilim tarihi içerisinde psikolojinin yerini, psikoloji içerisinde bilişsel psikoloji yaklaşımının kavramlarını bilir9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel Psikoloji Tarihi ve Zihin-Bilim İlişkisiPsikolojide Güncel Yaklaşımlar (makale) - Erol Yıldırım
2Bilişsel Psikoloji YaklaşımıBilişsel Psikoloji - Bölüm 1 (Goldstein)
3Biliş-Davranış İlişkisi ve DeneylerBilişsel Psikoloji - Bölüm 1
4Dikkat ve BilinçBilişsel Psikoloji - Bölüm 5 (Kossyln)
5AlgıBilişsel Psikoloji - Bölüm 3
6Bellek: KSB, ÇB ve USBBilişsel Psikoloji - Bölüm 4-5 (Goldstein)
7Uzun Süreli Belleğin TürleriBilişsel Psikoloji - Bölüm 4-5 (Goldstein)
8Semantik Bellek, Temsil ve BilgiBilişsel Psikoloji - Bölüm 6 (Goldstein)
9Yürütücü-yönetici Bilişsel YetilerBilişsel Psikoloji - Bölülm 6 (Kosslyn)
10DilBilişsel Psikoloji - Bölüm 7 (Goldstein)
12İmgeleme, Problem ÇözmeBilişsel Psikoloji - Bölüm 10 (Goldstein)
13KişilikPsikolojiye Giriş - Bölüm 12
14Gerçeği Değerlendirme, Duygudurum ve PsikopatolojilerPsikopatoloji - Bölüm 4
Kaynak
Goldstein, Bilişsel Psikoloji. Kaknüs Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır.
2
İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
3
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
4
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir.
5
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir.
6
Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir.
7
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)144
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(144/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİŞSEL PSİKOLOJİ VE TEMEL PSİKOPATOLOJİBLRY1215069Bahar Dönemi2+235
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Erol YILDIRIM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Erol YILDIRIM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; psikolojinin tarihi ve çağımız psikoloji bilimi hakkında genel bir bakış açısı kazandırmak, temel bilişsel psikoloji terminolojisini kavratmak, her bir bilişsel süreçle ilgili klasik davranışsal (bilişsel) deneyleri ele almak, temel düzeyde insan kişiliği ve anormal davranışlarının sebepleri ve bozulma biçimlerini tanıtmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Genel Psikoloji Tarihi ve Zihin-Bilim İlişkisi,Bilişsel Psikoloji Yaklaşımı,Biliş-Davranış İlişkisi ve Deneyler,Dikkat ve Bilinç,Algı,Bellek: KSB, ÇB ve USB,Uzun Süreli Belleğin Türleri,Semantik Bellek, Temsil ve Bilgi,Yürütücü-yönetici Bilişsel Yetiler,Dil,İmgeleme, Problem Çözme,Kişilik,Gerçeği Değerlendirme, Duygudurum ve Psikopatolojiler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilişsel süreçleri kavramlaştırır ve aralarındaki ilişkileri kurabilir9A
Bilişsel psikolojinin davranışsal veriler (dene) ile zihin hakkında çıkarımsal bilgi ürettiğini kavrar9A
Kişilik yapılanmasını ve temel psikopatolojik bozuklukların ne olduğunu bilir9A
Bilim tarihi içerisinde psikolojinin yerini, psikoloji içerisinde bilişsel psikoloji yaklaşımının kavramlarını bilir9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel Psikoloji Tarihi ve Zihin-Bilim İlişkisiPsikolojide Güncel Yaklaşımlar (makale) - Erol Yıldırım
2Bilişsel Psikoloji YaklaşımıBilişsel Psikoloji - Bölüm 1 (Goldstein)
3Biliş-Davranış İlişkisi ve DeneylerBilişsel Psikoloji - Bölüm 1
4Dikkat ve BilinçBilişsel Psikoloji - Bölüm 5 (Kossyln)
5AlgıBilişsel Psikoloji - Bölüm 3
6Bellek: KSB, ÇB ve USBBilişsel Psikoloji - Bölüm 4-5 (Goldstein)
7Uzun Süreli Belleğin TürleriBilişsel Psikoloji - Bölüm 4-5 (Goldstein)
8Semantik Bellek, Temsil ve BilgiBilişsel Psikoloji - Bölüm 6 (Goldstein)
9Yürütücü-yönetici Bilişsel YetilerBilişsel Psikoloji - Bölülm 6 (Kosslyn)
10DilBilişsel Psikoloji - Bölüm 7 (Goldstein)
12İmgeleme, Problem ÇözmeBilişsel Psikoloji - Bölüm 10 (Goldstein)
13KişilikPsikolojiye Giriş - Bölüm 12
14Gerçeği Değerlendirme, Duygudurum ve PsikopatolojilerPsikopatoloji - Bölüm 4
Kaynak
Goldstein, Bilişsel Psikoloji. Kaknüs Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır.
2
İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
3
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
4
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir.
5
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir.
6
Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir.
7
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:13Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:14