Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLİŞSEL PSİKOLOJİ VE TEMEL PSİKOPATOLOJİ | BLRY1215069 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Erol YILDIRIM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Erol YILDIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; psikolojinin tarihi ve çağımız psikoloji bilimi hakkında genel bir bakış açısı kazandırmak, temel bilişsel psikoloji terminolojisini kavratmak, her bir bilişsel süreçle ilgili klasik davranışsal (bilişsel) deneyleri ele almak, temel düzeyde insan kişiliği ve anormal davranışlarının sebepleri ve bozulma biçimlerini tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel Psikoloji Tarihi ve Zihin-Bilim İlişkisi,Bilişsel Psikoloji Yaklaşımı,Biliş-Davranış İlişkisi ve Deneyler,Dikkat ve Bilinç,Algı,Bellek: KSB, ÇB ve USB,Uzun Süreli Belleğin Türleri,Semantik Bellek, Temsil ve Bilgi,Yürütücü-yönetici Bilişsel Yetiler,Dil,İmgeleme, Problem Çözme,Kişilik,Gerçeği Değerlendirme, Duygudurum ve Psikopatolojiler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilişsel süreçleri kavramlaştırır ve aralarındaki ilişkileri kurabilir | 9 | A |
Bilişsel psikolojinin davranışsal veriler (dene) ile zihin hakkında çıkarımsal bilgi ürettiğini kavrar | 9 | A |
Kişilik yapılanmasını ve temel psikopatolojik bozuklukların ne olduğunu bilir | 9 | A |
Bilim tarihi içerisinde psikolojinin yerini, psikoloji içerisinde bilişsel psikoloji yaklaşımının kavramlarını bilir | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Genel Psikoloji Tarihi ve Zihin-Bilim İlişkisi | Psikolojide Güncel Yaklaşımlar (makale) - Erol Yıldırım |
2 | Bilişsel Psikoloji Yaklaşımı | Bilişsel Psikoloji - Bölüm 1 (Goldstein) |
3 | Biliş-Davranış İlişkisi ve Deneyler | Bilişsel Psikoloji - Bölüm 1 |
4 | Dikkat ve Bilinç | Bilişsel Psikoloji - Bölüm 5 (Kossyln) |
5 | Algı | Bilişsel Psikoloji - Bölüm 3 |
6 | Bellek: KSB, ÇB ve USB | Bilişsel Psikoloji - Bölüm 4-5 (Goldstein) |
7 | Uzun Süreli Belleğin Türleri | Bilişsel Psikoloji - Bölüm 4-5 (Goldstein) |
8 | Semantik Bellek, Temsil ve Bilgi | Bilişsel Psikoloji - Bölüm 6 (Goldstein) |
9 | Yürütücü-yönetici Bilişsel Yetiler | Bilişsel Psikoloji - Bölülm 6 (Kosslyn) |
10 | Dil | Bilişsel Psikoloji - Bölüm 7 (Goldstein) |
12 | İmgeleme, Problem Çözme | Bilişsel Psikoloji - Bölüm 10 (Goldstein) |
13 | Kişilik | Psikolojiye Giriş - Bölüm 12 |
14 | Gerçeği Değerlendirme, Duygudurum ve Psikopatolojiler | Psikopatoloji - Bölüm 4 |
Kaynak |
Goldstein, Bilişsel Psikoloji. Kaknüs Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır. | | | | | |
2 | İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
| | | | | |
3 | Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir. | | | | | |
4 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir. | | | | | |
5 | Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir. | | | | | |
6 | Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir. | | | | | |
7 | Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(144/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLİŞSEL PSİKOLOJİ VE TEMEL PSİKOPATOLOJİ | BLRY1215069 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Erol YILDIRIM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Erol YILDIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; psikolojinin tarihi ve çağımız psikoloji bilimi hakkında genel bir bakış açısı kazandırmak, temel bilişsel psikoloji terminolojisini kavratmak, her bir bilişsel süreçle ilgili klasik davranışsal (bilişsel) deneyleri ele almak, temel düzeyde insan kişiliği ve anormal davranışlarının sebepleri ve bozulma biçimlerini tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel Psikoloji Tarihi ve Zihin-Bilim İlişkisi,Bilişsel Psikoloji Yaklaşımı,Biliş-Davranış İlişkisi ve Deneyler,Dikkat ve Bilinç,Algı,Bellek: KSB, ÇB ve USB,Uzun Süreli Belleğin Türleri,Semantik Bellek, Temsil ve Bilgi,Yürütücü-yönetici Bilişsel Yetiler,Dil,İmgeleme, Problem Çözme,Kişilik,Gerçeği Değerlendirme, Duygudurum ve Psikopatolojiler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilişsel süreçleri kavramlaştırır ve aralarındaki ilişkileri kurabilir | 9 | A |
Bilişsel psikolojinin davranışsal veriler (dene) ile zihin hakkında çıkarımsal bilgi ürettiğini kavrar | 9 | A |
Kişilik yapılanmasını ve temel psikopatolojik bozuklukların ne olduğunu bilir | 9 | A |
Bilim tarihi içerisinde psikolojinin yerini, psikoloji içerisinde bilişsel psikoloji yaklaşımının kavramlarını bilir | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Genel Psikoloji Tarihi ve Zihin-Bilim İlişkisi | Psikolojide Güncel Yaklaşımlar (makale) - Erol Yıldırım |
2 | Bilişsel Psikoloji Yaklaşımı | Bilişsel Psikoloji - Bölüm 1 (Goldstein) |
3 | Biliş-Davranış İlişkisi ve Deneyler | Bilişsel Psikoloji - Bölüm 1 |
4 | Dikkat ve Bilinç | Bilişsel Psikoloji - Bölüm 5 (Kossyln) |
5 | Algı | Bilişsel Psikoloji - Bölüm 3 |
6 | Bellek: KSB, ÇB ve USB | Bilişsel Psikoloji - Bölüm 4-5 (Goldstein) |
7 | Uzun Süreli Belleğin Türleri | Bilişsel Psikoloji - Bölüm 4-5 (Goldstein) |
8 | Semantik Bellek, Temsil ve Bilgi | Bilişsel Psikoloji - Bölüm 6 (Goldstein) |
9 | Yürütücü-yönetici Bilişsel Yetiler | Bilişsel Psikoloji - Bölülm 6 (Kosslyn) |
10 | Dil | Bilişsel Psikoloji - Bölüm 7 (Goldstein) |
12 | İmgeleme, Problem Çözme | Bilişsel Psikoloji - Bölüm 10 (Goldstein) |
13 | Kişilik | Psikolojiye Giriş - Bölüm 12 |
14 | Gerçeği Değerlendirme, Duygudurum ve Psikopatolojiler | Psikopatoloji - Bölüm 4 |
Kaynak |
Goldstein, Bilişsel Psikoloji. Kaknüs Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır. | | | | | |
2 | İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
| | | | | |
3 | Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir. | | | | | |
4 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir. | | | | | |
5 | Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir. | | | | | |
6 | Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir. | | | | | |
7 | Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:13Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:14