Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL KLİNİK NÖROLOJİBLRY1115067Güz Dönemi2+025
Ders Programı

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTemel klinik nöroloji temellerinin, kavramlarının tanımlanması, nöromodulasyon temel ilkelerinin tanımlanması, transkranial elektrik uyarımı, transkranial manyetik simülasyon uygulamalarının tanımlanması, nörodejeneratif hastalıkların ve nöromodulasyon ile tedavilerinin tanımlanmasıdır
Dersin İçeriğiBu ders; Merkezi sinir sisteminin temel organizasyonu,Merkezi sinir sisteminin temel organizasyonu,Motor Sistem: Temel Anatomik ve Fonksiyonel organizasyon,Motor sistem: piramidal, ekstrapiramidal, serebellar organizasyon,Motor sistem: Motor Bozukluklar, Motor Konuşma Bozuklukları,Epilepsi ve demiyelizan hastalıklar,Dejeneratif Demanslar 1,Dejeneratif Demanslar 2,Serebrovasküler hastalıklar ve vasküler demanslar,Nöromodulasyon Temel ilkeleri,Transkranyal manyetik stimülasyon,Transkranyal elektrik stimülasyonu,Motor bozukların nöromodulasyonu,Dejeneraitf hastalıkların nöromodulasyonu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel klinik nöroloji temellerini tanımlamak10, 16, 17, 19, 9
Nöromodülasyonun temel prensiplerinin tanımlanması10, 16, 19, 6, 9
Transkraniyal elektriksel stimülasyonun ve transkraniyal manyetik simülasyon hakında teorik bilgiye sahip olmak ve uygulamalarını gerçekleştirebiliyor olmak10, 16, 19, 6, 9
Nörodejeneratif hastalıkların ve nöromodülasyon ile tedavileri tanımlayabiliyor olmak10, 16, 19, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Merkezi sinir sisteminin temel organizasyonuÖğretim Üyesinin Ders Notları
2Merkezi sinir sisteminin temel organizasyonuÖğretim Üyesinin Ders Notları
3Motor Sistem: Temel Anatomik ve Fonksiyonel organizasyonÖğretim Üyesinin Ders Notları
4Motor sistem: piramidal, ekstrapiramidal, serebellar organizasyonÖğretim Üyesinin Ders Notları
5Motor sistem: Motor Bozukluklar, Motor Konuşma BozukluklarıÖğretim Üyesinin Ders Notları
6Epilepsi ve demiyelizan hastalıklarÖğretim Üyesinin Ders Notları
7Dejeneratif Demanslar 1Öğretim Üyesinin Ders Notları
8Dejeneratif Demanslar 2Öğretim Üyesinin Ders Notları
9Serebrovasküler hastalıklar ve vasküler demanslarÖğretim Üyesinin Ders Notları
10Nöromodulasyon Temel ilkeleriÖğretim Üyesinin Ders Notları
11Transkranyal manyetik stimülasyonÖğretim Üyesinin Ders Notları
12Transkranyal elektrik stimülasyonuÖğretim Üyesinin Ders Notları
13Motor bozukların nöromodulasyonuÖğretim Üyesinin Ders Notları
14Dejeneraitf hastalıkların nöromodulasyonuÖğretim Üyesinin Ders Notları
Kaynak
Dr Öğretim Üyesinin ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır.
2
İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
3
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
4
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir.
5
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir.
6
Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir.
7
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL KLİNİK NÖROLOJİBLRY1115067Güz Dönemi2+025
Ders Programı

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTemel klinik nöroloji temellerinin, kavramlarının tanımlanması, nöromodulasyon temel ilkelerinin tanımlanması, transkranial elektrik uyarımı, transkranial manyetik simülasyon uygulamalarının tanımlanması, nörodejeneratif hastalıkların ve nöromodulasyon ile tedavilerinin tanımlanmasıdır
Dersin İçeriğiBu ders; Merkezi sinir sisteminin temel organizasyonu,Merkezi sinir sisteminin temel organizasyonu,Motor Sistem: Temel Anatomik ve Fonksiyonel organizasyon,Motor sistem: piramidal, ekstrapiramidal, serebellar organizasyon,Motor sistem: Motor Bozukluklar, Motor Konuşma Bozuklukları,Epilepsi ve demiyelizan hastalıklar,Dejeneratif Demanslar 1,Dejeneratif Demanslar 2,Serebrovasküler hastalıklar ve vasküler demanslar,Nöromodulasyon Temel ilkeleri,Transkranyal manyetik stimülasyon,Transkranyal elektrik stimülasyonu,Motor bozukların nöromodulasyonu,Dejeneraitf hastalıkların nöromodulasyonu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel klinik nöroloji temellerini tanımlamak10, 16, 17, 19, 9
Nöromodülasyonun temel prensiplerinin tanımlanması10, 16, 19, 6, 9
Transkraniyal elektriksel stimülasyonun ve transkraniyal manyetik simülasyon hakında teorik bilgiye sahip olmak ve uygulamalarını gerçekleştirebiliyor olmak10, 16, 19, 6, 9
Nörodejeneratif hastalıkların ve nöromodülasyon ile tedavileri tanımlayabiliyor olmak10, 16, 19, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Merkezi sinir sisteminin temel organizasyonuÖğretim Üyesinin Ders Notları
2Merkezi sinir sisteminin temel organizasyonuÖğretim Üyesinin Ders Notları
3Motor Sistem: Temel Anatomik ve Fonksiyonel organizasyonÖğretim Üyesinin Ders Notları
4Motor sistem: piramidal, ekstrapiramidal, serebellar organizasyonÖğretim Üyesinin Ders Notları
5Motor sistem: Motor Bozukluklar, Motor Konuşma BozukluklarıÖğretim Üyesinin Ders Notları
6Epilepsi ve demiyelizan hastalıklarÖğretim Üyesinin Ders Notları
7Dejeneratif Demanslar 1Öğretim Üyesinin Ders Notları
8Dejeneratif Demanslar 2Öğretim Üyesinin Ders Notları
9Serebrovasküler hastalıklar ve vasküler demanslarÖğretim Üyesinin Ders Notları
10Nöromodulasyon Temel ilkeleriÖğretim Üyesinin Ders Notları
11Transkranyal manyetik stimülasyonÖğretim Üyesinin Ders Notları
12Transkranyal elektrik stimülasyonuÖğretim Üyesinin Ders Notları
13Motor bozukların nöromodulasyonuÖğretim Üyesinin Ders Notları
14Dejeneraitf hastalıkların nöromodulasyonuÖğretim Üyesinin Ders Notları
Kaynak
Dr Öğretim Üyesinin ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır.
2
İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
3
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
4
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir.
5
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir.
6
Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir.
7
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:13Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:14