Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİŞSEL İŞLEVLERİN NÖRAL TEMELLERİ | BLRY1115066 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilişsel işlevlerin nöral temellerinin, beyin ve davranış ilikisinin, zihin ve zihin hallerinin, dikkat, bellek, yürütücü işlevler başta olmak üzere bilişsel fonksiyonların tanımlanması ve bozukluklarında meydana gelen hastalıkların temellerinin öğrenilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Beyin ve davranış (Tarihçe, beyin ve davranış ilişkisine giriş),Beyin ve Kognisyonu Oluşturan Temel Organizasyon,Beyin Davranış İlişkisine Giriş,Kognitif İşlevlerin Organizasyonu Nöropsikometri,Yüz ve Nesne Tanıma ,Dikkat ve Dikkatin Mekanda Yönlendirilmesi,Lateralize İşlevler Dil ve Afazi,Lateralize İşlevler,Algının nörobiyolojisi, diskonneksiyon sendromları, zihne giriş,Limbik şebeke, Emosyonlar,Limbik şebeke, Bellek,Frontal Şebeke, Dikkat, Yönetici/Yürütücü İşlevler ve Sosyal Davranış,Nöroplastisite ve İlkeleri,Zihin Haller, Hayal, Rüya, Halüsinasyonlar,Zihin ve bilinç; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilişsel işlevlerin temellerinin kavranması | 10, 13, 16, 19, 9 | |
Beyin davranış ilişkisinin tanımlayabilir olabilmek | 10, 16, 9 | |
Bilişsel fonksiyonların (dil, dikkat, bellek, emosyon) tanımlanması ve bozukluklarında ortaya çıkan hastalıkların tanı, tedavisi hakında bilgi sahibi olunması | 10, 16, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Beyin ve davranış (Tarihçe, beyin ve davranış ilişkisine giriş) | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
2 | Beyin ve Kognisyonu Oluşturan Temel Organizasyon | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
3 | Beyin Davranış İlişkisine Giriş | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
4 | Kognitif İşlevlerin Organizasyonu Nöropsikometri | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
5 | Yüz ve Nesne Tanıma | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
6 | Dikkat ve Dikkatin Mekanda Yönlendirilmesi | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
7 | Lateralize İşlevler Dil ve Afazi | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
8 | Lateralize İşlevler | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
9 | Algının nörobiyolojisi, diskonneksiyon sendromları, zihne giriş | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
10 | Limbik şebeke, Emosyonlar | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
11 | Limbik şebeke, Bellek | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
12 | Frontal Şebeke, Dikkat, Yönetici/Yürütücü İşlevler ve Sosyal Davranış | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
13 | Nöroplastisite ve İlkeleri | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
13 | Zihin Haller, Hayal, Rüya, Halüsinasyonlar | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
14 | Zihin ve bilinç | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
Kaynak |
Ders Slaytları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır. | X | |||||
2 | İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir. | X | |||||
3 | Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir. | X | |||||
4 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir. | X | |||||
5 | Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir. | X | |||||
6 | Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir. | X | |||||
7 | Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİŞSEL İŞLEVLERİN NÖRAL TEMELLERİ | BLRY1115066 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilişsel işlevlerin nöral temellerinin, beyin ve davranış ilikisinin, zihin ve zihin hallerinin, dikkat, bellek, yürütücü işlevler başta olmak üzere bilişsel fonksiyonların tanımlanması ve bozukluklarında meydana gelen hastalıkların temellerinin öğrenilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Beyin ve davranış (Tarihçe, beyin ve davranış ilişkisine giriş),Beyin ve Kognisyonu Oluşturan Temel Organizasyon,Beyin Davranış İlişkisine Giriş,Kognitif İşlevlerin Organizasyonu Nöropsikometri,Yüz ve Nesne Tanıma ,Dikkat ve Dikkatin Mekanda Yönlendirilmesi,Lateralize İşlevler Dil ve Afazi,Lateralize İşlevler,Algının nörobiyolojisi, diskonneksiyon sendromları, zihne giriş,Limbik şebeke, Emosyonlar,Limbik şebeke, Bellek,Frontal Şebeke, Dikkat, Yönetici/Yürütücü İşlevler ve Sosyal Davranış,Nöroplastisite ve İlkeleri,Zihin Haller, Hayal, Rüya, Halüsinasyonlar,Zihin ve bilinç; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilişsel işlevlerin temellerinin kavranması | 10, 13, 16, 19, 9 | |
Beyin davranış ilişkisinin tanımlayabilir olabilmek | 10, 16, 9 | |
Bilişsel fonksiyonların (dil, dikkat, bellek, emosyon) tanımlanması ve bozukluklarında ortaya çıkan hastalıkların tanı, tedavisi hakında bilgi sahibi olunması | 10, 16, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Beyin ve davranış (Tarihçe, beyin ve davranış ilişkisine giriş) | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
2 | Beyin ve Kognisyonu Oluşturan Temel Organizasyon | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
3 | Beyin Davranış İlişkisine Giriş | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
4 | Kognitif İşlevlerin Organizasyonu Nöropsikometri | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
5 | Yüz ve Nesne Tanıma | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
6 | Dikkat ve Dikkatin Mekanda Yönlendirilmesi | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
7 | Lateralize İşlevler Dil ve Afazi | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
8 | Lateralize İşlevler | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
9 | Algının nörobiyolojisi, diskonneksiyon sendromları, zihne giriş | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
10 | Limbik şebeke, Emosyonlar | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
11 | Limbik şebeke, Bellek | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
12 | Frontal Şebeke, Dikkat, Yönetici/Yürütücü İşlevler ve Sosyal Davranış | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
13 | Nöroplastisite ve İlkeleri | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
13 | Zihin Haller, Hayal, Rüya, Halüsinasyonlar | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
14 | Zihin ve bilinç | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
Kaynak |
Ders Slaytları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır. | X | |||||
2 | İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir. | X | |||||
3 | Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir. | X | |||||
4 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir. | X | |||||
5 | Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir. | X | |||||
6 | Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir. | X | |||||
7 | Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |