Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİŞSEL İŞLEVLERİN NÖRAL TEMELLERİBLRY1115066Güz Dönemi2+025
Ders Programı

Cuma 10:00-10:45

Cuma 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilişsel işlevlerin nöral temellerinin, beyin ve davranış ilikisinin, zihin ve zihin hallerinin, dikkat, bellek, yürütücü işlevler başta olmak üzere bilişsel fonksiyonların tanımlanması ve bozukluklarında meydana gelen hastalıkların temellerinin öğrenilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Beyin ve davranış (Tarihçe, beyin ve davranış ilişkisine giriş),Beyin ve Kognisyonu Oluşturan Temel Organizasyon,Beyin Davranış İlişkisine Giriş,Kognitif İşlevlerin Organizasyonu Nöropsikometri,Yüz ve Nesne Tanıma ,Dikkat ve Dikkatin Mekanda Yönlendirilmesi,Lateralize İşlevler Dil ve Afazi,Lateralize İşlevler,Algının nörobiyolojisi, diskonneksiyon sendromları, zihne giriş,Limbik şebeke, Emosyonlar,Limbik şebeke, Bellek,Frontal Şebeke, Dikkat, Yönetici/Yürütücü İşlevler ve Sosyal Davranış,Nöroplastisite ve İlkeleri,Zihin Haller, Hayal, Rüya, Halüsinasyonlar,Zihin ve bilinç; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilişsel işlevlerin temellerinin kavranması10, 13, 16, 19, 9
Beyin davranış ilişkisinin tanımlayabilir olabilmek10, 16, 9
Bilişsel fonksiyonların (dil, dikkat, bellek, emosyon) tanımlanması ve bozukluklarında ortaya çıkan hastalıkların tanı, tedavisi hakında bilgi sahibi olunması10, 16, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Beyin ve davranış (Tarihçe, beyin ve davranış ilişkisine giriş)Öğretim Üyesinin Ders Notları
2Beyin ve Kognisyonu Oluşturan Temel OrganizasyonÖğretim Üyesinin Ders Notları
3Beyin Davranış İlişkisine GirişÖğretim Üyesinin Ders Notları
4Kognitif İşlevlerin Organizasyonu NöropsikometriÖğretim Üyesinin Ders Notları
5Yüz ve Nesne Tanıma Öğretim Üyesinin Ders Notları
6Dikkat ve Dikkatin Mekanda YönlendirilmesiÖğretim Üyesinin Ders Notları
7Lateralize İşlevler Dil ve AfaziÖğretim Üyesinin Ders Notları
8Lateralize İşlevlerÖğretim Üyesinin Ders Notları
9Algının nörobiyolojisi, diskonneksiyon sendromları, zihne girişÖğretim Üyesinin Ders Notları
10Limbik şebeke, EmosyonlarÖğretim Üyesinin Ders Notları
11Limbik şebeke, BellekÖğretim Üyesinin Ders Notları
12Frontal Şebeke, Dikkat, Yönetici/Yürütücü İşlevler ve Sosyal DavranışÖğretim Üyesinin Ders Notları
13Nöroplastisite ve İlkeleriÖğretim Üyesinin Ders Notları
13Zihin Haller, Hayal, Rüya, HalüsinasyonlarÖğretim Üyesinin Ders Notları
14Zihin ve bilinçÖğretim Üyesinin Ders Notları
Kaynak
Ders Slaytları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır.
X
2
İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
X
3
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
X
4
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir.
X
5
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir.
X
6
Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir.
X
7
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİŞSEL İŞLEVLERİN NÖRAL TEMELLERİBLRY1115066Güz Dönemi2+025
Ders Programı

Cuma 10:00-10:45

Cuma 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilişsel işlevlerin nöral temellerinin, beyin ve davranış ilikisinin, zihin ve zihin hallerinin, dikkat, bellek, yürütücü işlevler başta olmak üzere bilişsel fonksiyonların tanımlanması ve bozukluklarında meydana gelen hastalıkların temellerinin öğrenilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Beyin ve davranış (Tarihçe, beyin ve davranış ilişkisine giriş),Beyin ve Kognisyonu Oluşturan Temel Organizasyon,Beyin Davranış İlişkisine Giriş,Kognitif İşlevlerin Organizasyonu Nöropsikometri,Yüz ve Nesne Tanıma ,Dikkat ve Dikkatin Mekanda Yönlendirilmesi,Lateralize İşlevler Dil ve Afazi,Lateralize İşlevler,Algının nörobiyolojisi, diskonneksiyon sendromları, zihne giriş,Limbik şebeke, Emosyonlar,Limbik şebeke, Bellek,Frontal Şebeke, Dikkat, Yönetici/Yürütücü İşlevler ve Sosyal Davranış,Nöroplastisite ve İlkeleri,Zihin Haller, Hayal, Rüya, Halüsinasyonlar,Zihin ve bilinç; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilişsel işlevlerin temellerinin kavranması10, 13, 16, 19, 9
Beyin davranış ilişkisinin tanımlayabilir olabilmek10, 16, 9
Bilişsel fonksiyonların (dil, dikkat, bellek, emosyon) tanımlanması ve bozukluklarında ortaya çıkan hastalıkların tanı, tedavisi hakında bilgi sahibi olunması10, 16, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Beyin ve davranış (Tarihçe, beyin ve davranış ilişkisine giriş)Öğretim Üyesinin Ders Notları
2Beyin ve Kognisyonu Oluşturan Temel OrganizasyonÖğretim Üyesinin Ders Notları
3Beyin Davranış İlişkisine GirişÖğretim Üyesinin Ders Notları
4Kognitif İşlevlerin Organizasyonu NöropsikometriÖğretim Üyesinin Ders Notları
5Yüz ve Nesne Tanıma Öğretim Üyesinin Ders Notları
6Dikkat ve Dikkatin Mekanda YönlendirilmesiÖğretim Üyesinin Ders Notları
7Lateralize İşlevler Dil ve AfaziÖğretim Üyesinin Ders Notları
8Lateralize İşlevlerÖğretim Üyesinin Ders Notları
9Algının nörobiyolojisi, diskonneksiyon sendromları, zihne girişÖğretim Üyesinin Ders Notları
10Limbik şebeke, EmosyonlarÖğretim Üyesinin Ders Notları
11Limbik şebeke, BellekÖğretim Üyesinin Ders Notları
12Frontal Şebeke, Dikkat, Yönetici/Yürütücü İşlevler ve Sosyal DavranışÖğretim Üyesinin Ders Notları
13Nöroplastisite ve İlkeleriÖğretim Üyesinin Ders Notları
13Zihin Haller, Hayal, Rüya, HalüsinasyonlarÖğretim Üyesinin Ders Notları
14Zihin ve bilinçÖğretim Üyesinin Ders Notları
Kaynak
Ders Slaytları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır.
X
2
İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
X
3
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
X
4
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir.
X
5
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir.
X
6
Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir.
X
7
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:13Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:14