Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM BECERİLERİKAND2115092Güz Dönemi2+024
Ders Programı

Perşembe 20:30-21:15

Perşembe 21:30-22:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ali BÜYÜKASLAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ali BÜYÜKASLAN, Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı iletişim ile ilgili temel kavramsal bilginin aktarılmasını, iletişim ve medya çalışmalarına dair tarihsel bir zeminin kavranmasını sağlamaktadır. Ders kapsamında öğrencilerin sunum tekniklerine ve iletişim becerilerine dair yetkinlik, başarılı bir iletişim süreci gerçekleştirmek için gerekli olan ikna teknikleri, zaman ve stres yönetimi, liderlik vasıfları ile ilgili donanım kazanmaları hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim Kavramı ve Temel Ögeleri,İletişim Çalışmalarının Tarihsel Gelişimi,Medyayı Anlamak,Sözlü ve Sözsüz İletişim: Beden Dili,Sunum Tekniklerine Giriş,Sunum Planlama ve Hazırlama- Başarılı Bir Sunum Gerçekleştirme,Sunum Planlama ve Hazırlama- Başarılı Bir Sunum Gerçekleştirme,İletişim Becerileri ve İkna Teknikleri (Konu+Konuk),Liderlikte İletişim Becerilerini Kullanmak (Konu+Konuk),Kişilerarası İletişimde Stres ve Zaman Yönetimi (Konu+Konuk),Öğrenme Teknikleri :Senaryolaştırma- Öğretme ve Öğrenme Biçimleri
,İletişim ve Dijitalleşme: Sosyal Medya Platformları (Konu+Konuk),Sosyal Medyada İçerik Üretimi ve Kriz Yönetimi (Konu+Konuk),İletişim Becerileri ve Sunum Tekniklerine Dair Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İletişimin temel ögelerini, iletişim sürecini açıklar. 19, 9A, E
İletişim ve medya çalışmalarının tarihsel gelişimini açıklar.19, 9A, E
Sözsüz iletişim: beden dili unsurlarını aktarır.19, 9A, E
Sunum tekniklerini ve başarılı bir sunumda dikkat edilecek hususları tanımlar.19, 9A, E
İletişim sürecinde ikna tekniklerini, stres ve zaman yönetiminin önemini aktarır.19, 9A, E
Dijitalleşmenin iletişim ve medya üzerindeki etkisini açıklar.19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim Kavramı ve Temel Ögeleriİlgili doküman ve ders notunun okunması
2İletişim Çalışmalarının Tarihsel Gelişimiİlgili doküman ve ders notunun okunması
3Medyayı Anlamakİlgili doküman ve ders notunun okunması
4Sözlü ve Sözsüz İletişim: Beden Diliİlgili doküman ve ders notunun okunması
5Sunum Tekniklerine Girişİlgili doküman ve ders notunun okunması
6Sunum Planlama ve Hazırlama- Başarılı Bir Sunum Gerçekleştirmeİlgili doküman ve ders notunun okunması
7Sunum Planlama ve Hazırlama- Başarılı Bir Sunum Gerçekleştirmeİlgili doküman ve ders notunun okunması
8İletişim Becerileri ve İkna Teknikleri (Konu+Konuk)İlgili doküman ve ders notunun okunması
9Liderlikte İletişim Becerilerini Kullanmak (Konu+Konuk)İlgili doküman ve ders notunun okunması
10Kişilerarası İletişimde Stres ve Zaman Yönetimi (Konu+Konuk)İlgili doküman ve ders notunun okunması
11Öğrenme Teknikleri :Senaryolaştırma- Öğretme ve Öğrenme Biçimleri
İlgili doküman ve ders notunun okunması
12İletişim ve Dijitalleşme: Sosyal Medya Platformları (Konu+Konuk)İlgili doküman ve ders notunun okunması
13Sosyal Medyada İçerik Üretimi ve Kriz Yönetimi (Konu+Konuk)İlgili doküman ve ders notunun okunması
14İletişim Becerileri ve Sunum Tekniklerine Dair Genel Değerlendirmeİlgili doküman ve ders notunun okunması
Kaynak
Ünsal Oskay -İletişim ABC’si Nazife Güngör- İletişim Kuramlar ve Yaklaşımlar D. Gürüz, A. Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri Guy Kawasaki- Sosyal Medya Sanatı Yeşim Esgin- İkna Teknolojileri Ann Handley- C. Chapman- Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM BECERİLERİKAND2115092Güz Dönemi2+024
Ders Programı

Perşembe 20:30-21:15

Perşembe 21:30-22:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ali BÜYÜKASLAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ali BÜYÜKASLAN, Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı iletişim ile ilgili temel kavramsal bilginin aktarılmasını, iletişim ve medya çalışmalarına dair tarihsel bir zeminin kavranmasını sağlamaktadır. Ders kapsamında öğrencilerin sunum tekniklerine ve iletişim becerilerine dair yetkinlik, başarılı bir iletişim süreci gerçekleştirmek için gerekli olan ikna teknikleri, zaman ve stres yönetimi, liderlik vasıfları ile ilgili donanım kazanmaları hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim Kavramı ve Temel Ögeleri,İletişim Çalışmalarının Tarihsel Gelişimi,Medyayı Anlamak,Sözlü ve Sözsüz İletişim: Beden Dili,Sunum Tekniklerine Giriş,Sunum Planlama ve Hazırlama- Başarılı Bir Sunum Gerçekleştirme,Sunum Planlama ve Hazırlama- Başarılı Bir Sunum Gerçekleştirme,İletişim Becerileri ve İkna Teknikleri (Konu+Konuk),Liderlikte İletişim Becerilerini Kullanmak (Konu+Konuk),Kişilerarası İletişimde Stres ve Zaman Yönetimi (Konu+Konuk),Öğrenme Teknikleri :Senaryolaştırma- Öğretme ve Öğrenme Biçimleri
,İletişim ve Dijitalleşme: Sosyal Medya Platformları (Konu+Konuk),Sosyal Medyada İçerik Üretimi ve Kriz Yönetimi (Konu+Konuk),İletişim Becerileri ve Sunum Tekniklerine Dair Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İletişimin temel ögelerini, iletişim sürecini açıklar. 19, 9A, E
İletişim ve medya çalışmalarının tarihsel gelişimini açıklar.19, 9A, E
Sözsüz iletişim: beden dili unsurlarını aktarır.19, 9A, E
Sunum tekniklerini ve başarılı bir sunumda dikkat edilecek hususları tanımlar.19, 9A, E
İletişim sürecinde ikna tekniklerini, stres ve zaman yönetiminin önemini aktarır.19, 9A, E
Dijitalleşmenin iletişim ve medya üzerindeki etkisini açıklar.19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim Kavramı ve Temel Ögeleriİlgili doküman ve ders notunun okunması
2İletişim Çalışmalarının Tarihsel Gelişimiİlgili doküman ve ders notunun okunması
3Medyayı Anlamakİlgili doküman ve ders notunun okunması
4Sözlü ve Sözsüz İletişim: Beden Diliİlgili doküman ve ders notunun okunması
5Sunum Tekniklerine Girişİlgili doküman ve ders notunun okunması
6Sunum Planlama ve Hazırlama- Başarılı Bir Sunum Gerçekleştirmeİlgili doküman ve ders notunun okunması
7Sunum Planlama ve Hazırlama- Başarılı Bir Sunum Gerçekleştirmeİlgili doküman ve ders notunun okunması
8İletişim Becerileri ve İkna Teknikleri (Konu+Konuk)İlgili doküman ve ders notunun okunması
9Liderlikte İletişim Becerilerini Kullanmak (Konu+Konuk)İlgili doküman ve ders notunun okunması
10Kişilerarası İletişimde Stres ve Zaman Yönetimi (Konu+Konuk)İlgili doküman ve ders notunun okunması
11Öğrenme Teknikleri :Senaryolaştırma- Öğretme ve Öğrenme Biçimleri
İlgili doküman ve ders notunun okunması
12İletişim ve Dijitalleşme: Sosyal Medya Platformları (Konu+Konuk)İlgili doküman ve ders notunun okunması
13Sosyal Medyada İçerik Üretimi ve Kriz Yönetimi (Konu+Konuk)İlgili doküman ve ders notunun okunması
14İletişim Becerileri ve Sunum Tekniklerine Dair Genel Değerlendirmeİlgili doküman ve ders notunun okunması
Kaynak
Ünsal Oskay -İletişim ABC’si Nazife Güngör- İletişim Kuramlar ve Yaklaşımlar D. Gürüz, A. Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri Guy Kawasaki- Sosyal Medya Sanatı Yeşim Esgin- İkna Teknolojileri Ann Handley- C. Chapman- Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
X
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
X
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:34Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:35