Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAKALE TARAMA VE SUNUM TEKNİKLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | İlknur Keskin |
Dersin Amacı | Makale taramak için kullanılan veri tabanlarının kullanımı, makale yazımı ve basılması, dergi tarama kriterleri, sunum teknikleri ve sunum hazırlama programları ile ilgili bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Literatür taraması / Sunum teknikeri hakkında temel bilgiler,Literatür taraması /İletişim kavramı,Literatür taraması ,Literatür taraması,Literatür taraması,Literatür taraması,Ara sınav,Literatür taraması,Literatür taraması,Literatür taraması,Literatür taraması,Literatür taraması,Literatür taraması,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etkili sunum nasıl yapılacağını açıklar. | 14, 18, 9 | E |
Etkili sunumun amaç ve işlevlerini açıklar. | 14, 18, 9 | E |
Etkili sunumun uygulama aşamasında karşılaşılabilecek olası güçlükleri tanımlar. | 14, 9 | E |
Toplantı organizasyonu ile ilgili hazırlık ve uygulama aşamalarını açıklar. | 14, 9 | E |
Alana özgü literatür ve veri kaynaklarını belirler. | 14, 9 | E |
Alana özgü bilimsel bilgiyi seçerek analiz eder. | 14, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Literatür taraması / Sunum teknikeri hakkında temel bilgiler | Literatür taramasının yapılması. |
2 | Literatür taraması /İletişim kavramı | Literatür taramasının yapılması. |
3 | Literatür taraması | Literatür taramasının yapılması. |
4 | Literatür taraması | Literatür taramasının yapılması |
5 | Literatür taraması | Literatür taramasının yapılması |
6 | Literatür taraması | Literatür taramasının yapılması. |
7 | Ara sınav | - |
8 | Literatür taraması | Literatür taramasının yapılması. |
9 | Literatür taraması | Literatür taramasının yapılması. |
10 | Literatür taraması | Literatür taramasının yapılması. |
11 | Literatür taraması | Literatür taramasının yapılması. |
12 | Literatür taraması | Literatür taramasının yapılması. |
13 | Literatür taraması | Literatür taramasının yapılması. |
14 | Final Sınavı | - |
Kaynak |
Scopus, Pubmed, Web of Science Veri Tabanları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | ||||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 12 | 2 | 24 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 10 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 8 | 24 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(130/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAKALE TARAMA VE SUNUM TEKNİKLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | İlknur Keskin |
Dersin Amacı | Makale taramak için kullanılan veri tabanlarının kullanımı, makale yazımı ve basılması, dergi tarama kriterleri, sunum teknikleri ve sunum hazırlama programları ile ilgili bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Literatür taraması / Sunum teknikeri hakkında temel bilgiler,Literatür taraması /İletişim kavramı,Literatür taraması ,Literatür taraması,Literatür taraması,Literatür taraması,Ara sınav,Literatür taraması,Literatür taraması,Literatür taraması,Literatür taraması,Literatür taraması,Literatür taraması,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etkili sunum nasıl yapılacağını açıklar. | 14, 18, 9 | E |
Etkili sunumun amaç ve işlevlerini açıklar. | 14, 18, 9 | E |
Etkili sunumun uygulama aşamasında karşılaşılabilecek olası güçlükleri tanımlar. | 14, 9 | E |
Toplantı organizasyonu ile ilgili hazırlık ve uygulama aşamalarını açıklar. | 14, 9 | E |
Alana özgü literatür ve veri kaynaklarını belirler. | 14, 9 | E |
Alana özgü bilimsel bilgiyi seçerek analiz eder. | 14, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Literatür taraması / Sunum teknikeri hakkında temel bilgiler | Literatür taramasının yapılması. |
2 | Literatür taraması /İletişim kavramı | Literatür taramasının yapılması. |
3 | Literatür taraması | Literatür taramasının yapılması. |
4 | Literatür taraması | Literatür taramasının yapılması |
5 | Literatür taraması | Literatür taramasının yapılması |
6 | Literatür taraması | Literatür taramasının yapılması. |
7 | Ara sınav | - |
8 | Literatür taraması | Literatür taramasının yapılması. |
9 | Literatür taraması | Literatür taramasının yapılması. |
10 | Literatür taraması | Literatür taramasının yapılması. |
11 | Literatür taraması | Literatür taramasının yapılması. |
12 | Literatür taraması | Literatür taramasının yapılması. |
13 | Literatür taraması | Literatür taramasının yapılması. |
14 | Final Sınavı | - |
Kaynak |
Scopus, Pubmed, Web of Science Veri Tabanları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Histoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Hücre ve dokuyu ileri düzeyde (ultrastrakturel) tanımlar. | ||||||
3 | Sistemlerin gelişimi ile ilgili embriyolojik detayları ileri düzeyde bilir. | ||||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | ||||||
7 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | Histoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, konferanslar verir, çalışmalarını alan özgü itibarlı dergilerde yayınlar | ||||||
10 | Histoloji ve embriyoloji alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular, duyurur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |