Çocuk, yetişkin,yaşlı ,sağlıklı kişilerde ve muskulosketeal bozukluklarda denge ve yürümenin kapsamlı değerlendirilmesi yapılarak uygun fizyoterapi prgramının verilmesinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Normal yürümenin değerlendirilmesi,Normal yürümenin kinematik analizi,Normal yürümenin kinetik analizi,Normal ve patolojik yürüyüş paternleri,Yürümede enerji tüketimi,Paralizi sonrası yürümenin restorasyonu,Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi,Denge ve koordinasyon problemleri,Sağlık için yürüme ve egzersizleri,Denge ve koordinasyon egzersizleri,Yürüme analizi,Olgu tartışma,Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar,Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Normal yürümenin özelliklerini, kinetik ve kinematiklerini tartışır.
37, 9
E
Yürüme restorasyonunu, yürüme sırasında enerji tüketimini özetler.
37, 9
E
Denge ve koordinasyonu değerlendirip, bozuklukları analiz eder.
37, 9
E
Patolojik yürüyüş paternlerini tartışır.
37, 9
E
Yürüme rehabilitasyonunu açıklar.
37, 9
E
Farklı olgularda yürüme rehabilitasyonu test eder.
37, 9
E
Denge ve koordinasyon rehabilitasyonunu tanımlar.
37, 9
E
Patolojik durumlarda rehabilitasyon programı uygulamalarını ayırt eder.
37, 9
E
Öğretim Yöntemleri:
37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Normal yürümenin değerlendirilmesi
3. kaynak sayfa, 1-48
2
Normal yürümenin kinematik analizi
3. kaynak sayfa, 471-482
3
Normal yürümenin kinetik analizi
3. kaynak sayfa, 457-470
4
Normal ve patolojik yürüyüş paternleri
3. kaynak sayfa, 163-278
5
Yürümede enerji tüketimi
3. kaynak sayfa, 483-518
6
Paralizi sonrası yürümenin restorasyonu
3. kaynak sayfa, 279-340
7
Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi
4. kaynak sayfa, 93-98
8
Denge ve koordinasyon problemleri
4. kaynak sayfa,63-71
9
Sağlık için yürüme ve egzersizleri
https://www.youtube.com/watch?v=s4IH12Piuf4
10
Denge ve koordinasyon egzersizleri
4. kaynak sayfa, 317-338
11
Yürüme analizi
3. kaynak sayfa, 401-456
12
Olgu tartışma
Sunumlara çalışılması
13
Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar
www.pubmed.com
14
Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar
www.pubmed.com
Kaynak
Mebis notları
1- John M. Safarik ‘’Tightrope Walking. A Guide to Keeping Your Balance’’ Tate Publishing,LLC,2009
2- Living with Lewy Body Demantia
3- Jacquelin Perry, Judith M. Burnfield. Gait Analysis, Second Edition,2010
4- Bronstein A, Brandit T, Woollacott MH, Nutt JG, Clinical Disorders of Balance, Posture and Gait, Arnold, 2004
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
3
20
60
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
3
30
90
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
256
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(256/30)
9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
DENGE VE YÜRÜME BOZUKLUKLARINDA REHABİLİTASYON
FTRD1213102
Bahar Dönemi
2+0
2
9
Ders Programı
Salı 09:00-09:45
Salı 10:00-10:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi Verenler
Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Çocuk, yetişkin,yaşlı ,sağlıklı kişilerde ve muskulosketeal bozukluklarda denge ve yürümenin kapsamlı değerlendirilmesi yapılarak uygun fizyoterapi prgramının verilmesinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Normal yürümenin değerlendirilmesi,Normal yürümenin kinematik analizi,Normal yürümenin kinetik analizi,Normal ve patolojik yürüyüş paternleri,Yürümede enerji tüketimi,Paralizi sonrası yürümenin restorasyonu,Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi,Denge ve koordinasyon problemleri,Sağlık için yürüme ve egzersizleri,Denge ve koordinasyon egzersizleri,Yürüme analizi,Olgu tartışma,Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar,Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Normal yürümenin özelliklerini, kinetik ve kinematiklerini tartışır.
37, 9
E
Yürüme restorasyonunu, yürüme sırasında enerji tüketimini özetler.
37, 9
E
Denge ve koordinasyonu değerlendirip, bozuklukları analiz eder.
37, 9
E
Patolojik yürüyüş paternlerini tartışır.
37, 9
E
Yürüme rehabilitasyonunu açıklar.
37, 9
E
Farklı olgularda yürüme rehabilitasyonu test eder.
37, 9
E
Denge ve koordinasyon rehabilitasyonunu tanımlar.
37, 9
E
Patolojik durumlarda rehabilitasyon programı uygulamalarını ayırt eder.
37, 9
E
Öğretim Yöntemleri:
37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Normal yürümenin değerlendirilmesi
3. kaynak sayfa, 1-48
2
Normal yürümenin kinematik analizi
3. kaynak sayfa, 471-482
3
Normal yürümenin kinetik analizi
3. kaynak sayfa, 457-470
4
Normal ve patolojik yürüyüş paternleri
3. kaynak sayfa, 163-278
5
Yürümede enerji tüketimi
3. kaynak sayfa, 483-518
6
Paralizi sonrası yürümenin restorasyonu
3. kaynak sayfa, 279-340
7
Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi
4. kaynak sayfa, 93-98
8
Denge ve koordinasyon problemleri
4. kaynak sayfa,63-71
9
Sağlık için yürüme ve egzersizleri
https://www.youtube.com/watch?v=s4IH12Piuf4
10
Denge ve koordinasyon egzersizleri
4. kaynak sayfa, 317-338
11
Yürüme analizi
3. kaynak sayfa, 401-456
12
Olgu tartışma
Sunumlara çalışılması
13
Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar
www.pubmed.com
14
Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar
www.pubmed.com
Kaynak
Mebis notları
1- John M. Safarik ‘’Tightrope Walking. A Guide to Keeping Your Balance’’ Tate Publishing,LLC,2009
2- Living with Lewy Body Demantia
3- Jacquelin Perry, Judith M. Burnfield. Gait Analysis, Second Edition,2010
4- Bronstein A, Brandit T, Woollacott MH, Nutt JG, Clinical Disorders of Balance, Posture and Gait, Arnold, 2004
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.