Fiziksel disfonksiyonlarda kullanılan ergoterapi yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ergoterapi felsefesi ve işleyişi,Occupational performans alanları ve komponentleri,Değerlendirme yöntemleri,Nörolojik hastalıklarda ergoterapi,Ortopedik hastalıklarda ergoterapi,Romatizmal hastalıklarda ergoterapi,El yaralanmalarında ergoterapi,Duyu-algı-motor bozukluklarda ergoterapi,Pediatride ergoterapi,Kardiyak hastalar için ergoterapi,Görme bozukluklarında ergoterapi,Kendine yardım aletlerinin adaptasyonları,Teknolojik yardımcı cihazlar,Çevre düzenlemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ergoterapi felsefesini, ergoterapide kullanılan değerlendirme yöntemlerini ve ergoterapi yaklaşımlarını tartışır.
10, 14, 2, 37, 9
A, E
Spesifik bozukluklarda uygulanabilecek ergoterapi programlarını ve nörolojık, ortopedik, romatizmal ve pediatrik alanlardaki ergoterapi uygulamaları arasındaki farkı özetler.
10, 14, 2, 37, 9
A, E
Occupational performans alanlarını ve komponentlerini tartışır.
10, 14, 2, 37, 9
A, E
Occupational performans komponentlerinin günlük yaşam aktiviteleri, roller ve toplumsal katılım üzerindeki etkilerini tartışır.
10, 14, 2, 37, 9
A, E
Kişilerin günlük yaşam aktivitelerini, rollerini yerine getirebilmesi ve toplumsal katılımın sağlanması için gereken düzenlemeleri örnekler.
10, 14, 2, 37, 9
A, E
Kişilerin günlük yaşam aktivitelerini ve rollerini yerine getirebilmesi için gerekli yardımcı cihaz adaptasyonlarını gerçekleştirir.
10, 14, 2, 37, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
1- Heidi McHugh Pendleton, Winifred Schultz-Krohn, ‘PEDRETTI’S OCCUPATIONAL THERAPY PRACTICE SKILLS FOR PHYSICAL DYSFUNCTION’ Mosby, 2006
2- Catherine A. Trombly, ‘OCCUPATIONAL THERAPY FOR PHYSICAL DYSFUNCTION’ Williams &Wilkins,
1995
3-Elizabeth Blesedell Crepeau, Ellen S. Cohn, Barbara A. Boyth Schell, ‘WILLARD&SPACKMAN’S OCCUPATIONAL THERAPY’ Lippincott Williams &Wilkins, 2003
4- Addy LM. Occupational Therapy Evidence in Practice for Physical Rehabilitation, Blackwell, 2006
5- Deusen JV, Brunt D. Assessment in Occupational Therapy and Physical Therapy, 1997
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
16
2
32
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
4
56
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
14
3
42
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
7
2
14
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
4
56
Performans Görevi, Bakım Planı
14
2
28
Toplam İş Yükü (Saat)
270
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(270/30)
9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ERGOTERAPİ
FTRD1113106
Güz Dönemi
2+0
2
9
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi Verenler
Doç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Fiziksel disfonksiyonlarda kullanılan ergoterapi yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ergoterapi felsefesi ve işleyişi,Occupational performans alanları ve komponentleri,Değerlendirme yöntemleri,Nörolojik hastalıklarda ergoterapi,Ortopedik hastalıklarda ergoterapi,Romatizmal hastalıklarda ergoterapi,El yaralanmalarında ergoterapi,Duyu-algı-motor bozukluklarda ergoterapi,Pediatride ergoterapi,Kardiyak hastalar için ergoterapi,Görme bozukluklarında ergoterapi,Kendine yardım aletlerinin adaptasyonları,Teknolojik yardımcı cihazlar,Çevre düzenlemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ergoterapi felsefesini, ergoterapide kullanılan değerlendirme yöntemlerini ve ergoterapi yaklaşımlarını tartışır.
10, 14, 2, 37, 9
A, E
Spesifik bozukluklarda uygulanabilecek ergoterapi programlarını ve nörolojık, ortopedik, romatizmal ve pediatrik alanlardaki ergoterapi uygulamaları arasındaki farkı özetler.
10, 14, 2, 37, 9
A, E
Occupational performans alanlarını ve komponentlerini tartışır.
10, 14, 2, 37, 9
A, E
Occupational performans komponentlerinin günlük yaşam aktiviteleri, roller ve toplumsal katılım üzerindeki etkilerini tartışır.
10, 14, 2, 37, 9
A, E
Kişilerin günlük yaşam aktivitelerini, rollerini yerine getirebilmesi ve toplumsal katılımın sağlanması için gereken düzenlemeleri örnekler.
10, 14, 2, 37, 9
A, E
Kişilerin günlük yaşam aktivitelerini ve rollerini yerine getirebilmesi için gerekli yardımcı cihaz adaptasyonlarını gerçekleştirir.
10, 14, 2, 37, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
1- Heidi McHugh Pendleton, Winifred Schultz-Krohn, ‘PEDRETTI’S OCCUPATIONAL THERAPY PRACTICE SKILLS FOR PHYSICAL DYSFUNCTION’ Mosby, 2006
2- Catherine A. Trombly, ‘OCCUPATIONAL THERAPY FOR PHYSICAL DYSFUNCTION’ Williams &Wilkins,
1995
3-Elizabeth Blesedell Crepeau, Ellen S. Cohn, Barbara A. Boyth Schell, ‘WILLARD&SPACKMAN’S OCCUPATIONAL THERAPY’ Lippincott Williams &Wilkins, 2003
4- Addy LM. Occupational Therapy Evidence in Practice for Physical Rehabilitation, Blackwell, 2006
5- Deusen JV, Brunt D. Assessment in Occupational Therapy and Physical Therapy, 1997
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.