Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | ÇSHD1214048 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Bilimsel araştırmalarında kullanılabilecek ileri istatistiksel yöntemleri göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çok değişkenli istatistiksel yöntemlere giriş,Çok gözlü ki-kare testleri,Çoklu regresyon analizi yöntemleri,Lojistik regresyon analizi 1,Lojistik regresyon analizi 2,Probit analizi,ROC analizi,Tekrarlı ölçümlerde bir faktörlü varyans analizi,Tekrarlı ölçümlerde iki faktörlü varyans analizi,Bağımsız gruplarda bir yönlü varyans analizi,Bağımsız gruplarda iki yönlü varyans analizi,MANOVA,Sağkalım analizi yöntemleri 1,Sağkalım analizi yöntemleri 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İstatistik sonuçlarını yorumlar. | 10, 16, 9 | E |
Çok değişkenli istatistiksel yöntemleri bilgisayar üzerinde uygular. | 6, 9 | E |
Çok değişkenli istatistiksel yöntemleri özetler. | 16, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Çok değişkenli istatistiksel yöntemlere giriş | Hair, Joseph F. "Multivariate data analysis: 2018
(s.1-45) |
2 | Çok gözlü ki-kare testleri | Barton, Belinda, and Jennifer Peat. Medical statistics: A guide to SPSS, data analysis, and critical appraisal. John Wiley & Sons, 2014. s. 249-286 |
3 | Çoklu regresyon analizi yöntemleri | J. Hair, s.259-370 |
4 | Lojistik regresyon analizi 1 | J. Hair, s.548-598 |
5 | Lojistik regresyon analizi 2 | J. Hair, s.548-598 |
6 | Probit analizi | J. Hair, s.548-598 |
7 | ROC analizi | Barton and Belinda, s. 331-349 |
8 | Tekrarlı ölçümlerde bir faktörlü varyans analizi | Belinda and Peat s.161-196 |
9 | Tekrarlı ölçümlerde iki faktörlü varyans analizi | Belinda and Peat s.161-196 |
10 | Bağımsız gruplarda bir yönlü varyans analizi | Belinda and Peat s.112-160 |
11 | Bağımsız gruplarda iki yönlü varyans analizi | Belinda and Peat s.112-160 |
12 | MANOVA | J. Hair, s. 371- 468 |
13 | Sağkalım analizi yöntemleri 1 | Belinda and Peat s.350-368 |
14 | Sağkalım analizi yöntemleri 2 | Belinda and Peat s.350-368 |
Kaynak |
1. Advanced Statistics, Larry Stephens, McGraw Hill, 2004.
2. Bilgisayar istatistik ve tıp Dr. Murat Hayran, Dr. Oktay Özdemir.
3. Bilimsel araştırmalarda biyoistatistik prensip ve yöntemlerinin bilinçli kullanımı 4. Kadir Sümbüloğlu, Vildan Sümbüloğlu.
5. Paket programlar ile istatistiksel veri analizi Kazım Özdamar 1999-1-2.
6. Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemler Kadir Sümbüloğlu.
7. Sağlık Araştırmaları İçin Temel İstatistik, Murat Hayran, Mutlu Hayran.
8. Tıbbi araştırmalarda istatistiksel analiz teknikleri “SPSS uygulamaları” Aziz Akgül.
9. Barton, Belinda, and Jennifer Peat. Medical statistics: A guide to SPSS, data analysis and critical appraisal. John Wiley & Sons, 2014.
10. Hair, J. F. (2019). Multivariate data analysis: An overview. 8. edition, |
Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Prof. Dr. Veysel Sönmez, G. Füsun Alacapınar ANI YAYINCILIK |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme | | | | | |
2 | Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme | | | | | |
3 | Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme | | | | | |
4 | Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme. | | | | | |
5 | Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme | | | | | |
6 | Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme | | | | | |
7 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme | | | | | |
8 | Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme. | | | | | |
9 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme | | | | | |
10 | Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme | | | | | |
11 | Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme | | | | | |
12 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme | | | | | |
13 | Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme | | | | | |
14 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme | | | | | |
15 | Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 4 | 4 | 16 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 48 | 96 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 6 | 24 |
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 4 | 12 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 236 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | ÇSHD1214048 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Bilimsel araştırmalarında kullanılabilecek ileri istatistiksel yöntemleri göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çok değişkenli istatistiksel yöntemlere giriş,Çok gözlü ki-kare testleri,Çoklu regresyon analizi yöntemleri,Lojistik regresyon analizi 1,Lojistik regresyon analizi 2,Probit analizi,ROC analizi,Tekrarlı ölçümlerde bir faktörlü varyans analizi,Tekrarlı ölçümlerde iki faktörlü varyans analizi,Bağımsız gruplarda bir yönlü varyans analizi,Bağımsız gruplarda iki yönlü varyans analizi,MANOVA,Sağkalım analizi yöntemleri 1,Sağkalım analizi yöntemleri 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İstatistik sonuçlarını yorumlar. | 10, 16, 9 | E |
Çok değişkenli istatistiksel yöntemleri bilgisayar üzerinde uygular. | 6, 9 | E |
Çok değişkenli istatistiksel yöntemleri özetler. | 16, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Çok değişkenli istatistiksel yöntemlere giriş | Hair, Joseph F. "Multivariate data analysis: 2018
(s.1-45) |
2 | Çok gözlü ki-kare testleri | Barton, Belinda, and Jennifer Peat. Medical statistics: A guide to SPSS, data analysis, and critical appraisal. John Wiley & Sons, 2014. s. 249-286 |
3 | Çoklu regresyon analizi yöntemleri | J. Hair, s.259-370 |
4 | Lojistik regresyon analizi 1 | J. Hair, s.548-598 |
5 | Lojistik regresyon analizi 2 | J. Hair, s.548-598 |
6 | Probit analizi | J. Hair, s.548-598 |
7 | ROC analizi | Barton and Belinda, s. 331-349 |
8 | Tekrarlı ölçümlerde bir faktörlü varyans analizi | Belinda and Peat s.161-196 |
9 | Tekrarlı ölçümlerde iki faktörlü varyans analizi | Belinda and Peat s.161-196 |
10 | Bağımsız gruplarda bir yönlü varyans analizi | Belinda and Peat s.112-160 |
11 | Bağımsız gruplarda iki yönlü varyans analizi | Belinda and Peat s.112-160 |
12 | MANOVA | J. Hair, s. 371- 468 |
13 | Sağkalım analizi yöntemleri 1 | Belinda and Peat s.350-368 |
14 | Sağkalım analizi yöntemleri 2 | Belinda and Peat s.350-368 |
Kaynak |
1. Advanced Statistics, Larry Stephens, McGraw Hill, 2004.
2. Bilgisayar istatistik ve tıp Dr. Murat Hayran, Dr. Oktay Özdemir.
3. Bilimsel araştırmalarda biyoistatistik prensip ve yöntemlerinin bilinçli kullanımı 4. Kadir Sümbüloğlu, Vildan Sümbüloğlu.
5. Paket programlar ile istatistiksel veri analizi Kazım Özdamar 1999-1-2.
6. Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemler Kadir Sümbüloğlu.
7. Sağlık Araştırmaları İçin Temel İstatistik, Murat Hayran, Mutlu Hayran.
8. Tıbbi araştırmalarda istatistiksel analiz teknikleri “SPSS uygulamaları” Aziz Akgül.
9. Barton, Belinda, and Jennifer Peat. Medical statistics: A guide to SPSS, data analysis and critical appraisal. John Wiley & Sons, 2014.
10. Hair, J. F. (2019). Multivariate data analysis: An overview. 8. edition, |
Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Prof. Dr. Veysel Sönmez, G. Füsun Alacapınar ANI YAYINCILIK |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme | | | | | |
2 | Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme | | | | | |
3 | Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme | | | | | |
4 | Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme. | | | | | |
5 | Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme | | | | | |
6 | Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme | | | | | |
7 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme | | | | | |
8 | Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme. | | | | | |
9 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme | | | | | |
10 | Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme | | | | | |
11 | Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme | | | | | |
12 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme | | | | | |
13 | Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme | | | | | |
14 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme | | | | | |
15 | Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:16Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:17