Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DOKTORA SEMİNERİ:BİLİM. YAZARLIK I-KAYNAK TARAMA | ÇSHD1110202 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ömer CERAN, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Sema Kuğuoğlu, Dr. Öğr. Üye.Aysel Kökcü Doğan |
Dersin Amacı | İlgili alana dönük, kanıt düzeyi yüksek alanlara özgü çerçevede kaynak taraması yaparak sentezleyebilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, dersin tanıtılması, hedeflerin tartışılması,Taranacak araştırma konularının belirlenmesi,Projelerin yürütülmesi ve projelerde yasal sorumluluklar,Akademik taramalarda kullanılacak kaynaklar,Bireysel kaynak tarama çalışmaları,bireysel, kaynak tarama çalışmaları,Ara sınav,Bireysel, kaynak tarama çalışmaları,Tarama sonuçlarının raporu ve sunumu,Tarama sonuçlarının raporu ve sunumu,Tarama sonuçlarının raporu ve sunumu ,Tarama sonuçlarının raporu ve sunumu,Grup tartışması,Grup tartışması,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İlgili alanda literatür tarayabiilir | 14, 2, 6 | E, H |
Elde ettiği literatürü sentez edebilir. | 10, 6 | E, F, H |
Kanıt düzeyi yüksek alan taraması yapabilir | 6 | E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, dersin tanıtılması, hedeflerin tartışılması | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
2 | Taranacak araştırma konularının belirlenmesi | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
3 | Projelerin yürütülmesi ve projelerde yasal sorumluluklar | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
4 | Akademik taramalarda kullanılacak kaynaklar | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
5 | Bireysel kaynak tarama çalışmaları | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
6 | bireysel, kaynak tarama çalışmaları | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
7 | Ara sınav | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
8 | Bireysel, kaynak tarama çalışmaları | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
9 | Tarama sonuçlarının raporu ve sunumu | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
10 | Tarama sonuçlarının raporu ve sunumu | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
11 | Tarama sonuçlarının raporu ve sunumu | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
12 | Tarama sonuçlarının raporu ve sunumu | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
13 | Grup tartışması | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
14 | Grup tartışması | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
15 | Genel sınav | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
Kaynak |
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme | X | |||||
2 | Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme | X | |||||
3 | Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme | X | |||||
4 | Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme. | X | |||||
5 | Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme | X | |||||
6 | Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme | X | |||||
7 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme. | X | |||||
9 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme | X | |||||
10 | Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme | X | |||||
11 | Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme | X | |||||
12 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme | X | |||||
13 | Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme | X | |||||
14 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme | X | |||||
15 | Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 12 | 60 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 10 | 12 | 120 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 20 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 288 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(288/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DOKTORA SEMİNERİ:BİLİM. YAZARLIK I-KAYNAK TARAMA | ÇSHD1110202 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ömer CERAN, Dr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN, Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Sema Kuğuoğlu, Dr. Öğr. Üye.Aysel Kökcü Doğan |
Dersin Amacı | İlgili alana dönük, kanıt düzeyi yüksek alanlara özgü çerçevede kaynak taraması yaparak sentezleyebilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, dersin tanıtılması, hedeflerin tartışılması,Taranacak araştırma konularının belirlenmesi,Projelerin yürütülmesi ve projelerde yasal sorumluluklar,Akademik taramalarda kullanılacak kaynaklar,Bireysel kaynak tarama çalışmaları,bireysel, kaynak tarama çalışmaları,Ara sınav,Bireysel, kaynak tarama çalışmaları,Tarama sonuçlarının raporu ve sunumu,Tarama sonuçlarının raporu ve sunumu,Tarama sonuçlarının raporu ve sunumu ,Tarama sonuçlarının raporu ve sunumu,Grup tartışması,Grup tartışması,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İlgili alanda literatür tarayabiilir | 14, 2, 6 | E, H |
Elde ettiği literatürü sentez edebilir. | 10, 6 | E, F, H |
Kanıt düzeyi yüksek alan taraması yapabilir | 6 | E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, dersin tanıtılması, hedeflerin tartışılması | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
2 | Taranacak araştırma konularının belirlenmesi | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
3 | Projelerin yürütülmesi ve projelerde yasal sorumluluklar | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
4 | Akademik taramalarda kullanılacak kaynaklar | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
5 | Bireysel kaynak tarama çalışmaları | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
6 | bireysel, kaynak tarama çalışmaları | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
7 | Ara sınav | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
8 | Bireysel, kaynak tarama çalışmaları | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
9 | Tarama sonuçlarının raporu ve sunumu | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
10 | Tarama sonuçlarının raporu ve sunumu | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
11 | Tarama sonuçlarının raporu ve sunumu | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
12 | Tarama sonuçlarının raporu ve sunumu | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
13 | Grup tartışması | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
14 | Grup tartışması | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
15 | Genel sınav | -Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
Kaynak |
-Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar -Öğrencinin kütüphaneler ve elektronik kaynaklardan ulaştığı makale ve kitaplar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğine ilişkin eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme | X | |||||
2 | Çocuklara yönelik bilimsel araştırma verilerini klinik ortamda hemşirelik bakımına aktarabilme | X | |||||
3 | Araştırmaların bilimsel niteliğini ve kanıt düzeylerini değerlendirebilme | X | |||||
4 | Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme. | X | |||||
5 | Gelişim kuramlarına göre çocuğun gelişimini değerlendirebilme | X | |||||
6 | Hemşirelik kuramlarına göre çocuk ve ailenin hemşirelik bakımını tasarlama ve yönetebilme | X | |||||
7 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili geliştirdiği en az bir bilimsel makaleyi uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanına bilimsel katkı sağlayabilme. | X | |||||
9 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına yönelik bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve çocuk hemşireliğine uygulayabilme | X | |||||
10 | Multidisipliner ekip içerisinde, çocuk ve ailenin bakımına yönelik uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanabilme | X | |||||
11 | Çocuk sağlığına ilişkin bakım, politika ve kanıta dayalı uygulamalara katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapabilme | X | |||||
12 | Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğine yönelik bir alandaki bilimsel yayın ve uygulamaları değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri/kılavuzları/protokolleri geliştirebilme | X | |||||
13 | Çocuk hemşireliği alanına yeni, bilimsel, uygulamaya yönelik teorik ve analitik bilgiler üretebilme | X | |||||
14 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanabilme | X | |||||
15 | Çocuk, aile ve tolumun bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunarak bu değerlerin gelişimini destekleyebilme | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |