İnşaat sektöründe kullanılan teknik ve ticari terimler, program boyunca kullanılacak standart inşaat ve mühendislik terminolojisinin tanıtılması
Dersin İçeriği
Bu ders; Mühendislik ve inşaat terminolojisine giriş: Terminoloji neden gereklidir?,Yapım sürecinin ve aşamalarının özellikleri, taraflar ve proje teslim sistemleri,Tasarım süreci ve aşamaları: temel kavramlar,Tasarım süreci: kavramlar (plan, kesit, görünüş, vb.) ve ölçekler,Mimari ve mühendislik çizimler nasıl okunur?,Mimari ve mühendislik çizimleri nasıl okunur?,Süresel planlama ile ilgili temel kavramlar ve sözleşmesel uyuşmazlıklar,Maliyetle ilgili temel kavramlar ve uyuşmazlıklar,Kaliteyle ilgili kavramlar ve uyuşmazlıklar,Bir örnek olay analizi,Ara Sınav Hazırlık,Proje teslim sistemleri ve iş usulleri ile ilgili terminoloji,Uyuşmazlık çözümlerinde ve taleplerde kullanılan tekniklerle ilgili terminoloji,Örnek olay,Örnek olay; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Mühendislik ve inşaat terminolojisine giriş: Terminoloji neden gereklidir?
2
Yapım sürecinin ve aşamalarının özellikleri, taraflar ve proje teslim sistemleri
3
Tasarım süreci ve aşamaları: temel kavramlar
4
Tasarım süreci: kavramlar (plan, kesit, görünüş, vb.) ve ölçekler
5
Mimari ve mühendislik çizimler nasıl okunur?
6
Mimari ve mühendislik çizimleri nasıl okunur?
7
Süresel planlama ile ilgili temel kavramlar ve sözleşmesel uyuşmazlıklar
8
Maliyetle ilgili temel kavramlar ve uyuşmazlıklar
8
Kaliteyle ilgili kavramlar ve uyuşmazlıklar
9
Bir örnek olay analizi
10
Ara Sınav Hazırlık
11
Proje teslim sistemleri ve iş usulleri ile ilgili terminoloji
12
Uyuşmazlık çözümlerinde ve taleplerde kullanılan tekniklerle ilgili terminoloji
13
Örnek olay
14
Örnek olay
Kaynak
The Oxford Handbook of Construction Grammar
Edited by Thomas Hoffmann and Graeme Trousdale
2013
Introduction to the Engineering and Construction Contract, concepts and terminology, 2015
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün
tanımlara ulaşmak,
- İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve
değerlendirmede
uzmanlık gerektiren
bilgileri kullanarak
özgün sonuçlara
ulaşmak.
2
- İnşaat yönetimi ve hukuku
alanlarında bilgileri
farklı disiplin
alanlarından gelen
bilgilerle
bütünleştirerek yeni
bilgiler oluşturabilmek;
uzmanlık gerektiren
sorunları bilimsel
araştırma yöntemlerini
kullanarak
çözümleyebilmek.
- Bilime yenilik
getiren, yeni bir
bilimsel yöntem
geliştirebilmek ya da
bilinen bir yöntemi
farklı bir alana
uygulayabilmek, özgün
bir konuyu
araştırabilmek,
kavrayabilmek,
tasarlayabilmek,
uyarlayabilmek ve
uygulayabilmek,
-Yeni ve karmaşık
fikirlerin eleştirel
analizini, sentezini ve
değerlendirmesini
yapabilmek.
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir
bilimsel yöntem geliştiren ya da
bilinen bir yöntemi bir alana
uygulayan yayınlanabilir özgün
bir çalışmayı ortaya koyarak,
bilime katkıda bulunmak,
- İnşaat yönetimi ve hukuku
alanı
ile ilgili bir bilimsel
makaleyi ulusal ve/veya uluslar
arası hakemli dergilerde
yayınlayarak alanındaki bilginin
sınırlarını genişletebilmek.
- Özgün ve disiplinlerarası
sorunların çözümlenmesini
gerektiren ortamlarda liderlik
yapabilmek
4
Yaratıcı ve eleştirel
düşünme, sorun
çözme ve karar
verme gibi üst düzey
zihinsel süreçleri
kullanarak alanı ile
ilgili yeni fikir ve
yöntemler
geliştirebilmek.
5
Sosyal ilişkileri ve bu
ilişkileri yönlendiren normları
eleştirel bir bakış açısıyla
incelemek, bunları geliştirmek
ve gerektiğinde değiştirmeye
yönelik eylemleri
yönetebilmek ,
- Uzman bir topluluk içinde
özgün görüşlerini savunmada
yetkinliğini gösteren etkili bir
iletişim kurabilmek,
- En az bir yabancı dilde, ileri
düzeyde yazılı, sözlü ve görsel
iletişim kurabilmek ve
tartışabilmek (“European
Language Portfolio Global
Scale”, Level C1).
6
Akademik ve
profesyonel
bağlamda teknolojik,
sosyal veya kültürel
ilerlemeleri tanıtarak,
bilgi toplumu olma
sürecine katkıda
bulunmak,
- Sorun çözmede
stratejik karar verme
süreçlerini kullanarak
işlevsel etkileşim
kurabilmek,
- Alanında ve iş
yaşamında
karşılaşılan
toplumsal, bilimsel
ve etik konularda
çözüm üretebilmek
ve bu değerlerin
gelişimini
destekleyebilmek
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
MÜHENDİSLİK VE İNŞAAT TERMİNOLOJİSİNE GİRİŞ
-
Bahar Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Dersi Verenler
Öğr.Gör.Dr. Yiğit BEŞLİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
İnşaat sektöründe kullanılan teknik ve ticari terimler, program boyunca kullanılacak standart inşaat ve mühendislik terminolojisinin tanıtılması
Dersin İçeriği
Bu ders; Mühendislik ve inşaat terminolojisine giriş: Terminoloji neden gereklidir?,Yapım sürecinin ve aşamalarının özellikleri, taraflar ve proje teslim sistemleri,Tasarım süreci ve aşamaları: temel kavramlar,Tasarım süreci: kavramlar (plan, kesit, görünüş, vb.) ve ölçekler,Mimari ve mühendislik çizimler nasıl okunur?,Mimari ve mühendislik çizimleri nasıl okunur?,Süresel planlama ile ilgili temel kavramlar ve sözleşmesel uyuşmazlıklar,Maliyetle ilgili temel kavramlar ve uyuşmazlıklar,Kaliteyle ilgili kavramlar ve uyuşmazlıklar,Bir örnek olay analizi,Ara Sınav Hazırlık,Proje teslim sistemleri ve iş usulleri ile ilgili terminoloji,Uyuşmazlık çözümlerinde ve taleplerde kullanılan tekniklerle ilgili terminoloji,Örnek olay,Örnek olay; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Mühendislik ve inşaat terminolojisine giriş: Terminoloji neden gereklidir?
2
Yapım sürecinin ve aşamalarının özellikleri, taraflar ve proje teslim sistemleri
3
Tasarım süreci ve aşamaları: temel kavramlar
4
Tasarım süreci: kavramlar (plan, kesit, görünüş, vb.) ve ölçekler
5
Mimari ve mühendislik çizimler nasıl okunur?
6
Mimari ve mühendislik çizimleri nasıl okunur?
7
Süresel planlama ile ilgili temel kavramlar ve sözleşmesel uyuşmazlıklar
8
Maliyetle ilgili temel kavramlar ve uyuşmazlıklar
8
Kaliteyle ilgili kavramlar ve uyuşmazlıklar
9
Bir örnek olay analizi
10
Ara Sınav Hazırlık
11
Proje teslim sistemleri ve iş usulleri ile ilgili terminoloji
12
Uyuşmazlık çözümlerinde ve taleplerde kullanılan tekniklerle ilgili terminoloji
13
Örnek olay
14
Örnek olay
Kaynak
The Oxford Handbook of Construction Grammar
Edited by Thomas Hoffmann and Graeme Trousdale
2013
Introduction to the Engineering and Construction Contract, concepts and terminology, 2015
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün
tanımlara ulaşmak,
- İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve
değerlendirmede
uzmanlık gerektiren
bilgileri kullanarak
özgün sonuçlara
ulaşmak.
2
- İnşaat yönetimi ve hukuku
alanlarında bilgileri
farklı disiplin
alanlarından gelen
bilgilerle
bütünleştirerek yeni
bilgiler oluşturabilmek;
uzmanlık gerektiren
sorunları bilimsel
araştırma yöntemlerini
kullanarak
çözümleyebilmek.
- Bilime yenilik
getiren, yeni bir
bilimsel yöntem
geliştirebilmek ya da
bilinen bir yöntemi
farklı bir alana
uygulayabilmek, özgün
bir konuyu
araştırabilmek,
kavrayabilmek,
tasarlayabilmek,
uyarlayabilmek ve
uygulayabilmek,
-Yeni ve karmaşık
fikirlerin eleştirel
analizini, sentezini ve
değerlendirmesini
yapabilmek.
3
Bilime yenilik getiren, yeni bir
bilimsel yöntem geliştiren ya da
bilinen bir yöntemi bir alana
uygulayan yayınlanabilir özgün
bir çalışmayı ortaya koyarak,
bilime katkıda bulunmak,
- İnşaat yönetimi ve hukuku
alanı
ile ilgili bir bilimsel
makaleyi ulusal ve/veya uluslar
arası hakemli dergilerde
yayınlayarak alanındaki bilginin
sınırlarını genişletebilmek.
- Özgün ve disiplinlerarası
sorunların çözümlenmesini
gerektiren ortamlarda liderlik
yapabilmek
4
Yaratıcı ve eleştirel
düşünme, sorun
çözme ve karar
verme gibi üst düzey
zihinsel süreçleri
kullanarak alanı ile
ilgili yeni fikir ve
yöntemler
geliştirebilmek.
5
Sosyal ilişkileri ve bu
ilişkileri yönlendiren normları
eleştirel bir bakış açısıyla
incelemek, bunları geliştirmek
ve gerektiğinde değiştirmeye
yönelik eylemleri
yönetebilmek ,
- Uzman bir topluluk içinde
özgün görüşlerini savunmada
yetkinliğini gösteren etkili bir
iletişim kurabilmek,
- En az bir yabancı dilde, ileri
düzeyde yazılı, sözlü ve görsel
iletişim kurabilmek ve
tartışabilmek (“European
Language Portfolio Global
Scale”, Level C1).
6
Akademik ve
profesyonel
bağlamda teknolojik,
sosyal veya kültürel
ilerlemeleri tanıtarak,
bilgi toplumu olma
sürecine katkıda
bulunmak,
- Sorun çözmede
stratejik karar verme
süreçlerini kullanarak
işlevsel etkileşim
kurabilmek,
- Alanında ve iş
yaşamında
karşılaşılan
toplumsal, bilimsel
ve etik konularda
çözüm üretebilmek
ve bu değerlerin
gelişimini
destekleyebilmek