Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BETONARME ELEMAN. LİNEER OLMAYAN DAVRANIŞI | CEEY1112435 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, betonarme elemanların lineer olmayan davranışları hakkında öğrencileri bilgilendirmek hedeflenmiştir.Nonlineer malzeme ve nonlineer eleman davranışları tanıtılacaktır. Öğrenciler, kolon ve kirişlerin kapasite hesaplarını, plastik mafsal konsepti ile uygulayarak, performansa dayalı tasarım için temel oluşturacak yetilere sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Doğrusal olmayan malzeme modelleri,Betonarme elemanlarda sargı etkisi,Moment-eğrilik analizi - (1),Moment-eğrilik analizi - (2),Taşıma gücü yöntemi,Kirişlerde nonlineer sehim hesabı,Eğilme ve eksenel yük altında kolon davranışı,Eksenel yük - moment etkisi (tek eksen),Eksenel yük - moment etkisi (iki eksen),Süneklik ve plastik mafsal konsepti,Plastik mafsal türleri,Fiber mafsallar,Nonlineer itme analizi,Zaman-tanım alanında çözüm; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Nonlineer malzeme ve eleman modellerini tanımlar. | 10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9 | A, D, E, G |
Malzeme ve geometrik nonlinearite kavramlarını uygular. | 10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9 | A, D, E, G |
Betonarme elemanların eksenel kuvvet, eğilme ve kesme etkileri altında kapasite hesaplarını yapar. | 10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9 | A, D, E, G |
Yapıların nonlineer davranışlarını karşılaştırır. | 10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9 | A, D, E, G |
Betonarme elemanların elemanter yapısal analiz ve modellemesini yapar. | 10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9 | A, D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğrusal olmayan malzeme modelleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Betonarme elemanlarda sargı etkisi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Moment-eğrilik analizi - (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Moment-eğrilik analizi - (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Taşıma gücü yöntemi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Kirişlerde nonlineer sehim hesabı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Eğilme ve eksenel yük altında kolon davranışı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Eksenel yük - moment etkisi (tek eksen) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Eksenel yük - moment etkisi (iki eksen) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Süneklik ve plastik mafsal konsepti | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Plastik mafsal türleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Fiber mafsallar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Nonlineer itme analizi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Zaman-tanım alanında çözüm | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Ersoy, U., Özcebe, G., and Canbay, E., 2019, “Betonarme Davranış ve Hesap İlkeleri”, 9th Edition, Evrim Yayınları Celep, Z., 2018, “Betonarme Yapılar”, 11th Edition, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. Ferguson, P.M., Breen, J.B., and Jirsa J., 2000, “Reinforced Concrete Fundamentals” John Wiley & Sons Wight, J.K., 2015, “Reinforced Concrete Mechanics and Design”, 7th edition, Pearson Education Park and Paulay, 1975 , “Reinforced Concrete,” John Wiley & Sons |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler. | X | |||||
4 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | |||||
5 | Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | X | |||||
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | |||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
9 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 1 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 30 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 30 | 30 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 232 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BETONARME ELEMAN. LİNEER OLMAYAN DAVRANIŞI | CEEY1112435 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Atakan MANGIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, betonarme elemanların lineer olmayan davranışları hakkında öğrencileri bilgilendirmek hedeflenmiştir.Nonlineer malzeme ve nonlineer eleman davranışları tanıtılacaktır. Öğrenciler, kolon ve kirişlerin kapasite hesaplarını, plastik mafsal konsepti ile uygulayarak, performansa dayalı tasarım için temel oluşturacak yetilere sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Doğrusal olmayan malzeme modelleri,Betonarme elemanlarda sargı etkisi,Moment-eğrilik analizi - (1),Moment-eğrilik analizi - (2),Taşıma gücü yöntemi,Kirişlerde nonlineer sehim hesabı,Eğilme ve eksenel yük altında kolon davranışı,Eksenel yük - moment etkisi (tek eksen),Eksenel yük - moment etkisi (iki eksen),Süneklik ve plastik mafsal konsepti,Plastik mafsal türleri,Fiber mafsallar,Nonlineer itme analizi,Zaman-tanım alanında çözüm; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Nonlineer malzeme ve eleman modellerini tanımlar. | 10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9 | A, D, E, G |
Malzeme ve geometrik nonlinearite kavramlarını uygular. | 10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9 | A, D, E, G |
Betonarme elemanların eksenel kuvvet, eğilme ve kesme etkileri altında kapasite hesaplarını yapar. | 10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9 | A, D, E, G |
Yapıların nonlineer davranışlarını karşılaştırır. | 10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9 | A, D, E, G |
Betonarme elemanların elemanter yapısal analiz ve modellemesini yapar. | 10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9 | A, D, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğrusal olmayan malzeme modelleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
2 | Betonarme elemanlarda sargı etkisi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
3 | Moment-eğrilik analizi - (1) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
4 | Moment-eğrilik analizi - (2) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
5 | Taşıma gücü yöntemi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
6 | Kirişlerde nonlineer sehim hesabı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
7 | Eğilme ve eksenel yük altında kolon davranışı | Kitap ve ders notlarını inceleme |
8 | Eksenel yük - moment etkisi (tek eksen) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
9 | Eksenel yük - moment etkisi (iki eksen) | Kitap ve ders notlarını inceleme |
10 | Süneklik ve plastik mafsal konsepti | Kitap ve ders notlarını inceleme |
11 | Plastik mafsal türleri | Kitap ve ders notlarını inceleme |
12 | Fiber mafsallar | Kitap ve ders notlarını inceleme |
13 | Nonlineer itme analizi | Kitap ve ders notlarını inceleme |
14 | Zaman-tanım alanında çözüm | Kitap ve ders notlarını inceleme |
Kaynak |
Ersoy, U., Özcebe, G., and Canbay, E., 2019, “Betonarme Davranış ve Hesap İlkeleri”, 9th Edition, Evrim Yayınları Celep, Z., 2018, “Betonarme Yapılar”, 11th Edition, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. Ferguson, P.M., Breen, J.B., and Jirsa J., 2000, “Reinforced Concrete Fundamentals” John Wiley & Sons Wight, J.K., 2015, “Reinforced Concrete Mechanics and Design”, 7th edition, Pearson Education Park and Paulay, 1975 , “Reinforced Concrete,” John Wiley & Sons |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. | X | |||||
3 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler. | X | |||||
4 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | |||||
5 | Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | X | |||||
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | |||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
9 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |