Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK SİSTEMLERİ BENZETİMİNDE İLERİ KONULARSSMD1213996Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hakan TOZAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hakan TOZAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin Sağlık Sistemleri süreçlerini kavrayabilmesi ve onların bilgisayar ortamında benzetimini yapabilmesini ve sağlık sistemlerindeki benzetim uygulamalarına hakim olmalarını hedeflemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Simülasyona giriş,Girdi Analizi ,Rastgele Sayı ve Değişken Üretimi,Monte Carlo Simülasyon Örnekleri ,Dinamik Simülasyon Örnekleri,Arena'da Ayrık Olay Simülasyonu - Temel Operasyon Validasyonu,Arena'da Ayrık Olay Simülasyonu - Detaylı Operasyonlar,Sonlu Simülasyonlarda Çıktı Analizi,Arena'da Ayrık Olay Simülasyonu - Orta Düzey Modelleme,Sabit Durumlu Simulasyonlarda Çıktı Analizi,Arena'da Entity Transfer Mekanizması,Örnek Uygulamalar I,Örnek Uygulamalar II,Arena - Process Analyer Modülünün Kullanılışı ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci El simülasyonu yapar.12, 9A, E
Öğrenci Monte Carlo simulasyonunun uygulamasını yapar.21, 9A, E
Öğrenci Linear Congrential metod ile rastgele sayı üretir.12, 9A, E
Öğrenci Arena'da Discrete Event Simulasyonu yapar.21, 8A, F
Öğrenci Arena'dan çıkan sonuçları analiz eder.8, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Simülasyona girişDiscrete-Event System Simulation - Bölüm 1
2Girdi Analizi Discrete-Event System Simulation - Bölüm 2
3Rastgele Sayı ve Değişken ÜretimiDiscrete-Event System Simulation - Bölüm 3
4Monte Carlo Simülasyon Örnekleri Discrete-Event System Simulation - Bölüm 4
5Dinamik Simülasyon ÖrnekleriDiscrete-Event System Simulation - Bölüm 5
6Arena'da Ayrık Olay Simülasyonu - Temel Operasyon ValidasyonuDiscrete-Event System Simulation - Bölüm 6
7Arena'da Ayrık Olay Simülasyonu - Detaylı OperasyonlarDiscrete-Event System Simulation - Bölüm 6
8Sonlu Simülasyonlarda Çıktı AnaliziDiscrete-Event System Simulation - Bölüm 7
9Arena'da Ayrık Olay Simülasyonu - Orta Düzey ModellemeSimulation with Arena - Bölüm 3
10Sabit Durumlu Simulasyonlarda Çıktı AnaliziDiscrete-Event System Simulation - Bölüm 8
11Arena'da Entity Transfer MekanizmasıSimulation with Arena - Bölüm 5
12Örnek Uygulamalar IArena yazılımı ile pratik.
13Örnek Uygulamalar IIArena yazılımı ile pratik.
14Arena - Process Analyer Modülünün Kullanılışı Simulation with Arena - Bölüm 5
Kaynak
Banks, J.S. Carson, B.L. Nelson and D.M. Nicol, Discrete-Event System Simulation, 3rd Edition, Prentice Hall, 2001 W.D. Kelton, R.P. Sadowski and D.A. Sadowski, Simulation with Arena, 2nd Edition, McGraw-Hill, 2002 3. S.H. Ross, Simulation, 2nd Edition, Academic Press,1997.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi42080
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı15050
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)240
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK SİSTEMLERİ BENZETİMİNDE İLERİ KONULARSSMD1213996Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hakan TOZAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hakan TOZAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin Sağlık Sistemleri süreçlerini kavrayabilmesi ve onların bilgisayar ortamında benzetimini yapabilmesini ve sağlık sistemlerindeki benzetim uygulamalarına hakim olmalarını hedeflemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Simülasyona giriş,Girdi Analizi ,Rastgele Sayı ve Değişken Üretimi,Monte Carlo Simülasyon Örnekleri ,Dinamik Simülasyon Örnekleri,Arena'da Ayrık Olay Simülasyonu - Temel Operasyon Validasyonu,Arena'da Ayrık Olay Simülasyonu - Detaylı Operasyonlar,Sonlu Simülasyonlarda Çıktı Analizi,Arena'da Ayrık Olay Simülasyonu - Orta Düzey Modelleme,Sabit Durumlu Simulasyonlarda Çıktı Analizi,Arena'da Entity Transfer Mekanizması,Örnek Uygulamalar I,Örnek Uygulamalar II,Arena - Process Analyer Modülünün Kullanılışı ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci El simülasyonu yapar.12, 9A, E
Öğrenci Monte Carlo simulasyonunun uygulamasını yapar.21, 9A, E
Öğrenci Linear Congrential metod ile rastgele sayı üretir.12, 9A, E
Öğrenci Arena'da Discrete Event Simulasyonu yapar.21, 8A, F
Öğrenci Arena'dan çıkan sonuçları analiz eder.8, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Simülasyona girişDiscrete-Event System Simulation - Bölüm 1
2Girdi Analizi Discrete-Event System Simulation - Bölüm 2
3Rastgele Sayı ve Değişken ÜretimiDiscrete-Event System Simulation - Bölüm 3
4Monte Carlo Simülasyon Örnekleri Discrete-Event System Simulation - Bölüm 4
5Dinamik Simülasyon ÖrnekleriDiscrete-Event System Simulation - Bölüm 5
6Arena'da Ayrık Olay Simülasyonu - Temel Operasyon ValidasyonuDiscrete-Event System Simulation - Bölüm 6
7Arena'da Ayrık Olay Simülasyonu - Detaylı OperasyonlarDiscrete-Event System Simulation - Bölüm 6
8Sonlu Simülasyonlarda Çıktı AnaliziDiscrete-Event System Simulation - Bölüm 7
9Arena'da Ayrık Olay Simülasyonu - Orta Düzey ModellemeSimulation with Arena - Bölüm 3
10Sabit Durumlu Simulasyonlarda Çıktı AnaliziDiscrete-Event System Simulation - Bölüm 8
11Arena'da Entity Transfer MekanizmasıSimulation with Arena - Bölüm 5
12Örnek Uygulamalar IArena yazılımı ile pratik.
13Örnek Uygulamalar IIArena yazılımı ile pratik.
14Arena - Process Analyer Modülünün Kullanılışı Simulation with Arena - Bölüm 5
Kaynak
Banks, J.S. Carson, B.L. Nelson and D.M. Nicol, Discrete-Event System Simulation, 3rd Edition, Prentice Hall, 2001 W.D. Kelton, R.P. Sadowski and D.A. Sadowski, Simulation with Arena, 2nd Edition, McGraw-Hill, 2002 3. S.H. Ross, Simulation, 2nd Edition, Academic Press,1997.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:14Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:15