Son yıllarda yönetmeliklere giren performansa dayalı tasarım kriterleri hakkında bilgi vermek. Performans değerlendirme yöntemleri hakkında lisansüstü seviyesinde öğrencilerde gerekli altyapıyı oluşturmak. Bu yöntemlerin gelişimi için performansa bağlı tasarım felsefesini aktarmak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Performansa dayalı tasarım felsefesi,Betonarme binaların deprem davranışı,Yönetmeliklerdeki metotların incelenmesi,Binalardan bilgi toplanması,Performans seviyeleri ve hasar tanımı,Doğrusal elastik yöntemler - (1),Doğrusal elastik yöntemler - (2),Doğrusal olmayan yöntemler - (1),Doğrusal olmayan yöntemler - (2),Kesit analizi,Plastik mafsallar,Fiber mafsallar,Statik itme analizi ile mevcut bir binanın performansının belirlenmesi,Statik itme analizi ile yapılacak bir binanın (tasarım) performansının belirlenmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Betonarme yapılarda performans kavramını ve performansa dayalı tasarım felsefesini uygular.
10, 13, 16, 19, 2, 6, 8, 9
A, D, E, F, G
Mevcut bir yapının performansını bu felsefeye göre belirler.
10, 13, 16, 19, 2, 6, 8, 9
A, D, E, F, G
Yapıların performans ve hasar seviyelerini sınıflandırır.
10, 13, 16, 19, 2, 6, 8, 9
A, D, E, F, G
Yeni yapılacak olan yapıların deprem performansını farklı metotlarla belirler.
10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9
A, D, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Performansa dayalı tasarım felsefesi
Kitap ve ders notlarını inceleme
2
Betonarme binaların deprem davranışı
Kitap ve ders notlarını inceleme
3
Yönetmeliklerdeki metotların incelenmesi
Kitap ve ders notlarını inceleme
4
Binalardan bilgi toplanması
Kitap ve ders notlarını inceleme
5
Performans seviyeleri ve hasar tanımı
Kitap ve ders notlarını inceleme
6
Doğrusal elastik yöntemler - (1)
Kitap ve ders notlarını inceleme
7
Doğrusal elastik yöntemler - (2)
Kitap ve ders notlarını inceleme
8
Doğrusal olmayan yöntemler - (1)
Kitap ve ders notlarını inceleme
9
Doğrusal olmayan yöntemler - (2)
Kitap ve ders notlarını inceleme
10
Kesit analizi
Kitap ve ders notlarını inceleme
11
Plastik mafsallar
Kitap ve ders notlarını inceleme
12
Fiber mafsallar
Kitap ve ders notlarını inceleme
13
Statik itme analizi ile mevcut bir binanın performansının belirlenmesi
Kitap ve ders notlarını inceleme
14
Statik itme analizi ile yapılacak bir binanın (tasarım) performansının belirlenmesi
Kitap ve ders notlarını inceleme
Kaynak
Canbay, E., Ersoy, U., Özcebe, G., Sucuoğlu, H., Wasti, S.T. Binalar için Deprem Mühendisliği Temel İlkeler,Mayıs 2008, Ankara
A.K. Chopra (2007), Dynamics of Structures, Third Ed., Prentice Hall.
Celep, Z., Betonarme Taşıyıcı Sistemlerde Doğrusal olmayan Davranış ve Çözümleme, Beta Yayıncılık, İstanbul. 2007
Eurocode 8, ATC 40, FEMA 440
Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik (2018), Çevre ve Şehircilik Bakanlığı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
10
1
10
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
30
30
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
30
30
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
30
30
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
40
40
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
50
50
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
232
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
BETONARME YAPILARDA PERFORMANSA DAYALI TASARIM
CEED1212466
Bahar Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Atakan MANGIR
Dersi Verenler
Doç.Dr. Atakan MANGIR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Son yıllarda yönetmeliklere giren performansa dayalı tasarım kriterleri hakkında bilgi vermek. Performans değerlendirme yöntemleri hakkında lisansüstü seviyesinde öğrencilerde gerekli altyapıyı oluşturmak. Bu yöntemlerin gelişimi için performansa bağlı tasarım felsefesini aktarmak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Performansa dayalı tasarım felsefesi,Betonarme binaların deprem davranışı,Yönetmeliklerdeki metotların incelenmesi,Binalardan bilgi toplanması,Performans seviyeleri ve hasar tanımı,Doğrusal elastik yöntemler - (1),Doğrusal elastik yöntemler - (2),Doğrusal olmayan yöntemler - (1),Doğrusal olmayan yöntemler - (2),Kesit analizi,Plastik mafsallar,Fiber mafsallar,Statik itme analizi ile mevcut bir binanın performansının belirlenmesi,Statik itme analizi ile yapılacak bir binanın (tasarım) performansının belirlenmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Betonarme yapılarda performans kavramını ve performansa dayalı tasarım felsefesini uygular.
10, 13, 16, 19, 2, 6, 8, 9
A, D, E, F, G
Mevcut bir yapının performansını bu felsefeye göre belirler.
10, 13, 16, 19, 2, 6, 8, 9
A, D, E, F, G
Yapıların performans ve hasar seviyelerini sınıflandırır.
10, 13, 16, 19, 2, 6, 8, 9
A, D, E, F, G
Yeni yapılacak olan yapıların deprem performansını farklı metotlarla belirler.
10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9
A, D, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Performansa dayalı tasarım felsefesi
Kitap ve ders notlarını inceleme
2
Betonarme binaların deprem davranışı
Kitap ve ders notlarını inceleme
3
Yönetmeliklerdeki metotların incelenmesi
Kitap ve ders notlarını inceleme
4
Binalardan bilgi toplanması
Kitap ve ders notlarını inceleme
5
Performans seviyeleri ve hasar tanımı
Kitap ve ders notlarını inceleme
6
Doğrusal elastik yöntemler - (1)
Kitap ve ders notlarını inceleme
7
Doğrusal elastik yöntemler - (2)
Kitap ve ders notlarını inceleme
8
Doğrusal olmayan yöntemler - (1)
Kitap ve ders notlarını inceleme
9
Doğrusal olmayan yöntemler - (2)
Kitap ve ders notlarını inceleme
10
Kesit analizi
Kitap ve ders notlarını inceleme
11
Plastik mafsallar
Kitap ve ders notlarını inceleme
12
Fiber mafsallar
Kitap ve ders notlarını inceleme
13
Statik itme analizi ile mevcut bir binanın performansının belirlenmesi
Kitap ve ders notlarını inceleme
14
Statik itme analizi ile yapılacak bir binanın (tasarım) performansının belirlenmesi
Kitap ve ders notlarını inceleme
Kaynak
Canbay, E., Ersoy, U., Özcebe, G., Sucuoğlu, H., Wasti, S.T. Binalar için Deprem Mühendisliği Temel İlkeler,Mayıs 2008, Ankara
A.K. Chopra (2007), Dynamics of Structures, Third Ed., Prentice Hall.
Celep, Z., Betonarme Taşıyıcı Sistemlerde Doğrusal olmayan Davranış ve Çözümleme, Beta Yayıncılık, İstanbul. 2007
Eurocode 8, ATC 40, FEMA 440
Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik (2018), Çevre ve Şehircilik Bakanlığı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.