Ana içeriğe atla

2021 YKS İkinci Ek Kayıt İşlemleri Bilgilendirme

22.10.2021

Eğitim dili İngilizce olan programlara kayıt yaptıran öğrenciler için Hazırlık Muafiyet Sınavı; 4 Kasım 2021 Perşembe günü saat 11:00'de Kavacık Yerleşkesi, Kuzey Kampüs A Blok A204 numaralı amfide YÜZ YÜZE düzenlenecektir.

Kayıt işlemleri ile ilgili bilgi ve içeriklere butonlardaki  "+"  işaretine tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Ön Kayıt Paneli için TIKLAYINIZ. (25 Ekim'de Ön kayıt paneli aktif hale gelecektir.)

Kayıt evraklarının ön kayıt sırasında sisteme yüklenmesi gerekmektedir.

  • 2021-YKS İkinci Ek Yerleştirme Sonuçları Belgesi.
  • 2021-YKS İkinci Ek Tercih Belgesi.
  • Lise Diploması veya Lise Mezuniyet Belgesi veya Diploma Kayıp Belgesi.
  • Nüfus Cüzdanı.
  • Şehit/Gazi Yakını Belgesi (Sadece Şehit/Gazi Yakınları)
  • Engelli Raporu (Sadece Engelli Adaylar)
  • Milli Sporcu Belgesi (Sadece Milli Sporcular)

Gençlik ve Spor Bakanlığı ile üniversitemizin de aralarında bulunduğu vakıf üniversiteleri arasında imzalanan protokol gereğince milli sporcu bursundan yararlanmak isteyen adayların aşağıda yer alan dilekçeyi doldurarak [email protected] adresine mail atmaları, aldıkları onay belgesi ile birlikte millilik belgelerini üniversitemize kayıt evrakları olarak bildirmeleri gerekmektedir.

Protokol için TIKLAYINIZ.

Dilekçe örneği için TIKLAYINIZ.

  • Havacılık Yönetimi ve Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programlarını kazanan adaylar için;

1) Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı,

2) Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu (işitme kaybı/ eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb).

 (ÖSYM kılavuz bilgisi Bk. 10)

  • Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programını kazanan adaylar için;

           1) Adli sicil kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı

           2) Bayanlar için 160 cm-180 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak).

           3) Erkekler için 170-190 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak).

           4) Sağlık durumu uçuşa elverişli olmak (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce yetkilendirilmiş sağlık kurumlarından sağlık durumlarının uçuşa uygun olduğuna dair rapor almaları gerekmektedir.*).

           5) Kabin memuru üniforması giyildiğinde vücudunun görünecek yerlerinde dövme, yara izi vb. bulunmamak.

(ÖSYM kılavuz bilgisi Bk. 10)

Havacılık Yönetimi, Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği ve Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri programlarına yerleşen öğrencilerin, ön kayıt sonrasında raporları ve ödemeleri üniversitenin ilgili birimleri tarafından kontrol edilecektir. Kontrol sonrasında kayıt yapılmasına engel bir durum yoksa öğrencilerin kesin kayıtları üniversitemiz tarafından tamamlanacaktır.

Üniversite kayıt işlemleri ön kayıt paneli ile başlamaktadır. Ön kayıt, adayın İstanbul Medipol Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemine (MEBİS) kayıt için gerekli bilgilerini kaydetmesini, evraklarını yüklemesini ve ödeme işlemlerini tamamlamasını sağlayan işlemler bütünüdür.

Tam burslu, %50 indirimli ve ücretli programlara yerleşen tüm adayların elektronik kayda başlamadan önce ön kayıt yapmaları zorunludur.

ÖN KAYIT PANELİ için TIKLAYINIZ.

  • Ödeme işlemleri ön kayıt panelinden yapılmaktadır.
  • %50 indirimli ve ücretli programlara yerleşen adaylar ön kayıt işlemleri sonrasında ücret bilgilerine ulaşarak ödeme işlemlerini gerçekleştirmelidir.
  • Tercih indirimi kullanacak öğrencilerin;
  • ÖSYM tercih listesini ön kayıt paneline yüklemesi gerekmektedir.

Tercih listenize ÖSYM Aday işlemleri paneline giriş yapıldıktan sonra TERCİHLERİM↔TERCİHLERİMİGÖRÜNTÜLE alanından ulaşabilirsiniz.

İlk tercihine yerleşen öğrencilerin ÖSYM tercih listelerini ön kayıt paneline yüklemelerine gerek yoktur.

  • Tercih listelerinin Mali İşler Birimi tarafından kontrolü ve indirime engel bir durum bulunmaması halinde indirimin uygulanması ile birlikte sistemdeki ücret bilgisi de güncellenecek ve ücret bilgisi güncellenen öğrencilere SMS ile bilgilendirme yapılacaktır.
  • Ücret bilgisi güncellenen adayların ön kayıt panelinden ödeme işlemlerini tamamlamaları gerekmektedir.
  • Tercih indirimi kullanacak öğrencilerden tercih listesini yüklemeyenler tercih indiriminden yararlanamayacak ve yerleştirildikleri programın bursluluk oranının ücretini ödeyecektir.
  • Kesin kayıt öncesinde ödeme işlemlerinin tamamlanmış olması gerekmektedir.

ÖDEME İŞLEMLERİ BİLGİLENDİRME METNİ

1.   NAKİT VEYA KREDİ KARTI İLE TEK SEFERDE YAPILAN ÖDEMELERDE %5 İNDİRİM UYGULANACAKTIR.

       1.1.    Ödemelerini NAKİT OLARAK banka şubesi üzerinden yapmak isteyen öğrenci ve velilerimiz; tüm Akbank ve Denizbank şubelerinden öğrenci numarası ile, Albaraka Türk, Yapı Kredi ve Vakıf Katılım şubelerinden ise öğrencinin TCKN si ile eğitim ücretlerini %5 peşin indirimli olarak ödeyebilirler.

  1.2. Ödemelerini KREDİ KARTI ile yapacak öğrencilerimiz ve velilerimiz; Ön kayıt panelinin (https://mebis.medipol.edu.tr/kayitbasvurulari/osymonkayit) son aşamasında yer alan çevrimiçi ödeme sistemindeki peşin ödeme seçeneğini kullanarak internet üzerinden öğrenim ücretlerini Kredi kartı ile tek çekim %5 indirimli olarak ödeyebilirler.  Öğrenim ücretinin tamamı tek çekim olarak ödenmemesi halinde kayıt işlemleri tamamlanamayacaktır. American Express özellikli ve yurt dışı kredi kartları çevrimiçi ödeme sisteminde kullanılamamaktadır.

          1.3.     Havale veya EFT ile ödeme yapmak isteyen öğrenci ve velilerimiz; Ön Kayıt Panelinden peşin ödeme seçeneğini seçerek %5 peşin indirimli ödeme tutarlarını öğrenip aşağıdaki banka hesabına havale/EFT yapabilir. Ödenen ücretlerin Mali İşler Birimi tarafından yapılacak kontrol ve onayından sonra SMS ile bilgilendirme yapılacak olup, kayıt işlemlerinizi bu SMS mesajından sonra tamamlamanız gerekmektedir.

TÜRKİYE HALK BANKASI

ALTUNİZADE TİCARİ ŞUBE: 0896

HESAP NO (TL): 16000024

IBAN NO (TL): TR82 0001 2009 8960 0016 0000 24

ALICI ADI: İstanbul Medipol Üniversitesi

Önemli not: Havale/EFT olarak işlem yapan öğrenci ve velilerimizin ödeme işlemini gerçekleştirirken Dekontun açıklama kısmına öğrenci adı, soyadı ve T.C. vatandaşlık numaralarını yazdırmaları önemle rica olunur. Muhasebe birimi elden nakit tahsilat yapmamaktadır.

 

2.   KREDİ KARTI İLE TAKSİTLİ ÖDEME (9 TAKSİT)

 

   2.1. Öğrencilerimiz, ön kayıt panelinin (https://mebis.medipol.edu.tr/kayitbasvurulari/osymonkayit) son aşamasında yer alan çevrimiçi ödeme sistemini kullanarak internet üzerinden öğrenim ücretlerini kredi kartı ile taksitli olarak ödeyebilirler. Çevrimiçi ödeme sistemini kullanarak öğrenim ücretinin taksitlendirilebilmesi (9 taksit) için kullanılacak banka kredi kartları aşağıdaki gibidir.

1 - Yapı Kredi Bankası Kredi Kartları ve World özellikli kartlar

2 - Denizbank Kredi Kartları ve Bonus özellikli kartlar,

3 - Türkiye İş Bankası Kredi Kartları ve Maximum özellikli kartlar,

4 - Halk Bankası Kredi Kartları ve Paraf özellikli kartlar,

5 - Akbank Kredi Kartları ve Axess özellikli kartlar,

6 - QNB Finans Bank Kredi kartları ve Advantage Özellikli kartlar.

Yukarıda sıralanan kartlar dışındaki kartlara taksitlendirme yapılamamaktadır. Öğrenim ücretinin tamamı tek çekim ya da taksitli olarak ödenmemesi halinde kayıt işlemleri tamamlanamayacaktır. American Express özellikli ve yurt dışı kredi kartları çevrimiçi ödeme sisteminde kullanılamamaktadır. 

3.  OKUL TAKSİT SİSTEMİ (10 TAKSİT)

Taksitli ödemeden yararlanmak isteyen öğrenci ve velilerimizin tercih ettikleri bankanın tüm şubelerinde görevlendirilen bireysel müşteri ilişkileri yetkililerine, öğrencinin ön kayıt panelinin (https://mebis.medipol.edu.tr/kayitbasvurulari/osymonkayit) son aşamasında yer alan OTS ödeme planı ile başvurup taksitli ödeme anlaşması yapmaları gerekmektedir. Taksitli ödeme başvurunuz banka tarafından onaylandığı takdirde ödeme bilgileriniz otomatik olarak üniversitemizin Medipol Eğitim Bilgi Sistemine (MEBİS) aktarılacaktır. Tercih edebileceğiniz banka duyurularına aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

Akbank OTS bilgileri için TIKLAYINIZ.

Albaraka Türk OTS bilgileri için TIKLAYINIZ.

Denizbank OTS bilgileri için TIKLAYINIZ

Vakıf Katılım OTS bilgileri için TIKLAYINIZ.

Yapı Kredi OTS bilgileri için TIKLAYINIZ.

e-Devlet kapısı üzerinden elektronik olarak kayıt işlemlerini tamamlayabileceklerine dair SMS ve mail yoluyla bilgilendirme yapılacaktır.

e-Devlet kapısı üzerinden elektronik olarak kayıt işlemlerini tamamlayabileceklerine dair SMS ve mail yoluyla bilgilendirme alan adayların, e-Devlet üzerinden 26 - 31 Ekim 2021 tarihleri arasında kayıt işlemlerini tamamlamaları gerekmektedir.

ÖNEMLİ NOT: E-Devlet sisteminden “e-kayıt işlemlerinin başarıyla gerçekleştirildiğine” dair yazıyı ekranda görmeden çıkmayınız.

Aşağıda sizlerle kayıt aşamasında yardımcı/bilgilendirici olabilecek linkler ve dokumanlar ile kayıtlarınızı tamamlamak için kullanacağınız ÖNKAYIT PANELİ ve e-DEVLET linkleri paylaşılmıştır.

Yardımcı Bağlantılar ve Dokumanlar;

  • e -Devlet Şifresi Nedir, Nasıl Alınır? Bilgi için TIKLAYINIZ.
  • Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Üniversite E-Kayıt Kullanım Kılavuzu için TIKLAYINIZ.
  • e-Devlet kapısı üzerinden elektronik kayıt (e-kayıt) işlemi için TIKLAYINIZ.

ÖN KAYIT PANELİ için TIKLAYINIZ.

İşlemlerini başarı ile tamamlayan adaylar artık üniversitemizin bir öğrencisidir. Tebrik ederiz.

Kesin kayıt işlemini tamamlayan öğrencilerimize SMS ve mail yoluyla süreçte ayrıca bilgilendirme yapılacaktır. Öğrenciler yapılacak bilgilendirmeden 1 gün sonra https://www.turkiye.gov.tr/yok-ogrenci-belgesi-sorgulama adresi üzerinden Öğrenci Belgesi Sorgulama yaparak kayıt durumlarını kontrol edebileceklerdir.

SMS ya da mail almayan öğrencilerimiz, www.medipol.edu.tr adresinde bulunan Canlı Destek Sistemi’nden veya 444 85 44 numaralı çağrı merkezinden üniversitemiz ile iletişime geçebilirler.

Ön kayıt ve ödeme işlemlerini gerçekleştiren ancak herhangi bir nedenle e-Devlet kapısı üzerinden elektronik kayıt (e-kayıt) yapamayan adayların kesin kayıtları Üniversitemiz tarafından 26 Ekim - 1 Kasım 2021 tarihleri arasında uzaktan online olarak tamamlanacaktır.

Üniversitemiz tarafından kesin kayıt işlemi tamamlanan adaylar artık üniversitemizin bir öğrencisidir. Tebrik ederiz.

Kesin kayıt işlemi tamamlanan öğrencilerimize SMS ve mail yoluyla süreçte ayrıca bilgilendirme yapılacaktır. Öğrenciler yapılacak bilgilendirmeden 1 gün sonra https://www.turkiye.gov.tr/yok-ogrenci-belgesi-sorgulama adresi üzerinden Öğrenci Belgesi Sorgulama yaparak kayıt durumlarını kontrol edebileceklerdir.

SMS ya da mail almayan öğrencilerimiz, www.medipol.edu.tr adresinde bulunan Canlı Destek Sistemi’nden veya 444 85 44 numaralı çağrı merkezinden üniversitemiz ile iletişime geçebilirler.

  • Sağlık raporu isteyen programlar (Havacılık Yönetimi, Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği ve Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri),
  • Milli Eğitim Bakanlığından lise mezuniyet bilgisi alınamayan öğrenciler (2008 yılı öncesinde mezun olanlar)
  • Kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınava girecek öğrenciler,
  • Aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıtlı öğrenciler;

elektronik kayda dahil olmadığından 26 Ekim - 1 Kasım 2021 tarihleri arasında https://mebis.medipol.edu.tr/kayitbasvurulari/osymonkayit adresinden kayıt işlemlerini tamamlamaları gerekmektedir.

  • Kılavuzlarda yer alan yükseköğretim programlarında aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıt yaptırılamayacağına ve eğitime devam edilemeyeceğine ilişkin Yükseköğretim Genel Kurul kararı uyarınca, durumları bu açıklamaya uyan adaylar halen kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumundan ilişiklerini kesmedikleri takdirde yeni yerleştirildikleri yükseköğretim programına kayıt yaptıramazlar.
  • Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarında, ön lisans programında veya lisans programlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların da belirlenen tarihlerde Üniversitemize geçici kayıtları yapılacaktır.
  • Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2021 tarihine kadar Üniversitemize ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır. 

Eğitim dili İngilizce olan programlara kayıt yaptıran öğrenciler için Hazırlık Muafiyet Sınavı; 4 Kasım 2021 Perşembe günü saat 11:00'de Kavacık Yerleşkesi, Kuzey Kampüs A Blok A204 numaralı amfide YÜZ YÜZE düzenlenecektir.

Zorunlu hazırlık sınıfı bulunan tüm Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu Programlarına kayıt yaptıracak adayların, varsa muafiyet şartlarını sağladığına dair belge ve aşağıdaki dilekçe örneğini doldurarak [email protected].tr adresine, 2 Kasım 2021 tarihine kadar göndermesi gerekmektedir.

  • Muafiyet dilekçe örneği için TIKLAYINIZ. 
  • Zorunlu Hazırlık Sınıfı Muafiyet Şartları için TIKLAYINIZ. 
  • Zorunlu Hazırlık Muafiyet Sınav tarihleri için TIKLAYINIZ.
  • İngilizce Dil Okulu için TIKLAYINIZ.
  • İngilizce Dil Okulu Mail İletişim; [email protected]
  • İngilizce Dil Okulu Telefon İletişim; Santral: 444 85 44 Dahili: 58300    

İsteğe bağlı hazırlık sınıfı okumak isteyen öğrenciler yerleştikleri programın ücreti üzerinden %25 indirimli olarak hazırlık programına kabul edileceklerdir.                             

İsteğe bağlı hazırlık okmak isteyen öğrencilerin aşağıdaki dilekçe örneğini doldurarak [email protected].tr adresine,  göndermesi gerekmektedir.

İsteğe bağlı hazırlık eğitimi başvuru dilekçesi örneği için TIKLAYINIZ. 

Yurt ile ilgili bilgi için TIKLAYINIZ.

Kayıt işlemleri ile ilgili bilgi / destek iletişim:  [email protected]

Öğrenci İşleri Dairesi İletişim: [email protected]            

Öğrenci Muhasebesi Birimi İletişim: [email protected]

İngilizce Dil Okulu Mail İletişim : [email protected]

Detaylı ve güncel bilgi için https://www.medipol.edu.tr/ sitesinden yayımlanacak olan duyuruların takip edilmesi gerekmektedir.

Adaylar 444 85 44 numaralı telefondan ve https://www.medipol.edu.tr/universite/ulasim-ve-iletisim linkinde yer alan iletişim bilgileri üzerinden Üniversitemize ulaşabilirler.

a) Posta ile kayıt yapılmaz.

b) Belgeler eksik ise kayıt yapılmaz.

c) Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan aday herhangi bir hak iddia edemez.

d) Yükseköğretim kurumları, kayıt yaptıracak adaylardan sağlık kurulu raporu isteyebilir.

e) Üniversiteler, gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıran adaylar hakkında gerekli yasal işlemleri yapmaya yetkilidir.

Kılavuzlarda yer alan yükseköğretim programlarında aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıt yaptırılamayacağına ve eğitime devam edilemeyeceğine ilişkin Yükseköğretim Genel Kurul kararı uyarınca, durumları bu açıklamaya uyan adaylar halen kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumundan ilişiklerini kesmedikleri takdirde yeni yerleştirildikleri yükseköğretim programına kayıt yaptıramazlar. Söz konusu kararlar öğrencilerin YKS tercih ve yerleştirmelerinde herhangi bir programa yerleştirilmesine engel değildir.

Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarında, ön lisans programında veya lisans programlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2021 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.

Durumları aşağıdaki bentlerden birine uyan adaylar için uygulanmak üzere;

a) 1111 sayılı Askerlik Kanunu hükümlerine ve bu konuda Millî Savunma Bakanlığınca yayınlanan prensip emirlerine göre askerlik hizmetlerini erteletme hakkını kaybedenler,

b) İki veya üç yıllık bir yükseköğretim programını bitirmiş olup dört yıldan daha az süreli bir başka yükseköğretim programına girmek isteyenlerden askerliğini yapmamış olanlar (İki veya üç yıl süreli bir yükseköğretim programından mezun olup askerliğini yapmamış olan adaylar, dört yıl veya daha fazla süreli bir yükseköğretim programına girmek için 2021-YKS'ye başvurabilirler.),

c) Dört yıl veya daha fazla süreli bir yükseköğretim programını bitirmiş olanlardan askerliğini yapmamış olan adaylar, 2020-YKS sonucunda herhangi bir yükseköğretim programına yerleşmeleri durumunda bu adayların kayıtları yapılacaktır.

Ancak, bu durumdaki adayların askerlikleri tecil edilmiş ise askerlik tecil sürelerinin bitimine kadar kayıt hakkı kazandıkları programda eğitime devam edebilecek, tecil sürelerinin sona ermesi hâlinde askerlik erteleme haklarını kaybettiklerinden bu durumdaki adayların kayıtları dondurularak, askerlik hizmetlerini yaptıktan sonra eğitime devam edebileceklerdir.

2021 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu Bilgi için TIKLAYINIZ.

Bilgi ve danışma için 444 85 44 numaralı telefondan ve https://www.medipol.edu.tr/universite/ulasim-ve-iletisim linkinde yer alan iletişim bilgileri üzerinden Üniversitemize ulaşabilirsiniz.

Son Güncelleme Tarihi: 04/05/2023 - 12:13