Course Detail
Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
OCCUPATIONAL REGULATION and MANAGEMENT | - | Spring Semester | 1+0 | 1 | 2 |
Course Program |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses |
Language of Course | Turkish |
Course Level | First Cycle (Bachelor's Degree) |
Course Type | Required |
Course Coordinator | Lect. Neslihan ARGÜT |
Name of Lecturer(s) | Lect. Hilal MERCAN AKÇAY |
Assistant(s) | |
Aim | It is aimed to give information to the students about the basic concepts and principles of management in the working environment and the professional legislation they will be subject to. |
Course Content | This course contains; Definitions,Basic concepts and principles in management,Basic concepts and principles in management,Management functions,Management functions,Admin roles and features,Admin roles and features,Business analysis and task,Working principles, motivation and in-service training,Working principles, motivation and in-service training,Occupational legislation in the field of health,Occupational legislation in education,Professional legislation in the field of social services,Occupational legislation in other areas. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
At the end of the course, students will be able to understand the basic concepts of management, the functions that function in the management process and the roles and responsibilities of the manager in this process. to know the professional legislation to be applied in the field of study. | 10, 9 | A, E |
Teaching Methods: | 10: Discussion Method, 9: Lecture Method |
Assessment Methods: | A: Traditional Written Exam, E: Homework |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|---|---|
1 | Definitions | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
2 | Basic concepts and principles in management | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
3 | Basic concepts and principles in management | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
4 | Management functions | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
5 | Management functions | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
6 | Admin roles and features | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
7 | Admin roles and features | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
8 | Business analysis and task | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
9 | Working principles, motivation and in-service training | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
10 | Working principles, motivation and in-service training | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
11 | Occupational legislation in the field of health | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
12 | Occupational legislation in education | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
13 | Professional legislation in the field of social services | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
14 | Occupational legislation in other areas | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
Resources |
1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications | |||||||
No | Program Qualification | Contribution Level | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PQ-1. Obtains basic and updated theoretical and practical information in the field of child development by using the necessary educational and training tools and resources. | X | |||||
2 | PQ-2. Has the knowledge to comparatively evaluate and interpret the accuracy, reliability and validity of the information she has gained regarding child development. | X | |||||
3 | PQ-3. Gains knowledge of children's development, learning characteristics and difficulties. | ||||||
4 | PQ-4. In the field of child development, using advanced knowledge and skills covering physical, cognitive, language, social-emotional and sensory development areas, interprets and evaluates evidence-based data, analyzes developmental problems, develops and develops solution suggestions for children with typical and atypical development, taking into account ethical values and does teamwork. | ||||||
5 | PQ-5. In line with the theoretical and practical knowledge she has acquired in the field of child development, she has the ability to prepare developmental evaluation and support programs for typical and atypical children with different methods and tools, to provide family counseling and to inform the society. | ||||||
6 | PQ-6. In the field of child development, he has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach. | ||||||
7 | PQ-7. Takes responsibility for trans-disciplinary studies in the field of child development and fulfills its duties effectively. | ||||||
8 | PQ-8. Conducts independent studies individually and in groups, using the advanced knowledge he has acquired in the field of child development. | ||||||
9 | PQ-9. He evaluates the information he has with a critical approach, determines his own learning needs and directs his learning. | X | |||||
10 | PQ-10. Develops a positive attitude towards lifelong learning by effectively using ways to access information. | X | |||||
11 | PQ-11. Internalizes and generalizes advanced theoretical and practical knowledge acquired in the field of child development and demonstrates what he has learned. | ||||||
12 | PQ-12. With the awareness of social responsibility, he/she plans and implements professional projects, research and activities for the social environment he lives in, and monitors and evaluates the process. | ||||||
13 | PQ-13. It informs relevant people and institutions on issues related to child development and shares its thoughts and solutions to problems with quantitative and qualitative data, as an active element of the process, with experts and non-experts. | X | |||||
14 | PQ-14. Being an example to society with his appearance, attitude and behavior, he acts in accordance with democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values, relevant laws, regulations and legislation. | X | |||||
15 | PQ-15. The individual has sufficient awareness about quality management and processes, including babies, children and families, environmental protection and occupational safety, and acts appropriately and participates in these processes. | X |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation | |
Rate of Midterm Exam to Success | 40 | |
Rate of Final Exam to Success | 60 | |
Total | 100 |
ECTS / Workload Table | ||||||
Activities | Number of | Duration(Hour) | Total Workload(Hour) | |||
Course Hours | 14 | 1 | 14 | |||
Guided Problem Solving | 7 | 2 | 14 | |||
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report | 0 | 0 | 0 | |||
Term Project | 0 | 0 | 0 | |||
Presentation of Project / Seminar | 2 | 2 | 4 | |||
Quiz | 0 | 0 | 0 | |||
Midterm Exam | 1 | 5 | 5 | |||
General Exam | 1 | 10 | 10 | |||
Performance Task, Maintenance Plan | 0 | 0 | 0 | |||
Total Workload(Hour) | 47 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(47/30) | 2 | |||||
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit. |
Detail Informations of the Course
Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
OCCUPATIONAL REGULATION and MANAGEMENT | - | Spring Semester | 1+0 | 1 | 2 |
Course Program |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses |
Language of Course | Turkish |
Course Level | First Cycle (Bachelor's Degree) |
Course Type | Required |
Course Coordinator | Lect. Neslihan ARGÜT |
Name of Lecturer(s) | Lect. Hilal MERCAN AKÇAY |
Assistant(s) | |
Aim | It is aimed to give information to the students about the basic concepts and principles of management in the working environment and the professional legislation they will be subject to. |
Course Content | This course contains; Definitions,Basic concepts and principles in management,Basic concepts and principles in management,Management functions,Management functions,Admin roles and features,Admin roles and features,Business analysis and task,Working principles, motivation and in-service training,Working principles, motivation and in-service training,Occupational legislation in the field of health,Occupational legislation in education,Professional legislation in the field of social services,Occupational legislation in other areas. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
At the end of the course, students will be able to understand the basic concepts of management, the functions that function in the management process and the roles and responsibilities of the manager in this process. to know the professional legislation to be applied in the field of study. | 10, 9 | A, E |
Teaching Methods: | 10: Discussion Method, 9: Lecture Method |
Assessment Methods: | A: Traditional Written Exam, E: Homework |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|---|---|
1 | Definitions | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
2 | Basic concepts and principles in management | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
3 | Basic concepts and principles in management | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
4 | Management functions | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
5 | Management functions | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
6 | Admin roles and features | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
7 | Admin roles and features | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
8 | Business analysis and task | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
9 | Working principles, motivation and in-service training | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
10 | Working principles, motivation and in-service training | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
11 | Occupational legislation in the field of health | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
12 | Occupational legislation in education | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
13 | Professional legislation in the field of social services | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
14 | Occupational legislation in other areas | 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
Resources |
1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications | |||||||
No | Program Qualification | Contribution Level | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PQ-1. Obtains basic and updated theoretical and practical information in the field of child development by using the necessary educational and training tools and resources. | X | |||||
2 | PQ-2. Has the knowledge to comparatively evaluate and interpret the accuracy, reliability and validity of the information she has gained regarding child development. | X | |||||
3 | PQ-3. Gains knowledge of children's development, learning characteristics and difficulties. | ||||||
4 | PQ-4. In the field of child development, using advanced knowledge and skills covering physical, cognitive, language, social-emotional and sensory development areas, interprets and evaluates evidence-based data, analyzes developmental problems, develops and develops solution suggestions for children with typical and atypical development, taking into account ethical values and does teamwork. | ||||||
5 | PQ-5. In line with the theoretical and practical knowledge she has acquired in the field of child development, she has the ability to prepare developmental evaluation and support programs for typical and atypical children with different methods and tools, to provide family counseling and to inform the society. | ||||||
6 | PQ-6. In the field of child development, he has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach. | ||||||
7 | PQ-7. Takes responsibility for trans-disciplinary studies in the field of child development and fulfills its duties effectively. | ||||||
8 | PQ-8. Conducts independent studies individually and in groups, using the advanced knowledge he has acquired in the field of child development. | ||||||
9 | PQ-9. He evaluates the information he has with a critical approach, determines his own learning needs and directs his learning. | X | |||||
10 | PQ-10. Develops a positive attitude towards lifelong learning by effectively using ways to access information. | X | |||||
11 | PQ-11. Internalizes and generalizes advanced theoretical and practical knowledge acquired in the field of child development and demonstrates what he has learned. | ||||||
12 | PQ-12. With the awareness of social responsibility, he/she plans and implements professional projects, research and activities for the social environment he lives in, and monitors and evaluates the process. | ||||||
13 | PQ-13. It informs relevant people and institutions on issues related to child development and shares its thoughts and solutions to problems with quantitative and qualitative data, as an active element of the process, with experts and non-experts. | X | |||||
14 | PQ-14. Being an example to society with his appearance, attitude and behavior, he acts in accordance with democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values, relevant laws, regulations and legislation. | X | |||||
15 | PQ-15. The individual has sufficient awareness about quality management and processes, including babies, children and families, environmental protection and occupational safety, and acts appropriately and participates in these processes. | X |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation | |
Rate of Midterm Exam to Success | 40 | |
Rate of Final Exam to Success | 60 | |
Total | 100 |