Skip to main content

Course Detail

Course Description

CourseCodeSemesterT+P (Hour)CreditECTS
RESEARCH METHODS-Fall Semester2+022
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of CourseTurkish
Course LevelFirst Cycle (Bachelor's Degree)
Course TypeRequired
Course CoordinatorProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Name of Lecturer(s)Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN
Assistant(s)
AimStudents will be aimed to learn, the process of scientific research, research models, sampling methods, data collection methods and will have the skills of, research planning, select appropriate data collecting tools, interpret collecting data and reporting.
Course ContentThis course contains; Fundamentals of scientific research,Fundamentals of scientific research,Process of scientific research ,Researches models,Define a research problem,Sampling methods,Sampling methods,Sampling methods,Data collection methods ,Definition of measurement,requirements for measuring instruments, process of measuring,Definition of measurement,requirements for measuring instruments, process of measuring,Process of measuring, data processing, interpretation,Reporting,Project Presentation .
Dersin Öğrenme KazanımlarıTeaching MethodsAssessment Methods
Defines research types in general terms.16, 9
Students will be able to explain the scientific methods16
Students will be able to arrange the stages of the research process.10, 16, 2, 9
Students will be able to define a research problem.16, 9
Students will be able to determine the hypothesis and variables of the study.10, 16, 2, 9
Students will be able to determine aim of the research.10, 16, 2, 9
Students will be able to explain the methods of sampling 16
Students will be able to describe the basic concepts of measurement.16, 9
Students will be able to arrange the stages of scientific paper 10, 16, 2, 9
Students will b able to explain the rules to prepare scientific reports/papers.10, 16, 2, 9
Teaching Methods:10: Discussion Method, 16: Question - Answer Technique, 2: Project Based Learning Model, 9: Lecture Method
Assessment Methods:

Course Outline

OrderSubjectsPreliminary Work
1Fundamentals of scientific research Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
2Fundamentals of scientific research Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
3Process of scientific research Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
4Researches models Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
5Define a research problem Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
6Sampling methods Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
7Sampling methods Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
8Sampling methods Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
9Data collection methods Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
10Definition of measurement,requirements for measuring instruments, process of measuring Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
11Definition of measurement,requirements for measuring instruments, process of measuring Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
12Process of measuring, data processing, interpretation Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
13Reporting Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
14Project Presentation Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
Resources
Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara. - Arseven, A. (2003). ?Alan Araştırma Yötemi, İlkeler, Teknikler, Örnekler?.

Course Contribution to Program Qualifications

Course Contribution to Program Qualifications
NoProgram QualificationContribution Level
12345
1
PQ-1. Obtains basic and updated theoretical and practical information in the field of child development by using the necessary educational and training tools and resources.
X
2
PQ-2. Has the knowledge to comparatively evaluate and interpret the accuracy, reliability and validity of the information she has gained regarding child development.
X
3
PQ-3. Gains knowledge of children's development, learning characteristics and difficulties.
4
PQ-4. In the field of child development, using advanced knowledge and skills covering physical, cognitive, language, social-emotional and sensory development areas, interprets and evaluates evidence-based data, analyzes developmental problems, develops and develops solution suggestions for children with typical and atypical development, taking into account ethical values and does teamwork.
5
PQ-5. In line with the theoretical and practical knowledge she has acquired in the field of child development, she has the ability to prepare developmental evaluation and support programs for typical and atypical children with different methods and tools, to provide family counseling and to inform the society.
X
6
PQ-6. In the field of child development, he has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach.
7
PQ-7. Takes responsibility for trans-disciplinary studies in the field of child development and fulfills its duties effectively.
8
PQ-8. Conducts independent studies individually and in groups, using the advanced knowledge he has acquired in the field of child development.
X
9
PQ-9. He evaluates the information he has with a critical approach, determines his own learning needs and directs his learning.
X
10
PQ-10. Develops a positive attitude towards lifelong learning by effectively using ways to access information.
X
11
PQ-11. Internalizes and generalizes advanced theoretical and practical knowledge acquired in the field of child development and demonstrates what he has learned.
X
12
PQ-12. With the awareness of social responsibility, he/she plans and implements professional projects, research and activities for the social environment he lives in, and monitors and evaluates the process.
13
PQ-13. It informs relevant people and institutions on issues related to child development and shares its thoughts and solutions to problems with quantitative and qualitative data, as an active element of the process, with experts and non-experts.
X
14
PQ-14. Being an example to society with his appearance, attitude and behavior, he acts in accordance with democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values, relevant laws, regulations and legislation.
15
PQ-15. The individual has sufficient awareness about quality management and processes, including babies, children and families, environmental protection and occupational safety, and acts appropriately and participates in these processes.

Assessment Methods

Contribution LevelAbsolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success 40
Rate of Final Exam to Success 60
Total 100
ECTS / Workload Table
ActivitiesNumber ofDuration(Hour)Total Workload(Hour)
Course Hours14228
Guided Problem Solving7214
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report000
Term Project000
Presentation of Project / Seminar000
Quiz000
Midterm Exam11010
General Exam11010
Performance Task, Maintenance Plan000
Total Workload(Hour)62
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(62/30)2
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit.

Detail Informations of the Course

Course Description

CourseCodeSemesterT+P (Hour)CreditECTS
RESEARCH METHODS-Fall Semester2+022
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of CourseTurkish
Course LevelFirst Cycle (Bachelor's Degree)
Course TypeRequired
Course CoordinatorProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Name of Lecturer(s)Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN
Assistant(s)
AimStudents will be aimed to learn, the process of scientific research, research models, sampling methods, data collection methods and will have the skills of, research planning, select appropriate data collecting tools, interpret collecting data and reporting.
Course ContentThis course contains; Fundamentals of scientific research,Fundamentals of scientific research,Process of scientific research ,Researches models,Define a research problem,Sampling methods,Sampling methods,Sampling methods,Data collection methods ,Definition of measurement,requirements for measuring instruments, process of measuring,Definition of measurement,requirements for measuring instruments, process of measuring,Process of measuring, data processing, interpretation,Reporting,Project Presentation .
Dersin Öğrenme KazanımlarıTeaching MethodsAssessment Methods
Defines research types in general terms.16, 9
Students will be able to explain the scientific methods16
Students will be able to arrange the stages of the research process.10, 16, 2, 9
Students will be able to define a research problem.16, 9
Students will be able to determine the hypothesis and variables of the study.10, 16, 2, 9
Students will be able to determine aim of the research.10, 16, 2, 9
Students will be able to explain the methods of sampling 16
Students will be able to describe the basic concepts of measurement.16, 9
Students will be able to arrange the stages of scientific paper 10, 16, 2, 9
Students will b able to explain the rules to prepare scientific reports/papers.10, 16, 2, 9
Teaching Methods:10: Discussion Method, 16: Question - Answer Technique, 2: Project Based Learning Model, 9: Lecture Method
Assessment Methods:

Course Outline

OrderSubjectsPreliminary Work
1Fundamentals of scientific research Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
2Fundamentals of scientific research Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
3Process of scientific research Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
4Researches models Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
5Define a research problem Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
6Sampling methods Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
7Sampling methods Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
8Sampling methods Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
9Data collection methods Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
10Definition of measurement,requirements for measuring instruments, process of measuring Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
11Definition of measurement,requirements for measuring instruments, process of measuring Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
12Process of measuring, data processing, interpretation Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
13Reporting Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
14Project Presentation Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
Resources
Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara. - Arseven, A. (2003). ?Alan Araştırma Yötemi, İlkeler, Teknikler, Örnekler?.

Course Contribution to Program Qualifications

Course Contribution to Program Qualifications
NoProgram QualificationContribution Level
12345
1
PQ-1. Obtains basic and updated theoretical and practical information in the field of child development by using the necessary educational and training tools and resources.
X
2
PQ-2. Has the knowledge to comparatively evaluate and interpret the accuracy, reliability and validity of the information she has gained regarding child development.
X
3
PQ-3. Gains knowledge of children's development, learning characteristics and difficulties.
4
PQ-4. In the field of child development, using advanced knowledge and skills covering physical, cognitive, language, social-emotional and sensory development areas, interprets and evaluates evidence-based data, analyzes developmental problems, develops and develops solution suggestions for children with typical and atypical development, taking into account ethical values and does teamwork.
5
PQ-5. In line with the theoretical and practical knowledge she has acquired in the field of child development, she has the ability to prepare developmental evaluation and support programs for typical and atypical children with different methods and tools, to provide family counseling and to inform the society.
X
6
PQ-6. In the field of child development, he has the skills to produce different solutions to problem situations for typical and atypical children with an evidence-based approach.
7
PQ-7. Takes responsibility for trans-disciplinary studies in the field of child development and fulfills its duties effectively.
8
PQ-8. Conducts independent studies individually and in groups, using the advanced knowledge he has acquired in the field of child development.
X
9
PQ-9. He evaluates the information he has with a critical approach, determines his own learning needs and directs his learning.
X
10
PQ-10. Develops a positive attitude towards lifelong learning by effectively using ways to access information.
X
11
PQ-11. Internalizes and generalizes advanced theoretical and practical knowledge acquired in the field of child development and demonstrates what he has learned.
X
12
PQ-12. With the awareness of social responsibility, he/she plans and implements professional projects, research and activities for the social environment he lives in, and monitors and evaluates the process.
13
PQ-13. It informs relevant people and institutions on issues related to child development and shares its thoughts and solutions to problems with quantitative and qualitative data, as an active element of the process, with experts and non-experts.
X
14
PQ-14. Being an example to society with his appearance, attitude and behavior, he acts in accordance with democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values, relevant laws, regulations and legislation.
15
PQ-15. The individual has sufficient awareness about quality management and processes, including babies, children and families, environmental protection and occupational safety, and acts appropriately and participates in these processes.

Assessment Methods

Contribution LevelAbsolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success 40
Rate of Final Exam to Success 60
Total 100

Numerical Data

Student Success

Ekleme Tarihi: 11/10/2023 - 14:45Son Güncelleme Tarihi: 22/12/2023 - 12:07