Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MAKROEKONOMİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yeter USLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Masoud SHEIKHI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürkiye Ekonomisi genel dinamikleri ve güncel ekonomik verileri incelemek ve yorumlamaktır
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Mikro iktisat-Makro İktisat Ayrımı,2.Milli Gelir Muhasebesi,3. Vergi Teorisi,4. Milli Hasılanın Belirlenmesi I,5. Milli Hasılanın Belirlenmesi II,6.Makro Ekonomik Denge I,7.Makro Ekonomik Denge II,8.Maliye Politikası ve Toplam Harcamalar,9.Para ve Banka,10.Para Teorisi ve Politikası,11.Merkez Bankacılığı,12.Toplam Arz-Toplam Talep Analizi ve Enflasyon,13.Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri I,14.Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1.Milli gelir ile ilgili temel kavramları değerlendirir.16, 9A
5.Para ve Banka ile ilgili konuları değerlendirebilecektir ve Merkez Bankasının kararlarını yorumlar.16, 9A
8. Kamu hizmetlerinin niteliğini ve dışsallık ilişkisini açıklar.16, 9A
9. Kamu harcama türlerini ve kamu gelir çeşitlerini sıralar.16, 9A
10. Para ve finans piyasalarının göstergelerini tartışır.16, 9A
12.Türk Ekonomisini çözümler.16, 9A
11. Sağlanan verileri yorumlar.16, 9A
13. Ekonomideki finansal verilerdeki gelişmeleri gösterir.16, 9A
14. Güncel ekonomik verileri yorumlar.16, 9A
15. Türk Ekonomisinin genel dinamiklerini tartışır.16, 9A
6. Kamu finansmanı, iktisat, finans ve diğer bilim dalları ile ilişkisini açıklar.16, 9A
2. Milli gelir muhasebesini yorumlar.16, 9A
3. Milli hasılayı hesaplar.16, 9A
4. Makro ekonomik dengeyi açıklar.16, 9A
7. Para teorisini kullanır, para politikalarını tartışır, para politikalarını karşılaştırır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Mikro iktisat-Makro İktisat AyrımıKonunun ders kitabından okunması
22.Milli Gelir MuhasebesiKonunun ders kitabından okunması
33. Vergi TeorisiKonunun ders kitabından okunması
44. Milli Hasılanın Belirlenmesi IKonunun ders kitabından okunması
55. Milli Hasılanın Belirlenmesi IIKitaptan ilgili konunun okunması
66.Makro Ekonomik Denge IKonunun ders kitabından okunması
77.Makro Ekonomik Denge IIKonunun ders kitabından okunması
88.Maliye Politikası ve Toplam HarcamalarKonunun ders kitabından okunması
99.Para ve BankaKonunun ders kitabından okunması
1010.Para Teorisi ve PolitikasıKonunun ders kitabından okunması
1111.Merkez BankacılığıKonunun ders kitabından okunması
1212.Toplam Arz-Toplam Talep Analizi ve EnflasyonKonunun ders kitabından okunması
1313.Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri IKonunun ders kitabından okunması
1414.Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri IIKonunun ders kitabından okunması
Kaynak
Nadir Eroğlu, Makro Ekonomi Ders Notları.
Erdal Ünsal, Makro İktisat. Güncel ekonomik veriler, bilimsel makale ve tartışma tebliğleri.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme7214
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı212
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı13131
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MAKROEKONOMİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yeter USLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Masoud SHEIKHI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürkiye Ekonomisi genel dinamikleri ve güncel ekonomik verileri incelemek ve yorumlamaktır
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Mikro iktisat-Makro İktisat Ayrımı,2.Milli Gelir Muhasebesi,3. Vergi Teorisi,4. Milli Hasılanın Belirlenmesi I,5. Milli Hasılanın Belirlenmesi II,6.Makro Ekonomik Denge I,7.Makro Ekonomik Denge II,8.Maliye Politikası ve Toplam Harcamalar,9.Para ve Banka,10.Para Teorisi ve Politikası,11.Merkez Bankacılığı,12.Toplam Arz-Toplam Talep Analizi ve Enflasyon,13.Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri I,14.Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1.Milli gelir ile ilgili temel kavramları değerlendirir.16, 9A
5.Para ve Banka ile ilgili konuları değerlendirebilecektir ve Merkez Bankasının kararlarını yorumlar.16, 9A
8. Kamu hizmetlerinin niteliğini ve dışsallık ilişkisini açıklar.16, 9A
9. Kamu harcama türlerini ve kamu gelir çeşitlerini sıralar.16, 9A
10. Para ve finans piyasalarının göstergelerini tartışır.16, 9A
12.Türk Ekonomisini çözümler.16, 9A
11. Sağlanan verileri yorumlar.16, 9A
13. Ekonomideki finansal verilerdeki gelişmeleri gösterir.16, 9A
14. Güncel ekonomik verileri yorumlar.16, 9A
15. Türk Ekonomisinin genel dinamiklerini tartışır.16, 9A
6. Kamu finansmanı, iktisat, finans ve diğer bilim dalları ile ilişkisini açıklar.16, 9A
2. Milli gelir muhasebesini yorumlar.16, 9A
3. Milli hasılayı hesaplar.16, 9A
4. Makro ekonomik dengeyi açıklar.16, 9A
7. Para teorisini kullanır, para politikalarını tartışır, para politikalarını karşılaştırır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Mikro iktisat-Makro İktisat AyrımıKonunun ders kitabından okunması
22.Milli Gelir MuhasebesiKonunun ders kitabından okunması
33. Vergi TeorisiKonunun ders kitabından okunması
44. Milli Hasılanın Belirlenmesi IKonunun ders kitabından okunması
55. Milli Hasılanın Belirlenmesi IIKitaptan ilgili konunun okunması
66.Makro Ekonomik Denge IKonunun ders kitabından okunması
77.Makro Ekonomik Denge IIKonunun ders kitabından okunması
88.Maliye Politikası ve Toplam HarcamalarKonunun ders kitabından okunması
99.Para ve BankaKonunun ders kitabından okunması
1010.Para Teorisi ve PolitikasıKonunun ders kitabından okunması
1111.Merkez BankacılığıKonunun ders kitabından okunması
1212.Toplam Arz-Toplam Talep Analizi ve EnflasyonKonunun ders kitabından okunması
1313.Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri IKonunun ders kitabından okunması
1414.Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri IIKonunun ders kitabından okunması
Kaynak
Nadir Eroğlu, Makro Ekonomi Ders Notları.
Erdal Ünsal, Makro İktisat. Güncel ekonomik veriler, bilimsel makale ve tartışma tebliğleri.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:50