Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ULUSLARARASI HUKUK VE SOSYAL HİZMET-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Senem Yazgülü TAŞTEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin; 1. Sosyal Hizmetin evrensel boyutunu anlayabilmesi 2. Uluslararası sözleşmelerden kaynaklanan hak arama süreçlerini öğrenebilmesi 3. Türkiye’de mevcut sosyal hizmet sistemini uluslararası yükümlülükler bağlamında değerlendirebilme, eleştiri ve öneri getirebilme becerisi edinmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Uluslar arası Hukuk kavramı ve iç hukukla bağlantısı, uluslar arası kurumlar ve organizasyonlar,Uluslararası hukuktan kaynaklanan yükümlülükler ve yaptırım süreçleri,Türkiye’nin taraf olduğu “sosyal hizmet” alanlarıyla doğrudan ve dolaylı ilgisi olan sözleşmeler,Çocuk Hakları Sözleşmesi,Çocuk Hakları Sözleşmesi ulusal değerlendirme raporları,Avrupa Birliği uyum süreci Avrupa Sosyal Şartı ,İnsan Hakları Sözleşmesi,Birleşmiş Milletler Örgütü,Kadın hakları ve sorunları ile ilgili sözleşmeler,Kadın Hakları ile ilgili sözleşmenin uygulama süreçlerinin değerlendirilmesi,Engelli haklarına ilişkin Sözleşmeler,Engelli haklarına ilişkin sözleşmenin uygulama süreçlerinin değerlendirilmesi,Azınlık ve mülteci haklarına ilişkin sözleşmeler,Azınlık ve mülteci haklarına ilişkin sözleşmeler. Derse ilişkin genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu derste, sosyal hizmetin çeşitli alanlarıyla ilgili olarak uluslararası alanda geliştirilmiş ve ulusal mevzuata yol gösterici nitelikte kabul edilmiş olan mevzuat (bildirgeler, anlaşmalar, sözleşmeler, ilkeler vb.) ele alınmakta ve sosyal hizmet uygulamalarına katkısı açısından incelenmektedir. 10, 16, 19, 20, 23, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Uluslar arası Hukuk kavramı ve iç hukukla bağlantısı, uluslar arası kurumlar ve organizasyonlarÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
2Uluslararası hukuktan kaynaklanan yükümlülükler ve yaptırım süreçleriÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
3Türkiye’nin taraf olduğu “sosyal hizmet” alanlarıyla doğrudan ve dolaylı ilgisi olan sözleşmelerÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
4Çocuk Hakları SözleşmesiÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
5Çocuk Hakları Sözleşmesi ulusal değerlendirme raporlarıÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
6Avrupa Birliği uyum süreci Avrupa Sosyal Şartı Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
7İnsan Hakları SözleşmesiÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
8Birleşmiş Milletler ÖrgütüÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
9Kadın hakları ve sorunları ile ilgili sözleşmelerÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
10Kadın Hakları ile ilgili sözleşmenin uygulama süreçlerinin değerlendirilmesiÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
11Engelli haklarına ilişkin SözleşmelerÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
12Engelli haklarına ilişkin sözleşmenin uygulama süreçlerinin değerlendirilmesiÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
13Azınlık ve mülteci haklarına ilişkin sözleşmelerÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
14Azınlık ve mülteci haklarına ilişkin sözleşmeler. Derse ilişkin genel değerlendirmeÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
Kaynak
- İnsan Hakları Sözleşmesi - Avrupa Sosyal Şartı - Çocuk Hakları Sözleşmesi - Kadın Hakları Sözleşmesi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler28256
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)114
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ULUSLARARASI HUKUK VE SOSYAL HİZMET-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Senem Yazgülü TAŞTEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin; 1. Sosyal Hizmetin evrensel boyutunu anlayabilmesi 2. Uluslararası sözleşmelerden kaynaklanan hak arama süreçlerini öğrenebilmesi 3. Türkiye’de mevcut sosyal hizmet sistemini uluslararası yükümlülükler bağlamında değerlendirebilme, eleştiri ve öneri getirebilme becerisi edinmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Uluslar arası Hukuk kavramı ve iç hukukla bağlantısı, uluslar arası kurumlar ve organizasyonlar,Uluslararası hukuktan kaynaklanan yükümlülükler ve yaptırım süreçleri,Türkiye’nin taraf olduğu “sosyal hizmet” alanlarıyla doğrudan ve dolaylı ilgisi olan sözleşmeler,Çocuk Hakları Sözleşmesi,Çocuk Hakları Sözleşmesi ulusal değerlendirme raporları,Avrupa Birliği uyum süreci Avrupa Sosyal Şartı ,İnsan Hakları Sözleşmesi,Birleşmiş Milletler Örgütü,Kadın hakları ve sorunları ile ilgili sözleşmeler,Kadın Hakları ile ilgili sözleşmenin uygulama süreçlerinin değerlendirilmesi,Engelli haklarına ilişkin Sözleşmeler,Engelli haklarına ilişkin sözleşmenin uygulama süreçlerinin değerlendirilmesi,Azınlık ve mülteci haklarına ilişkin sözleşmeler,Azınlık ve mülteci haklarına ilişkin sözleşmeler. Derse ilişkin genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu derste, sosyal hizmetin çeşitli alanlarıyla ilgili olarak uluslararası alanda geliştirilmiş ve ulusal mevzuata yol gösterici nitelikte kabul edilmiş olan mevzuat (bildirgeler, anlaşmalar, sözleşmeler, ilkeler vb.) ele alınmakta ve sosyal hizmet uygulamalarına katkısı açısından incelenmektedir. 10, 16, 19, 20, 23, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Uluslar arası Hukuk kavramı ve iç hukukla bağlantısı, uluslar arası kurumlar ve organizasyonlarÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
2Uluslararası hukuktan kaynaklanan yükümlülükler ve yaptırım süreçleriÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
3Türkiye’nin taraf olduğu “sosyal hizmet” alanlarıyla doğrudan ve dolaylı ilgisi olan sözleşmelerÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
4Çocuk Hakları SözleşmesiÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
5Çocuk Hakları Sözleşmesi ulusal değerlendirme raporlarıÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
6Avrupa Birliği uyum süreci Avrupa Sosyal Şartı Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
7İnsan Hakları SözleşmesiÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
8Birleşmiş Milletler ÖrgütüÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
9Kadın hakları ve sorunları ile ilgili sözleşmelerÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
10Kadın Hakları ile ilgili sözleşmenin uygulama süreçlerinin değerlendirilmesiÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
11Engelli haklarına ilişkin SözleşmelerÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
12Engelli haklarına ilişkin sözleşmenin uygulama süreçlerinin değerlendirilmesiÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
13Azınlık ve mülteci haklarına ilişkin sözleşmelerÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
14Azınlık ve mülteci haklarına ilişkin sözleşmeler. Derse ilişkin genel değerlendirmeÖğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması.
Kaynak
- İnsan Hakları Sözleşmesi - Avrupa Sosyal Şartı - Çocuk Hakları Sözleşmesi - Kadın Hakları Sözleşmesi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
3
3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
7
7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
8
8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
9
9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
10
10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
11
11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
12
12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
13
13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
14
14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:50