Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE'NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kemal ER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Osmanlı İmparatorluğu'nun 19. yüzyıl reform hareketlerinden başlayarak modern Türkiye’nin toplumsal, siyasal ve ekonomik yapısı, kurumları ve işleyişleri hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, ders içeriğinin anlatılması,Osmanlı'nın Mirası: Osmanlı İmparatorluğu'nda toplum, yönetim ve iktisat, Tek Partili dönemde Siyasal Yaşam (1923-1945),Tek Partili dönemde toplum ve ekonomi (1923-1945), Çok partili hayata geçiş ve 1950li yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset,1960 darbesi ve yeniden yapılanma sürecide toplum ve ekonomi,1971 askeri muhtırası ve 1970li yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset,1980 Askeri darbesi ve 1980lerde yeniden yapılanma ,1990lı yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset ,AK parti İktidarı ve 2000li yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset ,Türkiye'de toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadın hareketi ,Toplumsal Değişim ve Popüler Kültür I: Türkiye'de Aile ,Toplumsal Değişim ve Popüler Kültür II: Türkiye'de Sinema, Spor ve Mizah Dergileri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Türkiye'deki siyasal, sosyal ve ekonomik değişiklikleri tarihsel bir perspektif dahilinde değerlendirebilir. | 13, 14, 9 | A |
2. Siyasal, sosyal ve ekonomik yapının açıklanmasında yer alan belirli kavramları kullanarak analiz yapabilir. | 10, 13, 14, 9 | A |
3. Farklı yapılarda yaşanan değişimin arkasındaki nedenleri kavramsal düzeyde analiz edebilir. | 10, 13, 14, 21, 9 | A |
4. Türkiye'nin toplumsal, ekonomik ve siyasi yapısının farklı bileşenlerini ilişkilendirebilir. | 10, 13, 14, 9 | A |
5. Farklı aktörlerin siyasal, sosyal ve ekonomik gelişmelerdeki rolünü yorumlayabilir | 10, 13, 14, 19, 21, 9 | A |
6. Farklı yapılarda yaşanan değişimlerin neden olduğu/olabileceği sonuçları tartışabilir. | 10, 13, 14, 19, 21, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders içeriğinin anlatılması | derse katılım |
2 | Osmanlı'nın Mirası: Osmanlı İmparatorluğu'nda toplum, yönetim ve iktisat | haftalık okumaları yapma |
3 | Tek Partili dönemde Siyasal Yaşam (1923-1945) | haftalık okumaları yapma |
4 | Tek Partili dönemde toplum ve ekonomi (1923-1945) | haftalık okumaları yapma |
5 | Çok partili hayata geçiş ve 1950li yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset | haftalık okumaları yapma |
6 | 1960 darbesi ve yeniden yapılanma sürecide toplum ve ekonomi | haftalık okumaları yapma |
7 | 1971 askeri muhtırası ve 1970li yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset | haftalık okumaları yapma |
8 | 1980 Askeri darbesi ve 1980lerde yeniden yapılanma | haftalık okumaları yapma |
10 | 1990lı yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset | haftalık okumaları yapma |
11 | AK parti İktidarı ve 2000li yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset | haftalık okumaları yapma |
12 | Türkiye'de toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadın hareketi | haftalık okumaları yapma |
13 | Toplumsal Değişim ve Popüler Kültür I: Türkiye'de Aile | haftalık okumaları yapma |
14 | Toplumsal Değişim ve Popüler Kültür II: Türkiye'de Sinema, Spor ve Mizah Dergileri | haftalık okumaları yapma |
Kaynak |
Çağlar Keyder," Türkiye'de Devlet ve Sınıflar," İletişim Yayınları, 2014 (19. baskı) Feroz Ahmad, "Modern Türkiye'nin Oluşumu," Kaynak Yayınları, 2015 (14. basım) Faruk Alpkaya ve Bülent Duru, "1920'lerden Günümüze Türkiye'de Toplumsal Yapı ve Değişim, Phoenix, 2014 (3.baskı). Irvin C. Schink ve E. Ahmet Tona, "Geçiş Sürecinde Türkiye, Belge Yayınları, 2013 (6. baskı). |
Dersin hocası dönem içerisinde ihtiyaca göre başka kaynaklar da önerebilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | 2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | 3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | 4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | 5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | 6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | ||||||
7 | 7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | ||||||
8 | 8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | ||||||
9 | 9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | 10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | ||||||
11 | 11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
12 | 12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | 13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | 14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 15 | 15 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE'NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Kemal ER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Osmanlı İmparatorluğu'nun 19. yüzyıl reform hareketlerinden başlayarak modern Türkiye’nin toplumsal, siyasal ve ekonomik yapısı, kurumları ve işleyişleri hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, ders içeriğinin anlatılması,Osmanlı'nın Mirası: Osmanlı İmparatorluğu'nda toplum, yönetim ve iktisat, Tek Partili dönemde Siyasal Yaşam (1923-1945),Tek Partili dönemde toplum ve ekonomi (1923-1945), Çok partili hayata geçiş ve 1950li yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset,1960 darbesi ve yeniden yapılanma sürecide toplum ve ekonomi,1971 askeri muhtırası ve 1970li yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset,1980 Askeri darbesi ve 1980lerde yeniden yapılanma ,1990lı yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset ,AK parti İktidarı ve 2000li yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset ,Türkiye'de toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadın hareketi ,Toplumsal Değişim ve Popüler Kültür I: Türkiye'de Aile ,Toplumsal Değişim ve Popüler Kültür II: Türkiye'de Sinema, Spor ve Mizah Dergileri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Türkiye'deki siyasal, sosyal ve ekonomik değişiklikleri tarihsel bir perspektif dahilinde değerlendirebilir. | 13, 14, 9 | A |
2. Siyasal, sosyal ve ekonomik yapının açıklanmasında yer alan belirli kavramları kullanarak analiz yapabilir. | 10, 13, 14, 9 | A |
3. Farklı yapılarda yaşanan değişimin arkasındaki nedenleri kavramsal düzeyde analiz edebilir. | 10, 13, 14, 21, 9 | A |
4. Türkiye'nin toplumsal, ekonomik ve siyasi yapısının farklı bileşenlerini ilişkilendirebilir. | 10, 13, 14, 9 | A |
5. Farklı aktörlerin siyasal, sosyal ve ekonomik gelişmelerdeki rolünü yorumlayabilir | 10, 13, 14, 19, 21, 9 | A |
6. Farklı yapılarda yaşanan değişimlerin neden olduğu/olabileceği sonuçları tartışabilir. | 10, 13, 14, 19, 21, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders içeriğinin anlatılması | derse katılım |
2 | Osmanlı'nın Mirası: Osmanlı İmparatorluğu'nda toplum, yönetim ve iktisat | haftalık okumaları yapma |
3 | Tek Partili dönemde Siyasal Yaşam (1923-1945) | haftalık okumaları yapma |
4 | Tek Partili dönemde toplum ve ekonomi (1923-1945) | haftalık okumaları yapma |
5 | Çok partili hayata geçiş ve 1950li yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset | haftalık okumaları yapma |
6 | 1960 darbesi ve yeniden yapılanma sürecide toplum ve ekonomi | haftalık okumaları yapma |
7 | 1971 askeri muhtırası ve 1970li yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset | haftalık okumaları yapma |
8 | 1980 Askeri darbesi ve 1980lerde yeniden yapılanma | haftalık okumaları yapma |
10 | 1990lı yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset | haftalık okumaları yapma |
11 | AK parti İktidarı ve 2000li yıllarda Türkiye'de toplum, ekonomi ve siyaset | haftalık okumaları yapma |
12 | Türkiye'de toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadın hareketi | haftalık okumaları yapma |
13 | Toplumsal Değişim ve Popüler Kültür I: Türkiye'de Aile | haftalık okumaları yapma |
14 | Toplumsal Değişim ve Popüler Kültür II: Türkiye'de Sinema, Spor ve Mizah Dergileri | haftalık okumaları yapma |
Kaynak |
Çağlar Keyder," Türkiye'de Devlet ve Sınıflar," İletişim Yayınları, 2014 (19. baskı) Feroz Ahmad, "Modern Türkiye'nin Oluşumu," Kaynak Yayınları, 2015 (14. basım) Faruk Alpkaya ve Bülent Duru, "1920'lerden Günümüze Türkiye'de Toplumsal Yapı ve Değişim, Phoenix, 2014 (3.baskı). Irvin C. Schink ve E. Ahmet Tona, "Geçiş Sürecinde Türkiye, Belge Yayınları, 2013 (6. baskı). |
Dersin hocası dönem içerisinde ihtiyaca göre başka kaynaklar da önerebilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | 2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | 3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | 4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | 5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | 6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | ||||||
7 | 7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | ||||||
8 | 8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | ||||||
9 | 9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | 10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | ||||||
11 | 11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
12 | 12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | 13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | 14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |