Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASET BİLİMİ VE SOSYAL HİZMET | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Halil Kürşad ASLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Siyaset biliminin ana konusu siyasi güç ve bunun kullanımıdır. Topluluklar halinde yaşayan ve örgütlü bir yaşam süren insanların teşkil ettiği devlet, bürokrasi, partiler, seçimler, iktidar gibi kavramlar öğrencilerin bilgisine sunulmaktadır. Bu derste Sosyal Hizmet disiplinini merkeze alarak temel siyasi kavramlar ve sosyal hizmet alanındaki uygulamalar tanıtılır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Siyaset bilimi ve tanışma,2. Siyasal İdeolojiler,3. Devletler ,4. Haklar,5.Rejimler,6. Siyasal Kültür ve Kamuoyu,7. Siyasal İletişim,8. Ara sınav,9. Partiler,10. Seçimler,11. Yasama ve Yürütme,12. Yargı,13. Politik Ekonomi,14. Siyasal Şiddet,15. Uluslararası ilişkiler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Siyaset bilimi ile ilgili kavramları tartışabilecektir. | 9 | A |
1.1. Siyasal kuram, kavram ve ideolojileri değerlendirir. | 9 | A |
1.2. Devletin yasama, yürütme ve yargı fonksiyonlarını açıklar. | 10, 2, 37, 9 | A, F |
1.3. Devlet erklerinin birbirleri ile olan ilişki ve dengeleme rolünü tartışır. | 16, 9 | A |
2. Çağdaş demokratik sistemleri yorumlayabilecektir. | 16, 37, 9 | A |
2.1. Devlet-toplum ilişkilerini açıklar. | 9 | A |
2.2. Siyasal partileri ve devlet-toplum iletişim yapısını açıklar. | 9 | A |
2.3. Seçim olgusunu ve seçim sistemlerinin farklılıklarını tartışır. | 16, 9 | A |
3. Siyasetin sosyal, ekonomik ve kültürel boyutlarını açıklayabilecektir. | 10, 16, 37, 9 | A, F |
3.1. Devletin anayasal sistemini tartışır. | 9 | A |
3.2. Kamuoyu ve medyanın siyaset çıktıları üzerine etkilerini açıklar. | 37, 9 | A, F |
3.3. Sosyal hizmetlerinin kullanımında Türkiye ve dünya örneklerini irdeler. | 13, 2, 37, 4, 5 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Siyaset bilimi ve tanışma | |
2 | 2. Siyasal İdeolojiler | |
3 | 3. Devletler | |
4 | 4. Haklar | |
5 | 5.Rejimler | |
6 | 6. Siyasal Kültür ve Kamuoyu | |
7 | 7. Siyasal İletişim | |
8 | 8. Ara sınav | |
9 | 9. Partiler | |
10 | 10. Seçimler | |
11 | 11. Yasama ve Yürütme | |
12 | 12. Yargı | |
13 | 13. Politik Ekonomi | |
14 | 14. Siyasal Şiddet | |
15 | 15. Uluslararası ilişkiler |
Kaynak |
1-) Michael Roskin et al., Siyaset Bilimi, Adres Yayınları, 1. Baskı Ekim 2013. 2-) Youtube Videolar 3-) Günlük Gazete ve Süreli Yayınlardan Güncel Bilgiler |
1-) Atilla Yayla, Siyaset Bilimi, Adres Yayınları, 1. Baskı Temmuz 2015. 2-) Günlük yerli-yabancı gazeteler, 3-) Gündeme göre ilave makale ve okumalar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | 2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | 3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | 4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | 5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | 6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | ||||||
7 | 7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | ||||||
8 | 8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | ||||||
9 | 9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | 10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | ||||||
11 | 11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
12 | 12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | 13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | 14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASET BİLİMİ VE SOSYAL HİZMET | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Halil Kürşad ASLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Siyaset biliminin ana konusu siyasi güç ve bunun kullanımıdır. Topluluklar halinde yaşayan ve örgütlü bir yaşam süren insanların teşkil ettiği devlet, bürokrasi, partiler, seçimler, iktidar gibi kavramlar öğrencilerin bilgisine sunulmaktadır. Bu derste Sosyal Hizmet disiplinini merkeze alarak temel siyasi kavramlar ve sosyal hizmet alanındaki uygulamalar tanıtılır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Siyaset bilimi ve tanışma,2. Siyasal İdeolojiler,3. Devletler ,4. Haklar,5.Rejimler,6. Siyasal Kültür ve Kamuoyu,7. Siyasal İletişim,8. Ara sınav,9. Partiler,10. Seçimler,11. Yasama ve Yürütme,12. Yargı,13. Politik Ekonomi,14. Siyasal Şiddet,15. Uluslararası ilişkiler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Siyaset bilimi ile ilgili kavramları tartışabilecektir. | 9 | A |
1.1. Siyasal kuram, kavram ve ideolojileri değerlendirir. | 9 | A |
1.2. Devletin yasama, yürütme ve yargı fonksiyonlarını açıklar. | 10, 2, 37, 9 | A, F |
1.3. Devlet erklerinin birbirleri ile olan ilişki ve dengeleme rolünü tartışır. | 16, 9 | A |
2. Çağdaş demokratik sistemleri yorumlayabilecektir. | 16, 37, 9 | A |
2.1. Devlet-toplum ilişkilerini açıklar. | 9 | A |
2.2. Siyasal partileri ve devlet-toplum iletişim yapısını açıklar. | 9 | A |
2.3. Seçim olgusunu ve seçim sistemlerinin farklılıklarını tartışır. | 16, 9 | A |
3. Siyasetin sosyal, ekonomik ve kültürel boyutlarını açıklayabilecektir. | 10, 16, 37, 9 | A, F |
3.1. Devletin anayasal sistemini tartışır. | 9 | A |
3.2. Kamuoyu ve medyanın siyaset çıktıları üzerine etkilerini açıklar. | 37, 9 | A, F |
3.3. Sosyal hizmetlerinin kullanımında Türkiye ve dünya örneklerini irdeler. | 13, 2, 37, 4, 5 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Siyaset bilimi ve tanışma | |
2 | 2. Siyasal İdeolojiler | |
3 | 3. Devletler | |
4 | 4. Haklar | |
5 | 5.Rejimler | |
6 | 6. Siyasal Kültür ve Kamuoyu | |
7 | 7. Siyasal İletişim | |
8 | 8. Ara sınav | |
9 | 9. Partiler | |
10 | 10. Seçimler | |
11 | 11. Yasama ve Yürütme | |
12 | 12. Yargı | |
13 | 13. Politik Ekonomi | |
14 | 14. Siyasal Şiddet | |
15 | 15. Uluslararası ilişkiler |
Kaynak |
1-) Michael Roskin et al., Siyaset Bilimi, Adres Yayınları, 1. Baskı Ekim 2013. 2-) Youtube Videolar 3-) Günlük Gazete ve Süreli Yayınlardan Güncel Bilgiler |
1-) Atilla Yayla, Siyaset Bilimi, Adres Yayınları, 1. Baskı Temmuz 2015. 2-) Günlük yerli-yabancı gazeteler, 3-) Gündeme göre ilave makale ve okumalar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | 2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | 3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | 4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | 5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | 6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | ||||||
7 | 7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | ||||||
8 | 8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | ||||||
9 | 9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | 10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | ||||||
11 | 11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
12 | 12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | 13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | 14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |