Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VÜCUT MEKANİĞİ VE POSTÜR | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ, Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL. |
Dersin Amacı | Vücut hareket mekanikleri hakkında bilgi sahibi olup, postüral tanımları yapabilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnsan Hareketleri ve Özellikleri I,İnsan Hareketleri ve Özellikleri II,Kas Biyomekaniği-I,Kas Biyomekaniği-II,Kemik Biyomekaniği,Üst Ekstremite Eklem Biyomekaniği,Alt Ekstremite Eklem Biyomekaniği,Omurga Biyomekaniği,Postür,Postüral Bozukluklar-I,Postüral Bozukluklar-II,Makale Analizi-I,Makale Analizi-II,Makale Analizi-III; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnsan hareket ve özelliklerini tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Kas, kemik ve eklem biyomekaniği hakkında genel bilgiyi açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Omurga biyomekaniği ve özelliklerini analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
Normal postür ve postür bozukluklarını farkını bilir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Hareketleri ve Özellikleri I | Mebis notları |
2 | İnsan Hareketleri ve Özellikleri II | Mebis notları |
3 | Kas Biyomekaniği-I | Mebis notları |
4 | Kas Biyomekaniği-II | Mebis notları |
5 | Kemik Biyomekaniği | Mebis notları |
6 | Üst Ekstremite Eklem Biyomekaniği | Mebis notları |
7 | Alt Ekstremite Eklem Biyomekaniği | Mebis notları |
8 | Omurga Biyomekaniği | Mebis notları |
9 | Postür | Mebis notları |
10 | Postüral Bozukluklar-I | Mebis notları |
11 | Postüral Bozukluklar-II | Mebis notları |
12 | Makale Analizi-I | Web taraması |
13 | Makale Analizi-II | Web taraması |
14 | Makale Analizi-III | Web taraması |
Kaynak |
Mebis notları |
1- Hall S. Basic Biomechanics, Mc Graw Hill, 2012. 2- Bond M. The New Rules of Posture: How to Sit, Stand, and Move in the Modern World Paperback, 2006. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 1 | 7 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 1 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 2 | 4 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 1 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 3 | 1 | 3 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(64/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VÜCUT MEKANİĞİ VE POSTÜR | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ, Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL. |
Dersin Amacı | Vücut hareket mekanikleri hakkında bilgi sahibi olup, postüral tanımları yapabilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnsan Hareketleri ve Özellikleri I,İnsan Hareketleri ve Özellikleri II,Kas Biyomekaniği-I,Kas Biyomekaniği-II,Kemik Biyomekaniği,Üst Ekstremite Eklem Biyomekaniği,Alt Ekstremite Eklem Biyomekaniği,Omurga Biyomekaniği,Postür,Postüral Bozukluklar-I,Postüral Bozukluklar-II,Makale Analizi-I,Makale Analizi-II,Makale Analizi-III; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnsan hareket ve özelliklerini tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
Kas, kemik ve eklem biyomekaniği hakkında genel bilgiyi açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Omurga biyomekaniği ve özelliklerini analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
Normal postür ve postür bozukluklarını farkını bilir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Hareketleri ve Özellikleri I | Mebis notları |
2 | İnsan Hareketleri ve Özellikleri II | Mebis notları |
3 | Kas Biyomekaniği-I | Mebis notları |
4 | Kas Biyomekaniği-II | Mebis notları |
5 | Kemik Biyomekaniği | Mebis notları |
6 | Üst Ekstremite Eklem Biyomekaniği | Mebis notları |
7 | Alt Ekstremite Eklem Biyomekaniği | Mebis notları |
8 | Omurga Biyomekaniği | Mebis notları |
9 | Postür | Mebis notları |
10 | Postüral Bozukluklar-I | Mebis notları |
11 | Postüral Bozukluklar-II | Mebis notları |
12 | Makale Analizi-I | Web taraması |
13 | Makale Analizi-II | Web taraması |
14 | Makale Analizi-III | Web taraması |
Kaynak |
Mebis notları |
1- Hall S. Basic Biomechanics, Mc Graw Hill, 2012. 2- Bond M. The New Rules of Posture: How to Sit, Stand, and Move in the Modern World Paperback, 2006. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |