Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
VÜCUT MEKANİĞİ VE POSTÜR-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ, Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL.
Dersin AmacıVücut hareket mekanikleri hakkında bilgi sahibi olup, postüral tanımları yapabilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; İnsan Hareketleri ve Özellikleri I,İnsan Hareketleri ve Özellikleri II,Kas Biyomekaniği-I,Kas Biyomekaniği-II,Kemik Biyomekaniği,Üst Ekstremite Eklem Biyomekaniği,Alt Ekstremite Eklem Biyomekaniği,Omurga Biyomekaniği,Postür,Postüral Bozukluklar-I,Postüral Bozukluklar-II,Makale Analizi-I,Makale Analizi-II,Makale Analizi-III; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İnsan hareket ve özelliklerini tanımlar.10, 16, 9A
Kas, kemik ve eklem biyomekaniği hakkında genel bilgiyi açıklar.10, 16, 9A
Omurga biyomekaniği ve özelliklerini analiz eder.10, 16, 9A
Normal postür ve postür bozukluklarını farkını bilir.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnsan Hareketleri ve Özellikleri IMebis notları
2İnsan Hareketleri ve Özellikleri IIMebis notları
3Kas Biyomekaniği-IMebis notları
4Kas Biyomekaniği-IIMebis notları
5Kemik BiyomekaniğiMebis notları
6Üst Ekstremite Eklem BiyomekaniğiMebis notları
7Alt Ekstremite Eklem BiyomekaniğiMebis notları
8Omurga BiyomekaniğiMebis notları
9PostürMebis notları
10Postüral Bozukluklar-IMebis notları
11Postüral Bozukluklar-IIMebis notları
12Makale Analizi-IWeb taraması
13Makale Analizi-IIWeb taraması
14Makale Analizi-IIIWeb taraması
Kaynak
Mebis notları
1- Hall S. Basic Biomechanics, Mc Graw Hill, 2012. 2- Bond M. The New Rules of Posture: How to Sit, Stand, and Move in the Modern World Paperback, 2006.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme717
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi414
Okul Dışı Diğer Faaliyetler224
Proje Sunumu / Seminer414
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı717
Genel Sınav ve Hazırlığı717
Performans Görevi, Bakım Planı313
Toplam İş Yükü (Saat)64
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(64/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
VÜCUT MEKANİĞİ VE POSTÜR-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ, Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL.
Dersin AmacıVücut hareket mekanikleri hakkında bilgi sahibi olup, postüral tanımları yapabilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; İnsan Hareketleri ve Özellikleri I,İnsan Hareketleri ve Özellikleri II,Kas Biyomekaniği-I,Kas Biyomekaniği-II,Kemik Biyomekaniği,Üst Ekstremite Eklem Biyomekaniği,Alt Ekstremite Eklem Biyomekaniği,Omurga Biyomekaniği,Postür,Postüral Bozukluklar-I,Postüral Bozukluklar-II,Makale Analizi-I,Makale Analizi-II,Makale Analizi-III; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İnsan hareket ve özelliklerini tanımlar.10, 16, 9A
Kas, kemik ve eklem biyomekaniği hakkında genel bilgiyi açıklar.10, 16, 9A
Omurga biyomekaniği ve özelliklerini analiz eder.10, 16, 9A
Normal postür ve postür bozukluklarını farkını bilir.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnsan Hareketleri ve Özellikleri IMebis notları
2İnsan Hareketleri ve Özellikleri IIMebis notları
3Kas Biyomekaniği-IMebis notları
4Kas Biyomekaniği-IIMebis notları
5Kemik BiyomekaniğiMebis notları
6Üst Ekstremite Eklem BiyomekaniğiMebis notları
7Alt Ekstremite Eklem BiyomekaniğiMebis notları
8Omurga BiyomekaniğiMebis notları
9PostürMebis notları
10Postüral Bozukluklar-IMebis notları
11Postüral Bozukluklar-IIMebis notları
12Makale Analizi-IWeb taraması
13Makale Analizi-IIWeb taraması
14Makale Analizi-IIIWeb taraması
Kaynak
Mebis notları
1- Hall S. Basic Biomechanics, Mc Graw Hill, 2012. 2- Bond M. The New Rules of Posture: How to Sit, Stand, and Move in the Modern World Paperback, 2006.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:06Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:07