Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OBJEKTİF VESTİBULER TESTLER-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin YardımcılarıArş.Gör.Yuşa BAŞOĞLU
Dersin AmacıDenge bozukluğuyla başvuran hastalarda muayene, anamnez ve gerekli tüm testlerin yapılmasının mekanizmasını, uygulamasını ve sonuçların yorumlanmasını öğrenilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Denge sistemi genel anatomisi ve görevleri,Periferik denge sistemi anatomisi ve fizyolojik temelleri ,Postür, denge ve ilgili kavramlar,Denge bozukluğu olan hastada öykü ve anamnez,Denge bozukluğu olan hastada yatak başı testler,VNG/Kalorik test temel prensipleri,VNG/Kalorik testte gözlenen bozukluklar ve olası mekanizmaları ,VEMP ve vHIT testlerinde temel prensipler ,VEMP ve vHIT testlerinde gözlenen bozukluklar ve olası mekanizmaları,Bilgisayarlı Dinamik postürografi testinde temel prensipler,Bilgisayarlı dinamik postürografi testinde gözlenen bozukluklar ve olası mekanizmaları,Periferik vestibüler hastalıklarda gözlenebilen objektif bulgular,Santral vestibüler hastalıklarda gözlenebilen objektif bulgular ,Santral vestibüler hastalıklarda gözlenebilen objektif bulguların değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Denge sistemi anatomi ve fizyolojisini anlatır.10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 6, 8, 9A, E
Periferik denge sisteminin değerlendirilmesinde kullanılan yatak başı testlerin nasıl yapıldığını tanımlar.10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 6, 8, 9A, E
Hasta anamnezinde dikkat edilmesi gereken konuları açıklar.10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 6, 8, 9A, E
VNG/Kalorik testinin uygulamasını uygular.10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 6, 8, 9A, E
VEMP ve Bİlgisayarlı Dİnamik Pastürografi testini uygular.10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 6, 8, 9A, E
vHIT testini uygular.10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 6, 8, 9A, E
Periferik denge sisteminin değerlendirilmesinde kullanılan testlerin değerlendirir.10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 6, 8, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Denge sistemi genel anatomisi ve görevleriÖn hazırlık yok
2Periferik denge sistemi anatomisi ve fizyolojik temelleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Postür, denge ve ilgili kavramlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Denge bozukluğu olan hastada öykü ve anamnezÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Denge bozukluğu olan hastada yatak başı testlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6VNG/Kalorik test temel prensipleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7VNG/Kalorik testte gözlenen bozukluklar ve olası mekanizmaları Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8VEMP ve vHIT testlerinde temel prensipler Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9VEMP ve vHIT testlerinde gözlenen bozukluklar ve olası mekanizmalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Bilgisayarlı Dinamik postürografi testinde temel prensiplerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Bilgisayarlı dinamik postürografi testinde gözlenen bozukluklar ve olası mekanizmalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Periferik vestibüler hastalıklarda gözlenebilen objektif bulgularÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Santral vestibüler hastalıklarda gözlenebilen objektif bulgular Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Santral vestibüler hastalıklarda gözlenebilen objektif bulguların değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Derste sunulan Powerpoint dosyaları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9) Electronystagmography and Videonystagmography, Devin McCaslin, Plural Publishing, 2013.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati41456
Rehberli Problem Çözme2714
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler224
Proje Sunumu / Seminer236
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı248
Ara Sınav ve Hazırlığı2612
Genel Sınav ve Hazırlığı2612
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)116
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(116/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OBJEKTİF VESTİBULER TESTLER-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin YardımcılarıArş.Gör.Yuşa BAŞOĞLU
Dersin AmacıDenge bozukluğuyla başvuran hastalarda muayene, anamnez ve gerekli tüm testlerin yapılmasının mekanizmasını, uygulamasını ve sonuçların yorumlanmasını öğrenilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Denge sistemi genel anatomisi ve görevleri,Periferik denge sistemi anatomisi ve fizyolojik temelleri ,Postür, denge ve ilgili kavramlar,Denge bozukluğu olan hastada öykü ve anamnez,Denge bozukluğu olan hastada yatak başı testler,VNG/Kalorik test temel prensipleri,VNG/Kalorik testte gözlenen bozukluklar ve olası mekanizmaları ,VEMP ve vHIT testlerinde temel prensipler ,VEMP ve vHIT testlerinde gözlenen bozukluklar ve olası mekanizmaları,Bilgisayarlı Dinamik postürografi testinde temel prensipler,Bilgisayarlı dinamik postürografi testinde gözlenen bozukluklar ve olası mekanizmaları,Periferik vestibüler hastalıklarda gözlenebilen objektif bulgular,Santral vestibüler hastalıklarda gözlenebilen objektif bulgular ,Santral vestibüler hastalıklarda gözlenebilen objektif bulguların değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Denge sistemi anatomi ve fizyolojisini anlatır.10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 6, 8, 9A, E
Periferik denge sisteminin değerlendirilmesinde kullanılan yatak başı testlerin nasıl yapıldığını tanımlar.10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 6, 8, 9A, E
Hasta anamnezinde dikkat edilmesi gereken konuları açıklar.10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 6, 8, 9A, E
VNG/Kalorik testinin uygulamasını uygular.10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 6, 8, 9A, E
VEMP ve Bİlgisayarlı Dİnamik Pastürografi testini uygular.10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 6, 8, 9A, E
vHIT testini uygular.10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 6, 8, 9A, E
Periferik denge sisteminin değerlendirilmesinde kullanılan testlerin değerlendirir.10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 6, 8, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Denge sistemi genel anatomisi ve görevleriÖn hazırlık yok
2Periferik denge sistemi anatomisi ve fizyolojik temelleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Postür, denge ve ilgili kavramlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Denge bozukluğu olan hastada öykü ve anamnezÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Denge bozukluğu olan hastada yatak başı testlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6VNG/Kalorik test temel prensipleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7VNG/Kalorik testte gözlenen bozukluklar ve olası mekanizmaları Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8VEMP ve vHIT testlerinde temel prensipler Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9VEMP ve vHIT testlerinde gözlenen bozukluklar ve olası mekanizmalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Bilgisayarlı Dinamik postürografi testinde temel prensiplerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Bilgisayarlı dinamik postürografi testinde gözlenen bozukluklar ve olası mekanizmalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Periferik vestibüler hastalıklarda gözlenebilen objektif bulgularÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Santral vestibüler hastalıklarda gözlenebilen objektif bulgular Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Santral vestibüler hastalıklarda gözlenebilen objektif bulguların değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Derste sunulan Powerpoint dosyaları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9) Electronystagmography and Videonystagmography, Devin McCaslin, Plural Publishing, 2013.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:06Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:07