Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİM ODYOLOJİSİ-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seher YILMAZ
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yuşa BAŞOĞLU
Dersin Amacıİşitme kaybıyla bağlantılı sözel iletişim sorunları bulunan hastaların bu sorunlarını anlayarak onların sorunlarının çözümünde en uygun yöntemleri kullanılmasını sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme kayıplı bebek ve yetişkinlerdeki sözel iletişim sorunları ile işitsel rehabilitasyon kavramı,işitsel rehabilitasyonunu çocuklarda ve yetişkinlerdeki aşamaları,Koklear patolojiler ve bozulan işlevler,Koklear patolojilerde işitme cihazıyla telafi edilebilen işlevler,İşitme cihazı ve koklear implantın endikasyonları,İşitme engelli hastaların değerlendirilmesi,Dijital işitme cihazı ve koklear implantın temel bileşenleri,İşitme kayıplı bebek ve yetişkinlere yönelik işitme cihazı ve koklear implant uygulaması,Dijital işitme cihazı tipleri ve uygulamaları,Gerçek kulak kazanç ölçümleri,Dijital işitme cihazının seçimi, ayarlanması ve verifiye edilmesi,Formüle dayalı işitme cihazı seçim yöntemleri,İşitsel rehabilitasyonun çıktılarının değerlendirilmesi,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sözel iletişim sorunlarının işitme kaybıyla bağlantısını yorumlar.10, 11, 14, 20, 4, 9A
Sözel iletişim sorumlarını tanımlar.10, 11, 14, 20, 4, 9A
Koklear patolojiler ile ilişkili işitme patolojilerini tanımlar.10, 12, 14, 4, 9A
Farklı işitme kayıplarını anlayarak temel olarak yorumlar.10, 11, 14, 20, 4, 9A
Farklı koklear patolojileri çeşitlerini açıklar10, 11, 14, 20, 4, 9A
İşitme kayıplarının derece ve çeşitlerini sözel iletişim becerileri gibi tanımlar.10, 11, 14, 20, 4, 9A
İşitme kayıplı hastayı yönlendirmenin yöntemlerini açıklar.10, 11, 14, 20, 4, 9A
İşitme cihazları ve temel özelliklerini anlayarak yorumlar.10, 11, 14, 20, 4, 9A
İşitme kayıplı hastalar için en uygun işitme cihazın hangisi olduğunu açıklar.10, 11, 14, 20, 4, 9A
İşitme cihazının fittinginin önemini açıklar.10, 11, 14, 20, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme kayıplı bebek ve yetişkinlerdeki sözel iletişim sorunları ile işitsel rehabilitasyon kavramıÖn hazırlık yok
2işitsel rehabilitasyonunu çocuklarda ve yetişkinlerdeki aşamalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Koklear patolojiler ve bozulan işlevlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Koklear patolojilerde işitme cihazıyla telafi edilebilen işlevlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşitme cihazı ve koklear implantın endikasyonlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6İşitme engelli hastaların değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Dijital işitme cihazı ve koklear implantın temel bileşenleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İşitme kayıplı bebek ve yetişkinlere yönelik işitme cihazı ve koklear implant uygulamasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Dijital işitme cihazı tipleri ve uygulamalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Gerçek kulak kazanç ölçümleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Dijital işitme cihazının seçimi, ayarlanması ve verifiye edilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Formüle dayalı işitme cihazı seçim yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13İşitsel rehabilitasyonun çıktılarının değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Derste kullanılan powerpoint ve Word dosyaları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati31442
Rehberli Problem Çözme2714
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2714
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı224
Genel Sınav ve Hazırlığı224
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)86
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(86/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİM ODYOLOJİSİ-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seher YILMAZ
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yuşa BAŞOĞLU
Dersin Amacıİşitme kaybıyla bağlantılı sözel iletişim sorunları bulunan hastaların bu sorunlarını anlayarak onların sorunlarının çözümünde en uygun yöntemleri kullanılmasını sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme kayıplı bebek ve yetişkinlerdeki sözel iletişim sorunları ile işitsel rehabilitasyon kavramı,işitsel rehabilitasyonunu çocuklarda ve yetişkinlerdeki aşamaları,Koklear patolojiler ve bozulan işlevler,Koklear patolojilerde işitme cihazıyla telafi edilebilen işlevler,İşitme cihazı ve koklear implantın endikasyonları,İşitme engelli hastaların değerlendirilmesi,Dijital işitme cihazı ve koklear implantın temel bileşenleri,İşitme kayıplı bebek ve yetişkinlere yönelik işitme cihazı ve koklear implant uygulaması,Dijital işitme cihazı tipleri ve uygulamaları,Gerçek kulak kazanç ölçümleri,Dijital işitme cihazının seçimi, ayarlanması ve verifiye edilmesi,Formüle dayalı işitme cihazı seçim yöntemleri,İşitsel rehabilitasyonun çıktılarının değerlendirilmesi,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sözel iletişim sorunlarının işitme kaybıyla bağlantısını yorumlar.10, 11, 14, 20, 4, 9A
Sözel iletişim sorumlarını tanımlar.10, 11, 14, 20, 4, 9A
Koklear patolojiler ile ilişkili işitme patolojilerini tanımlar.10, 12, 14, 4, 9A
Farklı işitme kayıplarını anlayarak temel olarak yorumlar.10, 11, 14, 20, 4, 9A
Farklı koklear patolojileri çeşitlerini açıklar10, 11, 14, 20, 4, 9A
İşitme kayıplarının derece ve çeşitlerini sözel iletişim becerileri gibi tanımlar.10, 11, 14, 20, 4, 9A
İşitme kayıplı hastayı yönlendirmenin yöntemlerini açıklar.10, 11, 14, 20, 4, 9A
İşitme cihazları ve temel özelliklerini anlayarak yorumlar.10, 11, 14, 20, 4, 9A
İşitme kayıplı hastalar için en uygun işitme cihazın hangisi olduğunu açıklar.10, 11, 14, 20, 4, 9A
İşitme cihazının fittinginin önemini açıklar.10, 11, 14, 20, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme kayıplı bebek ve yetişkinlerdeki sözel iletişim sorunları ile işitsel rehabilitasyon kavramıÖn hazırlık yok
2işitsel rehabilitasyonunu çocuklarda ve yetişkinlerdeki aşamalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Koklear patolojiler ve bozulan işlevlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Koklear patolojilerde işitme cihazıyla telafi edilebilen işlevlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşitme cihazı ve koklear implantın endikasyonlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6İşitme engelli hastaların değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Dijital işitme cihazı ve koklear implantın temel bileşenleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İşitme kayıplı bebek ve yetişkinlere yönelik işitme cihazı ve koklear implant uygulamasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Dijital işitme cihazı tipleri ve uygulamalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Gerçek kulak kazanç ölçümleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Dijital işitme cihazının seçimi, ayarlanması ve verifiye edilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Formüle dayalı işitme cihazı seçim yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13İşitsel rehabilitasyonun çıktılarının değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Derste kullanılan powerpoint ve Word dosyaları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:06Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:07