Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME CİHAZLARI II-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK
Dersin AmacıBu dersin amacı, işitme cihazları, implantlar ve işitme kayıpları için yardımcı teknolojilerin ayrıntıları ile incelenmesi ve kulak kalıbı modellerini öğrenmesi işitme cihazında kalıp uygulamalarının etkinliği konusunda bilgi sahibi olmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme kaybı ve santral etkiler,İşitme cihazı ve komponentleri,İşitme cihazının kişiye özel hazırlanması,Aday değerlendirme ve gerekli odyolojik incelemeler,Verilerin değerlendirilmesi,Kalıp ve modifikasyon,Konuşmanın akustik özellikleri ve bu bilgilerin pratik kullanımı,Uzun ve kısa dönem konuşma spektrumları,Frekansa spesifik kullanılan prefitting değerlendirmeler,REM ve HIT testi kullanımı,Data sheet okuma ve değerlendirme,Özel durumlarda cihazlandırma (Asimetrik işitme kaybı)
,Özel durumlarda cihazlandırma (pediatrik hastalarda, nöropatide),Özel durumlarda cihazlandırma (geriatrik hastalarda); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme cihazlarının seçimi konusunda gerekli bilgi ve becerileri uygular 10, 11, 12, 13, 16, 4, 9A, E
İşitme cihazlarının uygulanması konusunda gerekli hususları açıklar. 10, 12, 16, 4, 9A
İşitme cihazlarının adaptasyonunu yapılması konusunda ileri düzey bilgi ve becerileri edinir. 10, 12, 13, 16, 4, 9A
Odyogramdaki işitme kaybına göre uygun işitme cihazını seçer 10, 12, 13, 16, 4, 9A
İşitme cihazı uygularken gerçek kulak ölçüm yöntemini uygular.10, 12, 13, 16, 4, 9A
Hastalara göre uygun fitting programı uygular 10, 12, 13, 16, 4, 9A
Cihazlı yada cihazssız serbest alan ve konuşma testlerini uygular. 10, 12, 16, 4, 9A
Özel vakalarda amplifikasyon doğru bir şekilde uygular. 10, 12, 13, 16, 4, 9A
İşitme cihazı uygulamasının zor olgularda uygulama basamaklarını gösterir.10, 12, 13, 16, 4, 9A
İşitme cihazı kontrolünde datasheet kullanır ve HIT ölçümlerini yorumlar10, 12, 13, 16, 4, 9A
İşitme cihazı kullanıcılarının uygun takibini planlar.10, 12, 13, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme kaybı ve santral etkilerÖn hazırlık yok
2İşitme cihazı ve komponentleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İşitme cihazının kişiye özel hazırlanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Aday değerlendirme ve gerekli odyolojik incelemelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Verilerin değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Kalıp ve modifikasyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Konuşmanın akustik özellikleri ve bu bilgilerin pratik kullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Uzun ve kısa dönem konuşma spektrumlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Frekansa spesifik kullanılan prefitting değerlendirmelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10REM ve HIT testi kullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Data sheet okuma ve değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Özel durumlarda cihazlandırma (Asimetrik işitme kaybı)
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Özel durumlarda cihazlandırma (pediatrik hastalarda, nöropatide)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Özel durumlarda cihazlandırma (geriatrik hastalarda)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 10)Hearing Aids, Harvey Dillon,2001

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati41456
Rehberli Problem Çözme2714
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2714
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer2714
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı2612
Genel Sınav ve Hazırlığı2612
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME CİHAZLARI II-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK
Dersin AmacıBu dersin amacı, işitme cihazları, implantlar ve işitme kayıpları için yardımcı teknolojilerin ayrıntıları ile incelenmesi ve kulak kalıbı modellerini öğrenmesi işitme cihazında kalıp uygulamalarının etkinliği konusunda bilgi sahibi olmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme kaybı ve santral etkiler,İşitme cihazı ve komponentleri,İşitme cihazının kişiye özel hazırlanması,Aday değerlendirme ve gerekli odyolojik incelemeler,Verilerin değerlendirilmesi,Kalıp ve modifikasyon,Konuşmanın akustik özellikleri ve bu bilgilerin pratik kullanımı,Uzun ve kısa dönem konuşma spektrumları,Frekansa spesifik kullanılan prefitting değerlendirmeler,REM ve HIT testi kullanımı,Data sheet okuma ve değerlendirme,Özel durumlarda cihazlandırma (Asimetrik işitme kaybı)
,Özel durumlarda cihazlandırma (pediatrik hastalarda, nöropatide),Özel durumlarda cihazlandırma (geriatrik hastalarda); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme cihazlarının seçimi konusunda gerekli bilgi ve becerileri uygular 10, 11, 12, 13, 16, 4, 9A, E
İşitme cihazlarının uygulanması konusunda gerekli hususları açıklar. 10, 12, 16, 4, 9A
İşitme cihazlarının adaptasyonunu yapılması konusunda ileri düzey bilgi ve becerileri edinir. 10, 12, 13, 16, 4, 9A
Odyogramdaki işitme kaybına göre uygun işitme cihazını seçer 10, 12, 13, 16, 4, 9A
İşitme cihazı uygularken gerçek kulak ölçüm yöntemini uygular.10, 12, 13, 16, 4, 9A
Hastalara göre uygun fitting programı uygular 10, 12, 13, 16, 4, 9A
Cihazlı yada cihazssız serbest alan ve konuşma testlerini uygular. 10, 12, 16, 4, 9A
Özel vakalarda amplifikasyon doğru bir şekilde uygular. 10, 12, 13, 16, 4, 9A
İşitme cihazı uygulamasının zor olgularda uygulama basamaklarını gösterir.10, 12, 13, 16, 4, 9A
İşitme cihazı kontrolünde datasheet kullanır ve HIT ölçümlerini yorumlar10, 12, 13, 16, 4, 9A
İşitme cihazı kullanıcılarının uygun takibini planlar.10, 12, 13, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme kaybı ve santral etkilerÖn hazırlık yok
2İşitme cihazı ve komponentleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İşitme cihazının kişiye özel hazırlanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Aday değerlendirme ve gerekli odyolojik incelemelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Verilerin değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Kalıp ve modifikasyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Konuşmanın akustik özellikleri ve bu bilgilerin pratik kullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Uzun ve kısa dönem konuşma spektrumlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Frekansa spesifik kullanılan prefitting değerlendirmelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10REM ve HIT testi kullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Data sheet okuma ve değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Özel durumlarda cihazlandırma (Asimetrik işitme kaybı)
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Özel durumlarda cihazlandırma (pediatrik hastalarda, nöropatide)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Özel durumlarda cihazlandırma (geriatrik hastalarda)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 10)Hearing Aids, Harvey Dillon,2001

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:06Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:07