Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KULAK, BURUN VE BOĞAZ HASTALIKLARI | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL |
Dersin Amacı | Hastane ortamında çalışan odyologların temel hastalık bilgisine ve sıklıkla beraber çalıştıkları KBB hekimlerinin ilgi duyduğu hastalıklar için gerekli alt yapı bilgileri ve odyolojiye gönderilen hastalıkların temel bilgilerine sahip olmalarını sağlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Vücudumuzda bulunan dokular ve sistemler,KBB muayenesi ve otoskopi,Radyoloji - Patoloji - Laboratuvar Testleri,Diapozon testleri,Baş boyun hastalıklarıkları - rinoloji,Laringoloji - Foniatri - Beyin ve sinir sistemi,Genel Değerlendirme,Dış kulak yolu hastalıkları,Orta kulak hastalıkları,İç kulak hastalıkları,Santral patolojiler,Meniere, otoskleroz,LVA, SSKD,Vestibüler Nörinit; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Vücutta bulunan doku, sistem gibi yapıları tanımlar. | 14, 16, 21, 23, 8, 9 | A |
KBB muayenesinde kullanılan temel araçları ve teknikleri açıklar. | 14, 16, 21, 23, 8, 9 | A |
Diapozon testlerini uygulayar. | 14, 16, 21, 23, 8, 9 | A |
Diğer laboratuvar testlerini uygular. | 14, 16, 21, 23, 8, 9 | A |
KBB hastalıklarını tanımlar. | 14, 16, 21, 23, 8, 9 | A |
Otolojik hastalıkları ve etkilerini açıklayabilir. | 14, 16, 21, 23, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vücudumuzda bulunan dokular ve sistemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | KBB muayenesi ve otoskopi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Radyoloji - Patoloji - Laboratuvar Testleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Diapozon testleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Baş boyun hastalıklarıkları - rinoloji | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Laringoloji - Foniatri - Beyin ve sinir sistemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Genel Değerlendirme | |
8 | Dış kulak yolu hastalıkları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Orta kulak hastalıkları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | İç kulak hastalıkları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Santral patolojiler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Meniere, otoskleroz | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | LVA, SSKD | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Vestibüler Nörinit | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 4 | 14 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 7 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 4 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 4 | 4 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 2 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KULAK, BURUN VE BOĞAZ HASTALIKLARI | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL |
Dersin Amacı | Hastane ortamında çalışan odyologların temel hastalık bilgisine ve sıklıkla beraber çalıştıkları KBB hekimlerinin ilgi duyduğu hastalıklar için gerekli alt yapı bilgileri ve odyolojiye gönderilen hastalıkların temel bilgilerine sahip olmalarını sağlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Vücudumuzda bulunan dokular ve sistemler,KBB muayenesi ve otoskopi,Radyoloji - Patoloji - Laboratuvar Testleri,Diapozon testleri,Baş boyun hastalıklarıkları - rinoloji,Laringoloji - Foniatri - Beyin ve sinir sistemi,Genel Değerlendirme,Dış kulak yolu hastalıkları,Orta kulak hastalıkları,İç kulak hastalıkları,Santral patolojiler,Meniere, otoskleroz,LVA, SSKD,Vestibüler Nörinit; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Vücutta bulunan doku, sistem gibi yapıları tanımlar. | 14, 16, 21, 23, 8, 9 | A |
KBB muayenesinde kullanılan temel araçları ve teknikleri açıklar. | 14, 16, 21, 23, 8, 9 | A |
Diapozon testlerini uygulayar. | 14, 16, 21, 23, 8, 9 | A |
Diğer laboratuvar testlerini uygular. | 14, 16, 21, 23, 8, 9 | A |
KBB hastalıklarını tanımlar. | 14, 16, 21, 23, 8, 9 | A |
Otolojik hastalıkları ve etkilerini açıklayabilir. | 14, 16, 21, 23, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vücudumuzda bulunan dokular ve sistemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | KBB muayenesi ve otoskopi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Radyoloji - Patoloji - Laboratuvar Testleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Diapozon testleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Baş boyun hastalıklarıkları - rinoloji | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Laringoloji - Foniatri - Beyin ve sinir sistemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Genel Değerlendirme | |
8 | Dış kulak yolu hastalıkları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Orta kulak hastalıkları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | İç kulak hastalıkları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Santral patolojiler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Meniere, otoskleroz | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | LVA, SSKD | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Vestibüler Nörinit | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |