Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OBJEKTİF İŞİTME TESTLERİ-Bahar Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ
Dersin YardımcılarıArş.Gör.Yuşa Başoğlu
Dersin AmacıObjektif odyolojik testleri niteliğinin öğrenilmesini ve uygulanmasını sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; İşitsel sistemin klinik anatomi ve fizyolojisi,Otoakustik Emisyon Testi sınıflaması ve Uygulamada temel prensipler,Otoakustik Emisyon Testlerinde Yorumlama,İşitsel uyarılmış potansiyellere giriş (temel terminoloji ve kavramlar),İşitsel uyarılmış potansiyellerin kaydedilmesi,İşitsel Uyarılmış Beyinsapı Yanıtlar,Genel değerlendirme,İşitsel uyarılmış beyinsapı yanıtları yorumlanması ,ASSR (Auditory Steady-State Response),ASSR (Auditory Steady-State Response) ve ABR beraber uygulamalar,Elektrokokleografi,Orta ve Geç latanslı işitsel uyarılmış elektrofizyolojik testler,Kortikal yanıtlar,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tüm yaş gruplarında objektif işitsel testlerin neden, nasıl ve ne zaman uygulanmasının gerekli olacağını belirler.10, 13, 14, 16, 17, 4, 6, 8, 9A
Pediatrik ve yetişkin hastalarda objektif işitsel testleri değerlendirir.10, 13, 14, 16, 17, 4, 6, 8, 9A
Objektif işitsel test uygulama ortamının nasıl olması gerektiğini açıklar.10, 13, 14, 16, 17, 4, 6, 8, 9A
Pediatrik ve yetişkinlere yönelik objektif işitsel testlerini bağımsız biçimde uygular.10, 13, 14, 16, 17, 4, 6, 8, 9A
Tanımlanamayan işitme kaybını değerlendirir.10, 13, 14, 16, 17, 4, 6, 8, 9A
İşitme eşiklerinde geçici değişiklikleri değerlendirir.10, 13, 14, 16, 17, 4, 6, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitsel sistemin klinik anatomi ve fizyolojisiÖn hazırlık yok
2Otoakustik Emisyon Testi sınıflaması ve Uygulamada temel prensiplerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Otoakustik Emisyon Testlerinde YorumlamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitsel uyarılmış potansiyellere giriş (temel terminoloji ve kavramlar)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşitsel uyarılmış potansiyellerin kaydedilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6İşitsel Uyarılmış Beyinsapı YanıtlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İşitsel uyarılmış beyinsapı yanıtları yorumlanması Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9ASSR (Auditory Steady-State Response)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10ASSR (Auditory Steady-State Response) ve ABR beraber uygulamalarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11ElektrokokleografiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Orta ve Geç latanslı işitsel uyarılmış elektrofizyolojik testlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Kortikal yanıtlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word dosyaları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Human Auditory Evoked Potentials, Picton W. Terence. Plural Publishing, 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati41456
Rehberli Problem Çözme2612
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi236
Okul Dışı Diğer Faaliyetler236
Proje Sunumu / Seminer122
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı122
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı144
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)92
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(92/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OBJEKTİF İŞİTME TESTLERİ-Bahar Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ
Dersin YardımcılarıArş.Gör.Yuşa Başoğlu
Dersin AmacıObjektif odyolojik testleri niteliğinin öğrenilmesini ve uygulanmasını sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; İşitsel sistemin klinik anatomi ve fizyolojisi,Otoakustik Emisyon Testi sınıflaması ve Uygulamada temel prensipler,Otoakustik Emisyon Testlerinde Yorumlama,İşitsel uyarılmış potansiyellere giriş (temel terminoloji ve kavramlar),İşitsel uyarılmış potansiyellerin kaydedilmesi,İşitsel Uyarılmış Beyinsapı Yanıtlar,Genel değerlendirme,İşitsel uyarılmış beyinsapı yanıtları yorumlanması ,ASSR (Auditory Steady-State Response),ASSR (Auditory Steady-State Response) ve ABR beraber uygulamalar,Elektrokokleografi,Orta ve Geç latanslı işitsel uyarılmış elektrofizyolojik testler,Kortikal yanıtlar,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tüm yaş gruplarında objektif işitsel testlerin neden, nasıl ve ne zaman uygulanmasının gerekli olacağını belirler.10, 13, 14, 16, 17, 4, 6, 8, 9A
Pediatrik ve yetişkin hastalarda objektif işitsel testleri değerlendirir.10, 13, 14, 16, 17, 4, 6, 8, 9A
Objektif işitsel test uygulama ortamının nasıl olması gerektiğini açıklar.10, 13, 14, 16, 17, 4, 6, 8, 9A
Pediatrik ve yetişkinlere yönelik objektif işitsel testlerini bağımsız biçimde uygular.10, 13, 14, 16, 17, 4, 6, 8, 9A
Tanımlanamayan işitme kaybını değerlendirir.10, 13, 14, 16, 17, 4, 6, 8, 9A
İşitme eşiklerinde geçici değişiklikleri değerlendirir.10, 13, 14, 16, 17, 4, 6, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitsel sistemin klinik anatomi ve fizyolojisiÖn hazırlık yok
2Otoakustik Emisyon Testi sınıflaması ve Uygulamada temel prensiplerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Otoakustik Emisyon Testlerinde YorumlamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitsel uyarılmış potansiyellere giriş (temel terminoloji ve kavramlar)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşitsel uyarılmış potansiyellerin kaydedilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6İşitsel Uyarılmış Beyinsapı YanıtlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İşitsel uyarılmış beyinsapı yanıtları yorumlanması Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9ASSR (Auditory Steady-State Response)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10ASSR (Auditory Steady-State Response) ve ABR beraber uygulamalarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11ElektrokokleografiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Orta ve Geç latanslı işitsel uyarılmış elektrofizyolojik testlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Kortikal yanıtlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word dosyaları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Human Auditory Evoked Potentials, Picton W. Terence. Plural Publishing, 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:06Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:07