Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL OKURYAZARLIK | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Yuşa BAŞOĞLU |
Dersin Amacı | Bu ders, temel bilimsel kavramları ve yöntemleri bireysel karar süreçlerinde kullanabilecek şekilde algılamayı, bilimsel verileri anlayıp, kullanabilmeyi ve ifade etmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırma neden önemlidir?,Araştırma Yöntemleri Nedir?,Proje Nedir? Nasıl Yazılır ve Geliştirilir?,Proje yönetimi, hipotez oluşturma genel hedefler ve proje amaçlarının belirlenmesi.,Literatür Taraması,Etik ilkeler, veri toplama,Ara sınav,Örnek proje değerlendirmesi,,Örnek proje değerlendirmesi,Hazırlanan projelerin tartışılması,,Hazırlanan projelerin tartışılması,Hazırlanan projelerin tartışılması,Hazırlanan projelerin tartışılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel bilginin özelliklerini deney ve uygulamalar ile öğrenmelerini tanımlar. | 10, 16, 18, 19, 9 | A, E, F |
Bilimsel sorgulama, yöntem ve becerileri uygular. | 18, 5 | A, E, F |
Bilimsel olmayan bilgileri fark eder ve bilimsel gelişmelerin yaşam için önemli olduğunun farkını ortaya koyar. | 10, 18 | A, F |
Araştırma yaparken bilimsel yöntemin aşamalarını kullanır. | 10 | A, E, F |
Araştırma sorusu üretir, literatür taramasını planlar. | 5 | A, E, F |
Öğrenciler, merak etme, sorgulama, gözlem yapma, eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini geliştirerek bilimsel bir bakış açısıyla araştırma planlar. | 10, 18 | A, E, F |
Öğrenciler, akademik yayınlardaki üslubu ve etik kurallarını yorumlar. | 13, 5, 9 | A, E, F |
Bilimsel okuryazarlığının unsurları olan eleştirel okuma ve alternatif içerik üretimi süreçlerini uygular. | 18, 5, 6, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma neden önemlidir? | Yok |
2 | Araştırma Yöntemleri Nedir? | Powerpoint sunumu |
3 | Proje Nedir? Nasıl Yazılır ve Geliştirilir? | Powerpoint sunumu |
4 | Proje yönetimi, hipotez oluşturma genel hedefler ve proje amaçlarının belirlenmesi. | Powerpoint sunumu |
5 | Literatür Taraması | Hazırlık yok |
6 | Etik ilkeler, veri toplama | Hazırlık yok |
7 | Ara sınav | Powerpoint sunumu |
8 | Örnek proje değerlendirmesi, | Hazırlık yok |
10 | Örnek proje değerlendirmesi | Hazırlık yok |
11 | Hazırlanan projelerin tartışılması, | Powerpoint sunumu |
12 | Hazırlanan projelerin tartışılması | Powerpoint sunumu |
13 | Hazırlanan projelerin tartışılması | Powerpoint sunumu |
14 | Hazırlanan projelerin tartışılması | Powerpoint sunumu |
Kaynak |
1. Au, K., and T. Raphael. 2000. Equity and literacy in the next millennium. Reading Research Quarterly 35 (1): 170–88. 2. Burkhardt, G., M. Monsour, G. Valdez, C. Gunn, M. Dawson, C. Lemke, E. Coughlin, V. Thadani, and C. Martin. 2003. enGauge 21st century skills: Literacy in the digital age. Naperville, IL: NCREL. 3. Chamot, A., and J. O’Malley. 1994. The CALLA handbook: Implementing the cognitive academic language learning approach. Reading, MA: Addison-Wesley |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 2 | 1 | 2 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 2 | 4 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 4 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 4 | 16 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 4 | 16 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 6 | 4 | 24 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(88/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL OKURYAZARLIK | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Yuşa BAŞOĞLU |
Dersin Amacı | Bu ders, temel bilimsel kavramları ve yöntemleri bireysel karar süreçlerinde kullanabilecek şekilde algılamayı, bilimsel verileri anlayıp, kullanabilmeyi ve ifade etmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırma neden önemlidir?,Araştırma Yöntemleri Nedir?,Proje Nedir? Nasıl Yazılır ve Geliştirilir?,Proje yönetimi, hipotez oluşturma genel hedefler ve proje amaçlarının belirlenmesi.,Literatür Taraması,Etik ilkeler, veri toplama,Ara sınav,Örnek proje değerlendirmesi,,Örnek proje değerlendirmesi,Hazırlanan projelerin tartışılması,,Hazırlanan projelerin tartışılması,Hazırlanan projelerin tartışılması,Hazırlanan projelerin tartışılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel bilginin özelliklerini deney ve uygulamalar ile öğrenmelerini tanımlar. | 10, 16, 18, 19, 9 | A, E, F |
Bilimsel sorgulama, yöntem ve becerileri uygular. | 18, 5 | A, E, F |
Bilimsel olmayan bilgileri fark eder ve bilimsel gelişmelerin yaşam için önemli olduğunun farkını ortaya koyar. | 10, 18 | A, F |
Araştırma yaparken bilimsel yöntemin aşamalarını kullanır. | 10 | A, E, F |
Araştırma sorusu üretir, literatür taramasını planlar. | 5 | A, E, F |
Öğrenciler, merak etme, sorgulama, gözlem yapma, eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini geliştirerek bilimsel bir bakış açısıyla araştırma planlar. | 10, 18 | A, E, F |
Öğrenciler, akademik yayınlardaki üslubu ve etik kurallarını yorumlar. | 13, 5, 9 | A, E, F |
Bilimsel okuryazarlığının unsurları olan eleştirel okuma ve alternatif içerik üretimi süreçlerini uygular. | 18, 5, 6, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma neden önemlidir? | Yok |
2 | Araştırma Yöntemleri Nedir? | Powerpoint sunumu |
3 | Proje Nedir? Nasıl Yazılır ve Geliştirilir? | Powerpoint sunumu |
4 | Proje yönetimi, hipotez oluşturma genel hedefler ve proje amaçlarının belirlenmesi. | Powerpoint sunumu |
5 | Literatür Taraması | Hazırlık yok |
6 | Etik ilkeler, veri toplama | Hazırlık yok |
7 | Ara sınav | Powerpoint sunumu |
8 | Örnek proje değerlendirmesi, | Hazırlık yok |
10 | Örnek proje değerlendirmesi | Hazırlık yok |
11 | Hazırlanan projelerin tartışılması, | Powerpoint sunumu |
12 | Hazırlanan projelerin tartışılması | Powerpoint sunumu |
13 | Hazırlanan projelerin tartışılması | Powerpoint sunumu |
14 | Hazırlanan projelerin tartışılması | Powerpoint sunumu |
Kaynak |
1. Au, K., and T. Raphael. 2000. Equity and literacy in the next millennium. Reading Research Quarterly 35 (1): 170–88. 2. Burkhardt, G., M. Monsour, G. Valdez, C. Gunn, M. Dawson, C. Lemke, E. Coughlin, V. Thadani, and C. Martin. 2003. enGauge 21st century skills: Literacy in the digital age. Naperville, IL: NCREL. 3. Chamot, A., and J. O’Malley. 1994. The CALLA handbook: Implementing the cognitive academic language learning approach. Reading, MA: Addison-Wesley |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |