Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ODYOLOJİDE ÖZEL KONULAR-Güz Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yuşa BAŞOĞLU
Dersin AmacıOdyolojinin farklı özel konularında öğrencilerin donanımlarının artmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Otizm Spektrum Bozukluğu,Otizm Spektrum Bozukluğu,Dış ve orta kulak embriyolojisi,İç kulak embriyolojisi,Kulak anomalileri,Hücre fizyolojisi,Santral sinir sistemi,Beyinsapı ve işitsel korteks,Cerebellum ve lezyonarı,Santral işitsel işlemleme,Santral işitsel işlemleme testleri ,İşitsel nöropati spektrum bozukluğu,Ototoksisite,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Otizm Spektrum Bozukluğundaki iletişim sorunlarını değerlendirir.12, 16, 4, 9A
Kulak embriyolojisini değerlendirir.10, 12, 14, 16, 4, 9A
Kulak embriyolojisine bağlı olarak ortaya çıkabilecek kulak anomalilerini tanımlar.12, 14, 16, 4, 9A
Santral sinir sistemindeki yapıların fonksiyonlarını yorumlar.12, 14, 16, 4, 9A
Santral sinir sistemindeki yapıların lezyonlarını açıklar.14, 16, 4, 9A
İşitsel nöropati spektrum bozukluğundaki bulguları değerlendirir.10, 12, 14, 16, 4, 6, 9A
İşitsel nöropati spektrum bozukluğundaki odyolojik test bulgularını tartışır.10, 14, 16, 4, 6, 9A
İşitsel nöropati spektrum bozukluğundaki kortikal test bulgularını yorumlar14, 16, 4, 9A
Ototoksik ilaç kullanımına bağlı ortaya çıkabilecek işitme kaybını değerlendirir.10, 12, 14, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Otizm Spektrum BozukluğuÖn hazırlık yok
2Otizm Spektrum BozukluğuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Dış ve orta kulak embriyolojisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İç kulak embriyolojisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Kulak anomalileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Hücre fizyolojisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Santral sinir sistemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Beyinsapı ve işitsel korteksÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Cerebellum ve lezyonarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Santral işitsel işlemlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Santral işitsel işlemleme testleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İşitsel nöropati spektrum bozukluğuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13OtotoksisiteÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati41456
Rehberli Problem Çözme2510
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi144
Okul Dışı Diğer Faaliyetler144
Proje Sunumu / Seminer122
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı2510
Genel Sınav ve Hazırlığı21632
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ODYOLOJİDE ÖZEL KONULAR-Güz Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yuşa BAŞOĞLU
Dersin AmacıOdyolojinin farklı özel konularında öğrencilerin donanımlarının artmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Otizm Spektrum Bozukluğu,Otizm Spektrum Bozukluğu,Dış ve orta kulak embriyolojisi,İç kulak embriyolojisi,Kulak anomalileri,Hücre fizyolojisi,Santral sinir sistemi,Beyinsapı ve işitsel korteks,Cerebellum ve lezyonarı,Santral işitsel işlemleme,Santral işitsel işlemleme testleri ,İşitsel nöropati spektrum bozukluğu,Ototoksisite,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Otizm Spektrum Bozukluğundaki iletişim sorunlarını değerlendirir.12, 16, 4, 9A
Kulak embriyolojisini değerlendirir.10, 12, 14, 16, 4, 9A
Kulak embriyolojisine bağlı olarak ortaya çıkabilecek kulak anomalilerini tanımlar.12, 14, 16, 4, 9A
Santral sinir sistemindeki yapıların fonksiyonlarını yorumlar.12, 14, 16, 4, 9A
Santral sinir sistemindeki yapıların lezyonlarını açıklar.14, 16, 4, 9A
İşitsel nöropati spektrum bozukluğundaki bulguları değerlendirir.10, 12, 14, 16, 4, 6, 9A
İşitsel nöropati spektrum bozukluğundaki odyolojik test bulgularını tartışır.10, 14, 16, 4, 6, 9A
İşitsel nöropati spektrum bozukluğundaki kortikal test bulgularını yorumlar14, 16, 4, 9A
Ototoksik ilaç kullanımına bağlı ortaya çıkabilecek işitme kaybını değerlendirir.10, 12, 14, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Otizm Spektrum BozukluğuÖn hazırlık yok
2Otizm Spektrum BozukluğuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Dış ve orta kulak embriyolojisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İç kulak embriyolojisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Kulak anomalileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Hücre fizyolojisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Santral sinir sistemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Beyinsapı ve işitsel korteksÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Cerebellum ve lezyonarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Santral işitsel işlemlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Santral işitsel işlemleme testleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İşitsel nöropati spektrum bozukluğuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13OtotoksisiteÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:06Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:07