Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ODYOLOJİK TANI VE YORUMLAMA-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Erol BELGİN
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Büşra Nur Eser
Dersin AmacıHastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Saf ses odyometrisi,Konuşma odyometrisi,Serbest alan testi,4.Akustik immitansmetri testi,Otoakustik emisyon,ABR testi,Klinikte temel objektif odyolojik test teknikleri değerlendirme,Klinikte temel subjektif odyolojik test teknikleri değerlendirme,Maskeleme kriterlerini,Klinikte maskeleme yapma prosedürleri,Odyometrik sonuçların, yaygın işitsel bozuklukların farklı tedavilerine etkisi,Dış, orta, iç kulak ve 8.sinirle ilişkili hastalıklar,Hastalıkların işitme, konuşma ve dengeyi etkilemesi,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme kayıpları ile odyolojik test bataryası bulgularını ilişkilendirir.10, 13, 17, 4, 9A
İşitme kayıplarında saf ses ve konuşma odyometrisi bulgularını tartışır10, 13, 17, 4, 9A
İşitme kayıplarında timpanometri bulgularını ifade eder10, 13, 17, 4, 9A
İşitme kayıplarında OAE ve ABR bulgularını tartışır10, 13, 17, 4, 9A
İşitme kayıplarında hasta hikaye özelliklerini değerlendirir.10, 13, 17, 4, 9A
Hasta hikaye özellikleri ile saf ses odyometresi arasındaki ilişkiyi tartışır10, 13, 17, 4, 9A
Hasta hikaye özellikleri OAE bulgularını yorumlar10, 13, 17, 4, 9A
Hasta hikaye özellikleri ile ileri odyolojik test programlar10, 13, 17, 4, 9A
Denge bozuklarında vestibüler değerlendirmeyi doğru bir şekilde açıklar.10, 13, 17, 4, 9A
Denge bozuklarında hikaye tartışır10, 13, 17, 4, 9A
Denge bozuklarında test sonuçlarını değerlendirir10, 13, 17, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Saf ses odyometrisiÖn hazırlık yok
2Konuşma odyometrisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Serbest alan testiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
44.Akustik immitansmetri testiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Otoakustik emisyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6ABR testiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Klinikte temel objektif odyolojik test teknikleri değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Klinikte temel subjektif odyolojik test teknikleri değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Maskeleme kriterleriniÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Klinikte maskeleme yapma prosedürleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Odyometrik sonuçların, yaygın işitsel bozuklukların farklı tedavilerine etkisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Dış, orta, iç kulak ve 8.sinirle ilişkili hastalıklarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Hastalıkların işitme, konuşma ve dengeyi etkilemesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Vestibular Rehabilitation, Susan Herdman, 2014, F. A. Davis Company 10)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. 11)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 12)Hearing Aids,Harvey Dillon,2012 Thieme.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati41456
Rehberli Problem Çözme2510
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi144
Okul Dışı Diğer Faaliyetler144
Proje Sunumu / Seminer122
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı2510
Genel Sınav ve Hazırlığı21632
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ODYOLOJİK TANI VE YORUMLAMA-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Erol BELGİN
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Büşra Nur Eser
Dersin AmacıHastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Saf ses odyometrisi,Konuşma odyometrisi,Serbest alan testi,4.Akustik immitansmetri testi,Otoakustik emisyon,ABR testi,Klinikte temel objektif odyolojik test teknikleri değerlendirme,Klinikte temel subjektif odyolojik test teknikleri değerlendirme,Maskeleme kriterlerini,Klinikte maskeleme yapma prosedürleri,Odyometrik sonuçların, yaygın işitsel bozuklukların farklı tedavilerine etkisi,Dış, orta, iç kulak ve 8.sinirle ilişkili hastalıklar,Hastalıkların işitme, konuşma ve dengeyi etkilemesi,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme kayıpları ile odyolojik test bataryası bulgularını ilişkilendirir.10, 13, 17, 4, 9A
İşitme kayıplarında saf ses ve konuşma odyometrisi bulgularını tartışır10, 13, 17, 4, 9A
İşitme kayıplarında timpanometri bulgularını ifade eder10, 13, 17, 4, 9A
İşitme kayıplarında OAE ve ABR bulgularını tartışır10, 13, 17, 4, 9A
İşitme kayıplarında hasta hikaye özelliklerini değerlendirir.10, 13, 17, 4, 9A
Hasta hikaye özellikleri ile saf ses odyometresi arasındaki ilişkiyi tartışır10, 13, 17, 4, 9A
Hasta hikaye özellikleri OAE bulgularını yorumlar10, 13, 17, 4, 9A
Hasta hikaye özellikleri ile ileri odyolojik test programlar10, 13, 17, 4, 9A
Denge bozuklarında vestibüler değerlendirmeyi doğru bir şekilde açıklar.10, 13, 17, 4, 9A
Denge bozuklarında hikaye tartışır10, 13, 17, 4, 9A
Denge bozuklarında test sonuçlarını değerlendirir10, 13, 17, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Saf ses odyometrisiÖn hazırlık yok
2Konuşma odyometrisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Serbest alan testiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
44.Akustik immitansmetri testiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Otoakustik emisyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6ABR testiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Klinikte temel objektif odyolojik test teknikleri değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Klinikte temel subjektif odyolojik test teknikleri değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Maskeleme kriterleriniÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Klinikte maskeleme yapma prosedürleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Odyometrik sonuçların, yaygın işitsel bozuklukların farklı tedavilerine etkisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Dış, orta, iç kulak ve 8.sinirle ilişkili hastalıklarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Hastalıkların işitme, konuşma ve dengeyi etkilemesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Vestibular Rehabilitation, Susan Herdman, 2014, F. A. Davis Company 10)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. 11)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 12)Hearing Aids,Harvey Dillon,2012 Thieme.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:06Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:07