Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTSEL İMPLANTLAR I | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Eyyup KARA |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yuşa Başoğlu |
Dersin Amacı | İmplant seçim kriterleri, temel implant uygulama prensipleri ve implantlı hastayı izleme protokolleri. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İmplantları Tarihçesi,İşitme Anatomi, Fizyolojisi ve Embriyolojisi,İşitme Anatomi, Fizyolojisi ve Embriyolojisi 2,Kemik İletimli Perkütan İmplantlar,Kemik İletimli Transkütan İmplantlar,Aktif Orta Kulak İmplanları,Aktif Orta Kulak İmplanları 2,İmplantlarda Preoperatif Değerlendirme,İmplantlarda Preoperatif Değerlendirme 2,İmplantlarda Preoperatif Değerlendirme 3,Koklear İmplantlar ve Elektrot Seçenekleri,İmplantlarda Cerrahi Yaklaşım Metodları,İmplantlarda Cerrahi Yaklaşım Metodları 2,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitsel implant ve genel özelliklerini sınıflandırır. | 10, 14, 16, 6, 9 | A |
İşitsel implant için uygun hasta seçimini tarif eder. | 10, 13, 14, 16, 6 | A |
İşitsel implant operasyonu esnasında intraoperatif ölçümleri uygular. | 10, 12, 16, 17, 19, 6, 9 | A |
İşitsel implantlarda fitting süreçlerini düzenler. | 10, 16, 23, 4, 6, 9 | A |
İşitsel implantlarda objektif uygulamaları değerlendirir. | 10, 16, 23, 4, 6, 9 | A |
İşitsel implantlarda davranışsal değerlendirmeleri doğru şekilde uygular. | 10, 16, 4, 6 | A |
İşitsel implantı konusunda ailelere ve hastalara verilecek bilgileri organize eder. | 10, 13, 14, 16, 21, 4, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İmplantları Tarihçesi | Ders Notları |
2 | İşitme Anatomi, Fizyolojisi ve Embriyolojisi | Ders Notları |
3 | İşitme Anatomi, Fizyolojisi ve Embriyolojisi 2 | Ders Notları |
4 | Kemik İletimli Perkütan İmplantlar | Ders Notları |
5 | Kemik İletimli Transkütan İmplantlar | Ders Notları |
6 | Aktif Orta Kulak İmplanları | Ders Notları |
7 | Aktif Orta Kulak İmplanları 2 | Ders Notları |
8 | İmplantlarda Preoperatif Değerlendirme | Ders Notları |
9 | İmplantlarda Preoperatif Değerlendirme 2 | Ders Notları |
10 | İmplantlarda Preoperatif Değerlendirme 3 | Ders Notları |
11 | Koklear İmplantlar ve Elektrot Seçenekleri | Ders Notları |
12 | İmplantlarda Cerrahi Yaklaşım Metodları | Ders Notları |
13 | İmplantlarda Cerrahi Yaklaşım Metodları 2 | Ders Notları |
14 | Genel Değerlendirme | Ders Notları |
Kaynak |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 4 | 14 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 7 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 7 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 7 | 14 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTSEL İMPLANTLAR I | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bahtiyar ÇELİKGÜN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Eyyup KARA |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yuşa Başoğlu |
Dersin Amacı | İmplant seçim kriterleri, temel implant uygulama prensipleri ve implantlı hastayı izleme protokolleri. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İmplantları Tarihçesi,İşitme Anatomi, Fizyolojisi ve Embriyolojisi,İşitme Anatomi, Fizyolojisi ve Embriyolojisi 2,Kemik İletimli Perkütan İmplantlar,Kemik İletimli Transkütan İmplantlar,Aktif Orta Kulak İmplanları,Aktif Orta Kulak İmplanları 2,İmplantlarda Preoperatif Değerlendirme,İmplantlarda Preoperatif Değerlendirme 2,İmplantlarda Preoperatif Değerlendirme 3,Koklear İmplantlar ve Elektrot Seçenekleri,İmplantlarda Cerrahi Yaklaşım Metodları,İmplantlarda Cerrahi Yaklaşım Metodları 2,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitsel implant ve genel özelliklerini sınıflandırır. | 10, 14, 16, 6, 9 | A |
İşitsel implant için uygun hasta seçimini tarif eder. | 10, 13, 14, 16, 6 | A |
İşitsel implant operasyonu esnasında intraoperatif ölçümleri uygular. | 10, 12, 16, 17, 19, 6, 9 | A |
İşitsel implantlarda fitting süreçlerini düzenler. | 10, 16, 23, 4, 6, 9 | A |
İşitsel implantlarda objektif uygulamaları değerlendirir. | 10, 16, 23, 4, 6, 9 | A |
İşitsel implantlarda davranışsal değerlendirmeleri doğru şekilde uygular. | 10, 16, 4, 6 | A |
İşitsel implantı konusunda ailelere ve hastalara verilecek bilgileri organize eder. | 10, 13, 14, 16, 21, 4, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İmplantları Tarihçesi | Ders Notları |
2 | İşitme Anatomi, Fizyolojisi ve Embriyolojisi | Ders Notları |
3 | İşitme Anatomi, Fizyolojisi ve Embriyolojisi 2 | Ders Notları |
4 | Kemik İletimli Perkütan İmplantlar | Ders Notları |
5 | Kemik İletimli Transkütan İmplantlar | Ders Notları |
6 | Aktif Orta Kulak İmplanları | Ders Notları |
7 | Aktif Orta Kulak İmplanları 2 | Ders Notları |
8 | İmplantlarda Preoperatif Değerlendirme | Ders Notları |
9 | İmplantlarda Preoperatif Değerlendirme 2 | Ders Notları |
10 | İmplantlarda Preoperatif Değerlendirme 3 | Ders Notları |
11 | Koklear İmplantlar ve Elektrot Seçenekleri | Ders Notları |
12 | İmplantlarda Cerrahi Yaklaşım Metodları | Ders Notları |
13 | İmplantlarda Cerrahi Yaklaşım Metodları 2 | Ders Notları |
14 | Genel Değerlendirme | Ders Notları |
Kaynak |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |