Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KULAK, BURUN VE BOĞAZ HASTALIKLARI-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL
Dersin AmacıHastane ortamında çalışan odyologların temel hastalık bilgisine ve sıklıkla beraber çalıştıkları KBB hekimlerinin ilgi duyduğu hastalıklar için gerekli alt yapı bilgileri ve odyolojiye gönderilen hastalıkların temel bilgilerine sahip olmalarını sağlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Vücudumuzda bulunan dokular ve sistemler,KBB muayenesi ve otoskopi,Radyoloji - Patoloji - Laboratuvar Testleri,Diapozon testleri,Baş boyun hastalıklarıkları - rinoloji,Laringoloji - Foniatri - Beyin ve sinir sistemi,Genel Değerlendirme,Dış kulak yolu hastalıkları,Orta kulak hastalıkları,İç kulak hastalıkları,Santral patolojiler,Meniere, otoskleroz,LVA, SSKD,Vestibüler Nörinit; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Vücutta bulunan doku, sistem gibi yapıları tanımlar.14, 16, 21, 23, 8, 9A
KBB muayenesinde kullanılan temel araçları ve teknikleri açıklar.14, 16, 21, 23, 8, 9A
Diapozon testlerini uygulayar.14, 16, 21, 23, 8, 9A
Diğer laboratuvar testlerini uygular.14, 16, 21, 23, 8, 9A
KBB hastalıklarını tanımlar.14, 16, 21, 23, 8, 9A
Otolojik hastalıkları ve etkilerini açıklayabilir.14, 16, 21, 23, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Vücudumuzda bulunan dokular ve sistemlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2KBB muayenesi ve otoskopiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Radyoloji - Patoloji - Laboratuvar TestleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Diapozon testleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Baş boyun hastalıklarıkları - rinolojiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Laringoloji - Foniatri - Beyin ve sinir sistemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Genel Değerlendirme
8Dış kulak yolu hastalıklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Orta kulak hastalıklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İç kulak hastalıklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Santral patolojilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Meniere, otosklerozÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13LVA, SSKDÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Vestibüler NörinitÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati41456
Rehberli Problem Çözme2714
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi144
Okul Dışı Diğer Faaliyetler144
Proje Sunumu / Seminer224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı21020
Genel Sınav ve Hazırlığı2816
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KULAK, BURUN VE BOĞAZ HASTALIKLARI-Güz Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL
Dersin AmacıHastane ortamında çalışan odyologların temel hastalık bilgisine ve sıklıkla beraber çalıştıkları KBB hekimlerinin ilgi duyduğu hastalıklar için gerekli alt yapı bilgileri ve odyolojiye gönderilen hastalıkların temel bilgilerine sahip olmalarını sağlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Vücudumuzda bulunan dokular ve sistemler,KBB muayenesi ve otoskopi,Radyoloji - Patoloji - Laboratuvar Testleri,Diapozon testleri,Baş boyun hastalıklarıkları - rinoloji,Laringoloji - Foniatri - Beyin ve sinir sistemi,Genel Değerlendirme,Dış kulak yolu hastalıkları,Orta kulak hastalıkları,İç kulak hastalıkları,Santral patolojiler,Meniere, otoskleroz,LVA, SSKD,Vestibüler Nörinit; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Vücutta bulunan doku, sistem gibi yapıları tanımlar.14, 16, 21, 23, 8, 9A
KBB muayenesinde kullanılan temel araçları ve teknikleri açıklar.14, 16, 21, 23, 8, 9A
Diapozon testlerini uygulayar.14, 16, 21, 23, 8, 9A
Diğer laboratuvar testlerini uygular.14, 16, 21, 23, 8, 9A
KBB hastalıklarını tanımlar.14, 16, 21, 23, 8, 9A
Otolojik hastalıkları ve etkilerini açıklayabilir.14, 16, 21, 23, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Vücudumuzda bulunan dokular ve sistemlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2KBB muayenesi ve otoskopiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Radyoloji - Patoloji - Laboratuvar TestleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Diapozon testleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Baş boyun hastalıklarıkları - rinolojiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Laringoloji - Foniatri - Beyin ve sinir sistemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Genel Değerlendirme
8Dış kulak yolu hastalıklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Orta kulak hastalıklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İç kulak hastalıklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Santral patolojilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Meniere, otosklerozÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13LVA, SSKDÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Vestibüler NörinitÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:06Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:07