Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DAVRANIŞ BİLİMLERİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yasemin OKAN ER
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yuşa Başoğlu
Dersin AmacıÇalışma ortamındaki kişilerin kendileri, iş arkadaşları, çalışma grupları ve örgütleri ile ilgili olarak davranışların temelinde yatan sebepleri kavrama, olumsuzlukları tespit etme ve iyileştirmek için gerekli teorik donanımı sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bir bilim olarak davranış bilimleri ve diğer sosyal bilimlerle ilişkisi

,Davranış yaklaşımları


,Algı, Tutum ve Atıf
, Öğrenme
, Yaşam Boyu Gelişim
,Kişilik, Benlik ve Duygular
,Sağlık Psikolojisi
,İhtiyaçlar ve Motivasyon
,Gruplar
,Kültür, İnanç ve Değerler
, İletişim
,Çatışma,Stres,Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları tanımlar. 10, 16, 9A
2. Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. 10, 16, 9A
3. İhtiyaçlar ve motivasyon ile ilgili teorik yaklaşımları tanımlar. 16, 9A
4. Kişilik teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. 10, 16, 9A
5. Kişinin sosyal çevre ve kurumlar içindeki yeri hakkında yorum yapar. 10, 16, 9A
6. Kültür, değerler ve inançlar hakkında açıklama yapar. 10, 16, 9A
7. İletişim, çatışma ve stres yönetimi konusunda açıklama yapar. 10, 16, 9A
8. Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar ile ilgili analiz yapar. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bir bilim olarak davranış bilimleri ve diğer sosyal bilimlerle ilişkisi

Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
2Davranış yaklaşımları


Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
3Algı, Tutum ve Atıf
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
4 Öğrenme
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
5 Yaşam Boyu Gelişim
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
6Kişilik, Benlik ve Duygular
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
7Sağlık Psikolojisi
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
8İhtiyaçlar ve Motivasyon
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
9Gruplar
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
10Kültür, İnanç ve Değerler
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
11 İletişim
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
12ÇatışmaKonu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
13StresKonu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
14Davranış bilimlerinde güncel tartışmalarKonu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
Kaynak
Prof .Dr Feyzullah Eroğlu, Davranış Bilimleri ,Beta yayınları Prof. Dr. Salih Güney, Davranış Bilimleri, Nobel Akademi Yayıncılık. Prof. Dr. M. Şerif Şimşek, Prof. Dr. Tahir Akgemci, Prof . Dr. Adnan Çelik ( 2011 ) Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış , Gazi Kitabevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi111
Okul Dışı Diğer Faaliyetler155
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı12222
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)62
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(62/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DAVRANIŞ BİLİMLERİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yasemin OKAN ER
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yuşa Başoğlu
Dersin AmacıÇalışma ortamındaki kişilerin kendileri, iş arkadaşları, çalışma grupları ve örgütleri ile ilgili olarak davranışların temelinde yatan sebepleri kavrama, olumsuzlukları tespit etme ve iyileştirmek için gerekli teorik donanımı sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bir bilim olarak davranış bilimleri ve diğer sosyal bilimlerle ilişkisi

,Davranış yaklaşımları


,Algı, Tutum ve Atıf
, Öğrenme
, Yaşam Boyu Gelişim
,Kişilik, Benlik ve Duygular
,Sağlık Psikolojisi
,İhtiyaçlar ve Motivasyon
,Gruplar
,Kültür, İnanç ve Değerler
, İletişim
,Çatışma,Stres,Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları tanımlar. 10, 16, 9A
2. Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. 10, 16, 9A
3. İhtiyaçlar ve motivasyon ile ilgili teorik yaklaşımları tanımlar. 16, 9A
4. Kişilik teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. 10, 16, 9A
5. Kişinin sosyal çevre ve kurumlar içindeki yeri hakkında yorum yapar. 10, 16, 9A
6. Kültür, değerler ve inançlar hakkında açıklama yapar. 10, 16, 9A
7. İletişim, çatışma ve stres yönetimi konusunda açıklama yapar. 10, 16, 9A
8. Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar ile ilgili analiz yapar. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bir bilim olarak davranış bilimleri ve diğer sosyal bilimlerle ilişkisi

Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
2Davranış yaklaşımları


Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
3Algı, Tutum ve Atıf
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
4 Öğrenme
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
5 Yaşam Boyu Gelişim
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
6Kişilik, Benlik ve Duygular
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
7Sağlık Psikolojisi
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
8İhtiyaçlar ve Motivasyon
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
9Gruplar
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
10Kültür, İnanç ve Değerler
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
11 İletişim
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
12ÇatışmaKonu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
13StresKonu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
14Davranış bilimlerinde güncel tartışmalarKonu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
Kaynak
Prof .Dr Feyzullah Eroğlu, Davranış Bilimleri ,Beta yayınları Prof. Dr. Salih Güney, Davranış Bilimleri, Nobel Akademi Yayıncılık. Prof. Dr. M. Şerif Şimşek, Prof. Dr. Tahir Akgemci, Prof . Dr. Adnan Çelik ( 2011 ) Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış , Gazi Kitabevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:06Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:07