Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yaşar Gökalp
Dersin AmacıBilgisayar programlarını yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma,Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya,Özel Uygulama Yazılımları,Çoklu Ortam Uygulamaları,EndNote Programı,Bilişim Hukuku ve Etiği,E-Öğrenme (EdModo),E-Devlet Uygulamaları,Bilgisayar ve Ağ Güvenliği,Ağ Güvenlik Uygulamaları,Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri,Bulut Bilişim ve Çeşitleri,Bulut Bilişim Uygulamaları,Büyük Veri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgisayar türlerini açıklar.23, 8, 9A
Bilgisayar ile ilgili temel sorunları sıralar.23, 8, 9A
Bilgisayarın iç ve dış birimlerini tanımlar. 23, 8, 9A
Yeni iletişim teknolojileri ve internet’in önemini açıklar. 23, 8, 9A
Sosyal ağların kullanımını tanımlar. 23, 8, 9A
Sosyal medyanın önemini açıklar. 23, 8, 9A
Çoklu ortamlarda kullanılan temel kavramları tanımlar. 23, 8, 9A
PDF yazılımının kullanım gerekçelerini açıklar. 23, 8, 9A
Bilgi Sistemleri ve Uzman Sistemler kavramlarını tanımlar. 23, 8, 9A
Web Tasarımı sürecini açıklar. 23, 8, 9A
Sanal Gerçeklik ve Robotlar kavramlarını tanımlar.23, 8, 9A
Bilişim hukuku ve bilişim suçları ile ilgili kavramları açıklar.23, 8, 9A
Fikrî haklar kavramı ve bilişim alanına ilişkin düzenlemeleri açıklar.23, 8, 9A
Kişilik hakları, kişisel veri ve bilişim hukuku arasındaki ilişkiyi açıklar.23, 8, 9A
Bilişim etiği kavramını tanımlar.23, 8, 9A
Öğrenmede elektronik teknoloji kullanımının gelişimini açıklar.23, 8, 9A
İçerik, etkileşim ve değerlendirme bileşenlerini yorumlar.23, 8, 9A
Öğrenme yönetim sistemi ve sanal öğrenme ortamlarını tanımlar.23, 8, 9A
Açık kaynak hareketini açıklar.23, 8, 9A
Kişisel öğrenme ortamlarını ve sosyal öğrenme kavramlarını açıklar.23, 8, 9A
Kötü niyetli yazılımları ve bunlara karşı alınabilecek önlemleri açıklar. 23, 8, 9A
Antivirüs yazılımının görevini ve fonksiyonunu tanımlayarak güvenlik duvarı ile ilgili ayarları açıklar. 23, 8, 9A
Akıllı telefonların güvenliğine ilişkin alınması gereken önlemleri açıklar. 23, 8, 9A
Güvenli bir kablosuz ağ bağlantısı için gerekli uygulamaları açıklar.23, 8, 9A
Zaman içinde olgunlaşan bilişimin zorlukları ve fırsatlarını açıklar. 23, 8, 9A
Kullanıcı odaklı bilişimin ipuçlarını açıklar. 23, 8, 9A
5651 sayılı Kanun ve getirdiği düzenlemeleri açıklar.23, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:23: Kavram Haritası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulmaİlgili Ders Notları
2Sosyal Ağlar ve Sosyal Medyaİlgili Ders Notları
3Özel Uygulama Yazılımlarıİlgili Ders Notları
4Çoklu Ortam Uygulamalarıİlgili Ders Notları
5EndNote Programıİlgili Ders Notları
6Bilişim Hukuku ve Etiğiİlgili Ders Notları
7E-Öğrenme (EdModo)İlgili Ders Notları
8E-Devlet Uygulamalarıİlgili Ders Notları
9Bilgisayar ve Ağ Güvenliğiİlgili Ders Notları
10Ağ Güvenlik Uygulamalarıİlgili Ders Notları
11Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileriİlgili Ders Notları
12Bulut Bilişim ve Çeşitleriİlgili Ders Notları
13Bulut Bilişim Uygulamalarıİlgili Ders Notları
14Büyük Veriİlgili Ders Notları
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Temel Bilgi Teknolojileri-II https://www.acikakademi.com/portal/egitimler/t; Information Technology Law The Law and Society

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)58
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(58/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yaşar Gökalp
Dersin AmacıBilgisayar programlarını yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma,Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya,Özel Uygulama Yazılımları,Çoklu Ortam Uygulamaları,EndNote Programı,Bilişim Hukuku ve Etiği,E-Öğrenme (EdModo),E-Devlet Uygulamaları,Bilgisayar ve Ağ Güvenliği,Ağ Güvenlik Uygulamaları,Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri,Bulut Bilişim ve Çeşitleri,Bulut Bilişim Uygulamaları,Büyük Veri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgisayar türlerini açıklar.23, 8, 9A
Bilgisayar ile ilgili temel sorunları sıralar.23, 8, 9A
Bilgisayarın iç ve dış birimlerini tanımlar. 23, 8, 9A
Yeni iletişim teknolojileri ve internet’in önemini açıklar. 23, 8, 9A
Sosyal ağların kullanımını tanımlar. 23, 8, 9A
Sosyal medyanın önemini açıklar. 23, 8, 9A
Çoklu ortamlarda kullanılan temel kavramları tanımlar. 23, 8, 9A
PDF yazılımının kullanım gerekçelerini açıklar. 23, 8, 9A
Bilgi Sistemleri ve Uzman Sistemler kavramlarını tanımlar. 23, 8, 9A
Web Tasarımı sürecini açıklar. 23, 8, 9A
Sanal Gerçeklik ve Robotlar kavramlarını tanımlar.23, 8, 9A
Bilişim hukuku ve bilişim suçları ile ilgili kavramları açıklar.23, 8, 9A
Fikrî haklar kavramı ve bilişim alanına ilişkin düzenlemeleri açıklar.23, 8, 9A
Kişilik hakları, kişisel veri ve bilişim hukuku arasındaki ilişkiyi açıklar.23, 8, 9A
Bilişim etiği kavramını tanımlar.23, 8, 9A
Öğrenmede elektronik teknoloji kullanımının gelişimini açıklar.23, 8, 9A
İçerik, etkileşim ve değerlendirme bileşenlerini yorumlar.23, 8, 9A
Öğrenme yönetim sistemi ve sanal öğrenme ortamlarını tanımlar.23, 8, 9A
Açık kaynak hareketini açıklar.23, 8, 9A
Kişisel öğrenme ortamlarını ve sosyal öğrenme kavramlarını açıklar.23, 8, 9A
Kötü niyetli yazılımları ve bunlara karşı alınabilecek önlemleri açıklar. 23, 8, 9A
Antivirüs yazılımının görevini ve fonksiyonunu tanımlayarak güvenlik duvarı ile ilgili ayarları açıklar. 23, 8, 9A
Akıllı telefonların güvenliğine ilişkin alınması gereken önlemleri açıklar. 23, 8, 9A
Güvenli bir kablosuz ağ bağlantısı için gerekli uygulamaları açıklar.23, 8, 9A
Zaman içinde olgunlaşan bilişimin zorlukları ve fırsatlarını açıklar. 23, 8, 9A
Kullanıcı odaklı bilişimin ipuçlarını açıklar. 23, 8, 9A
5651 sayılı Kanun ve getirdiği düzenlemeleri açıklar.23, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:23: Kavram Haritası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulmaİlgili Ders Notları
2Sosyal Ağlar ve Sosyal Medyaİlgili Ders Notları
3Özel Uygulama Yazılımlarıİlgili Ders Notları
4Çoklu Ortam Uygulamalarıİlgili Ders Notları
5EndNote Programıİlgili Ders Notları
6Bilişim Hukuku ve Etiğiİlgili Ders Notları
7E-Öğrenme (EdModo)İlgili Ders Notları
8E-Devlet Uygulamalarıİlgili Ders Notları
9Bilgisayar ve Ağ Güvenliğiİlgili Ders Notları
10Ağ Güvenlik Uygulamalarıİlgili Ders Notları
11Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileriİlgili Ders Notları
12Bulut Bilişim ve Çeşitleriİlgili Ders Notları
13Bulut Bilişim Uygulamalarıİlgili Ders Notları
14Büyük Veriİlgili Ders Notları
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Temel Bilgi Teknolojileri-II https://www.acikakademi.com/portal/egitimler/t; Information Technology Law The Law and Society

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:06Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:07