Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ODYOLOJİYE GİRİŞ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Sude KAYMAKÇI
Dersin AmacıOdyoloji Lisans Programına başlamakta olan öğrencilere, eğitime hazırlık amaçlı olarak gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasını sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; Odyoloji biliminin ve mesleğinin tanımı ve tarihçesi,Genel olarak odyoloji biliminin içeriği, ana başlıkları,Bir odyoloğun kazanması gereken beceriler,Hastanelerdeki odyoloji kliniklerinin işleyişi,Odyoloji ve ilgili branşlar arasında işbirliği ve iletişim ortamı,Sözel iletişimin temelleri,Odyolojide etik kurallar,Odyolojide profesyonel seçenekler,Odyologlar için akademik çalışmanın koşulları,Odyoloji Lisans Çekirdek Eğitim Programının içeriği ve temel konu başlıkları,Odyolojide genel altbaşlıklar (Kullanılan testler, gereken beceriler),Nasıl işitiyoruz?,Nasıl dengemizi sağlıyoruz?,Diyapozon testleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Genel olarak odyoloji biliminin içeriği ve ana başlıklarını tanımlayabilir.11, 14, 16, 19, 20, 21, 23, 9A, E, G
Odyologların ortak işbirliği içinde olacakları meslekler ve düzgün iletişimde bulunmanın koşullarını tartışabilir.11, 14, 16, 19, 20, 21, 23, 9A, E, G
Odyoloji kliniklerinde hasta ve yakınlarıyla profesyonel olarak nasıl diyalog ve sözel iletişimde bulunulacağını değerlendirebilir.11, 14, 16, 19, 20, 21, 23, 9A, E, G
Odyolojik çalışmalarda geçerli olan etik çalışma koşullarını değerlendirir.11, 14, 16, 19, 20, 21, 23, 9A, E, G
Odyologların akademik çalışmaları nasıl yürüteceklerini açıklayabilir.11, 14, 16, 19, 20, 21, 23, 9A, E, G
Odyoloji Lisans Çekirdek Eğitim Programının içeriği ve temel konu başlıklarını özetleyebilir.11, 14, 16, 19, 20, 21, 23, 9A, E, G
Odyoloji alanında geçerli uluslararası yandalları ve sorumluluklarını tartışabilir.11, 14, 16, 19, 20, 21, 23, 9A, E, G
Yurtiçinde ve yurtdışında odyoloji ile çeşitli kariyer alanlarını araştırabilir.11, 14, 16, 19, 20, 21, 23, 9A, E, G
Odyolojinin temel konularından işitme ve denge işlevlerini basit temelli olarak tanımlayabilir.11, 14, 16, 19, 20, 21, 23, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Odyoloji biliminin ve mesleğinin tanımı ve tarihçesiÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
2Genel olarak odyoloji biliminin içeriği, ana başlıklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Bir odyoloğun kazanması gereken becerilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Hastanelerdeki odyoloji kliniklerinin işleyişiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Odyoloji ve ilgili branşlar arasında işbirliği ve iletişim ortamıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Sözel iletişimin temelleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Odyolojide etik kurallarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Odyolojide profesyonel seçeneklerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Odyologlar için akademik çalışmanın koşullarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Odyoloji Lisans Çekirdek Eğitim Programının içeriği ve temel konu başlıklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Odyolojide genel altbaşlıklar (Kullanılan testler, gereken beceriler)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Nasıl işitiyoruz?Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Nasıl dengemizi sağlıyoruz?Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Diyapozon testleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint dosyaları ve Odyoloji kitapları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati31442
Rehberli Problem Çözme3721
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2816
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2612
Ara Sınav ve Hazırlığı21224
Genel Sınav ve Hazırlığı21428
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)143
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(143/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ODYOLOJİYE GİRİŞ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Sude KAYMAKÇI
Dersin AmacıOdyoloji Lisans Programına başlamakta olan öğrencilere, eğitime hazırlık amaçlı olarak gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasını sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; Odyoloji biliminin ve mesleğinin tanımı ve tarihçesi,Genel olarak odyoloji biliminin içeriği, ana başlıkları,Bir odyoloğun kazanması gereken beceriler,Hastanelerdeki odyoloji kliniklerinin işleyişi,Odyoloji ve ilgili branşlar arasında işbirliği ve iletişim ortamı,Sözel iletişimin temelleri,Odyolojide etik kurallar,Odyolojide profesyonel seçenekler,Odyologlar için akademik çalışmanın koşulları,Odyoloji Lisans Çekirdek Eğitim Programının içeriği ve temel konu başlıkları,Odyolojide genel altbaşlıklar (Kullanılan testler, gereken beceriler),Nasıl işitiyoruz?,Nasıl dengemizi sağlıyoruz?,Diyapozon testleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Genel olarak odyoloji biliminin içeriği ve ana başlıklarını tanımlayabilir.11, 14, 16, 19, 20, 21, 23, 9A, E, G
Odyologların ortak işbirliği içinde olacakları meslekler ve düzgün iletişimde bulunmanın koşullarını tartışabilir.11, 14, 16, 19, 20, 21, 23, 9A, E, G
Odyoloji kliniklerinde hasta ve yakınlarıyla profesyonel olarak nasıl diyalog ve sözel iletişimde bulunulacağını değerlendirebilir.11, 14, 16, 19, 20, 21, 23, 9A, E, G
Odyolojik çalışmalarda geçerli olan etik çalışma koşullarını değerlendirir.11, 14, 16, 19, 20, 21, 23, 9A, E, G
Odyologların akademik çalışmaları nasıl yürüteceklerini açıklayabilir.11, 14, 16, 19, 20, 21, 23, 9A, E, G
Odyoloji Lisans Çekirdek Eğitim Programının içeriği ve temel konu başlıklarını özetleyebilir.11, 14, 16, 19, 20, 21, 23, 9A, E, G
Odyoloji alanında geçerli uluslararası yandalları ve sorumluluklarını tartışabilir.11, 14, 16, 19, 20, 21, 23, 9A, E, G
Yurtiçinde ve yurtdışında odyoloji ile çeşitli kariyer alanlarını araştırabilir.11, 14, 16, 19, 20, 21, 23, 9A, E, G
Odyolojinin temel konularından işitme ve denge işlevlerini basit temelli olarak tanımlayabilir.11, 14, 16, 19, 20, 21, 23, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Odyoloji biliminin ve mesleğinin tanımı ve tarihçesiÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
2Genel olarak odyoloji biliminin içeriği, ana başlıklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Bir odyoloğun kazanması gereken becerilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Hastanelerdeki odyoloji kliniklerinin işleyişiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Odyoloji ve ilgili branşlar arasında işbirliği ve iletişim ortamıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Sözel iletişimin temelleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Odyolojide etik kurallarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Odyolojide profesyonel seçeneklerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Odyologlar için akademik çalışmanın koşullarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Odyoloji Lisans Çekirdek Eğitim Programının içeriği ve temel konu başlıklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Odyolojide genel altbaşlıklar (Kullanılan testler, gereken beceriler)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Nasıl işitiyoruz?Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Nasıl dengemizi sağlıyoruz?Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Diyapozon testleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint dosyaları ve Odyoloji kitapları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:06Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:07