Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM UYGULAMA-Bahar Dönemi0+425
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlıklı/ hasta bireyin, ailenin ve toplumun gereksinimlerini tanılayarak sağlık davranışlarını geliştirmek için bilgi gereksinimlerine yönelik öğretim sürecini uygulayabilme becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması

Oryantasyon Eğitimi
Küçük grupların oluşturulması
,Grupların vakalarını seçmesi,Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması ,Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması ,Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışılması,Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışılması,Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışması,Ara sınav,Grupların örnek vakaları, tanıları ve hedefleri açısından tartışması,Grupların örnek vakaları, tanıları ve hedefleri açısından tartışması,Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması,Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması,Grupların uygulamalı sunumları,Grupların uygulamalı sunumları,Grupların uygulamalı sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bireyin öğrenme yeteneğine ilişkin veri toplar10, 12, 13, 16E, H
Sağlıklı/hasta bireyin sağlık gereksinimleri ve sorunlarını tanılar12, 13, 5, 6E, H
Sağlıklı/hasta bireyin öğrenme gereksinim alanlarına yönelik uygun hedefler oluşturur10, 4, 5, 6E, H
Öğretim planına uygun olarak öğretimi uygular11, 15, 4, 5, 6E, H
Uyguladığı öğretimi uygun tekniklerle değerlendirir12, 15, 5E, H
Grup içinde yapılan çalışmalarda verilen eğitimleri eleştirel biçimde, öğretim amaçlarına uygun olarak değerlendirir10, 19, 20E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması

Oryantasyon Eğitimi
Küçük grupların oluşturulması
1.kaynağın giriş bölümünün incelenmesi, 2. ve 3. kaynağın okunması
2Grupların vakalarını seçmesi2. ve 3. kaynağın incelenmesi
3Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması Öğrencilerin kendilerinin oluşturduğu vakalara hazırlanması
4Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması 2. ve 3. kaynağın incelenmesi
5Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışılması2. ve 3. kaynağın incelenmesi
6Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışılması2. ve 3. kaynağın incelenmesi 4. kaynağın ‘Gelişim kuramcıları’ bölümünün incelenmesi
7Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışması2. kaynağın incelenmesi
8Ara sınav
9Grupların örnek vakaları, tanıları ve hedefleri açısından tartışması2.kaynağın incelenmesi 5. Kaynağın ‘iletişim örnekleri’ bölümünün incelenmesi
10Grupların örnek vakaları, tanıları ve hedefleri açısından tartışması2. kaynağın incelenmesi
11Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması1.Kaynağın ‘interaktif eğitim yöntemleri’ bölümünün incelenmesi 2. Kaynağın incelenmesi
12Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması1.Kaynağın ‘görsel ve işitsel materyaller’bölümünün incelenmesi
13Grupların uygulamalı sunumlarıÖğrencilerin hazırladıkları vaka sunumlarının dinlenmesi
14Grupların uygulamalı sunumlarıÖğrencilerin hazırladıkları vaka sunumlarının dinlenmesi
15Grupların uygulamalı sunumlarıÖğrencilerin hazırladıkları vaka sunumlarının dinlenmesi ve değerlendirme formlarının doldurulması
Kaynak
1.Sullivan R., Magarick R, Bergthold G, Blouse A, Mclntosh N. (1999). Tıp Eğitimcileri için Eğitim Becerileri Rehberi. Şahin N (çev.). Ankara: Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı. 2. Bayat M. (2005). Öğretim süreci ve hemşirelik. Sağlık Bilimleri Dergisi, 14, 66-72. 3. Gökkoca ZU. (2001). Sağlık Eğitimi Açısından Temel İlkeler. Sted, 10(10), 371-374. 4. Senemoğlu N. (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PEGEM Yayıncılık. 5. Özcan A. (2006). Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11616
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14342
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı21836
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM UYGULAMA-Bahar Dönemi0+425
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlıklı/ hasta bireyin, ailenin ve toplumun gereksinimlerini tanılayarak sağlık davranışlarını geliştirmek için bilgi gereksinimlerine yönelik öğretim sürecini uygulayabilme becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması

Oryantasyon Eğitimi
Küçük grupların oluşturulması
,Grupların vakalarını seçmesi,Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması ,Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması ,Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışılması,Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışılması,Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışması,Ara sınav,Grupların örnek vakaları, tanıları ve hedefleri açısından tartışması,Grupların örnek vakaları, tanıları ve hedefleri açısından tartışması,Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması,Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması,Grupların uygulamalı sunumları,Grupların uygulamalı sunumları,Grupların uygulamalı sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bireyin öğrenme yeteneğine ilişkin veri toplar10, 12, 13, 16E, H
Sağlıklı/hasta bireyin sağlık gereksinimleri ve sorunlarını tanılar12, 13, 5, 6E, H
Sağlıklı/hasta bireyin öğrenme gereksinim alanlarına yönelik uygun hedefler oluşturur10, 4, 5, 6E, H
Öğretim planına uygun olarak öğretimi uygular11, 15, 4, 5, 6E, H
Uyguladığı öğretimi uygun tekniklerle değerlendirir12, 15, 5E, H
Grup içinde yapılan çalışmalarda verilen eğitimleri eleştirel biçimde, öğretim amaçlarına uygun olarak değerlendirir10, 19, 20E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması

Oryantasyon Eğitimi
Küçük grupların oluşturulması
1.kaynağın giriş bölümünün incelenmesi, 2. ve 3. kaynağın okunması
2Grupların vakalarını seçmesi2. ve 3. kaynağın incelenmesi
3Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması Öğrencilerin kendilerinin oluşturduğu vakalara hazırlanması
4Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması 2. ve 3. kaynağın incelenmesi
5Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışılması2. ve 3. kaynağın incelenmesi
6Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışılması2. ve 3. kaynağın incelenmesi 4. kaynağın ‘Gelişim kuramcıları’ bölümünün incelenmesi
7Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışması2. kaynağın incelenmesi
8Ara sınav
9Grupların örnek vakaları, tanıları ve hedefleri açısından tartışması2.kaynağın incelenmesi 5. Kaynağın ‘iletişim örnekleri’ bölümünün incelenmesi
10Grupların örnek vakaları, tanıları ve hedefleri açısından tartışması2. kaynağın incelenmesi
11Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması1.Kaynağın ‘interaktif eğitim yöntemleri’ bölümünün incelenmesi 2. Kaynağın incelenmesi
12Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması1.Kaynağın ‘görsel ve işitsel materyaller’bölümünün incelenmesi
13Grupların uygulamalı sunumlarıÖğrencilerin hazırladıkları vaka sunumlarının dinlenmesi
14Grupların uygulamalı sunumlarıÖğrencilerin hazırladıkları vaka sunumlarının dinlenmesi
15Grupların uygulamalı sunumlarıÖğrencilerin hazırladıkları vaka sunumlarının dinlenmesi ve değerlendirme formlarının doldurulması
Kaynak
1.Sullivan R., Magarick R, Bergthold G, Blouse A, Mclntosh N. (1999). Tıp Eğitimcileri için Eğitim Becerileri Rehberi. Şahin N (çev.). Ankara: Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı. 2. Bayat M. (2005). Öğretim süreci ve hemşirelik. Sağlık Bilimleri Dergisi, 14, 66-72. 3. Gökkoca ZU. (2001). Sağlık Eğitimi Açısından Temel İlkeler. Sted, 10(10), 371-374. 4. Senemoğlu N. (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PEGEM Yayıncılık. 5. Özcan A. (2006). Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/10/2022 - 11:01Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 15:11