Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM UYGULAMA | - | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özlem AVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıklı/ hasta bireyin, ailenin ve toplumun gereksinimlerini tanılayarak sağlık davranışlarını geliştirmek için bilgi gereksinimlerine yönelik öğretim sürecini uygulayabilme becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması Oryantasyon Eğitimi Küçük grupların oluşturulması ,Grupların vakalarını seçmesi,Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması ,Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması ,Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışılması,Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışılması,Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışması,Ara sınav,Grupların örnek vakaları, tanıları ve hedefleri açısından tartışması,Grupların örnek vakaları, tanıları ve hedefleri açısından tartışması,Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması,Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması,Grupların uygulamalı sunumları,Grupların uygulamalı sunumları,Grupların uygulamalı sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bireyin öğrenme yeteneğine ilişkin veri toplar | 10, 12, 13, 16 | E, H |
Sağlıklı/hasta bireyin sağlık gereksinimleri ve sorunlarını tanılar | 12, 13, 5, 6 | E, H |
Sağlıklı/hasta bireyin öğrenme gereksinim alanlarına yönelik uygun hedefler oluşturur | 10, 4, 5, 6 | E, H |
Öğretim planına uygun olarak öğretimi uygular | 11, 15, 4, 5, 6 | E, H |
Uyguladığı öğretimi uygun tekniklerle değerlendirir | 12, 15, 5 | E, H |
Grup içinde yapılan çalışmalarda verilen eğitimleri eleştirel biçimde, öğretim amaçlarına uygun olarak değerlendirir | 10, 19, 20 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması Oryantasyon Eğitimi Küçük grupların oluşturulması | 1.kaynağın giriş bölümünün incelenmesi, 2. ve 3. kaynağın okunması |
2 | Grupların vakalarını seçmesi | 2. ve 3. kaynağın incelenmesi |
3 | Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması | Öğrencilerin kendilerinin oluşturduğu vakalara hazırlanması |
4 | Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması | 2. ve 3. kaynağın incelenmesi |
5 | Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışılması | 2. ve 3. kaynağın incelenmesi |
6 | Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışılması | 2. ve 3. kaynağın incelenmesi 4. kaynağın ‘Gelişim kuramcıları’ bölümünün incelenmesi |
7 | Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışması | 2. kaynağın incelenmesi |
8 | Ara sınav | |
9 | Grupların örnek vakaları, tanıları ve hedefleri açısından tartışması | 2.kaynağın incelenmesi 5. Kaynağın ‘iletişim örnekleri’ bölümünün incelenmesi |
10 | Grupların örnek vakaları, tanıları ve hedefleri açısından tartışması | 2. kaynağın incelenmesi |
11 | Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması | 1.Kaynağın ‘interaktif eğitim yöntemleri’ bölümünün incelenmesi 2. Kaynağın incelenmesi |
12 | Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması | 1.Kaynağın ‘görsel ve işitsel materyaller’bölümünün incelenmesi |
13 | Grupların uygulamalı sunumları | Öğrencilerin hazırladıkları vaka sunumlarının dinlenmesi |
14 | Grupların uygulamalı sunumları | Öğrencilerin hazırladıkları vaka sunumlarının dinlenmesi |
15 | Grupların uygulamalı sunumları | Öğrencilerin hazırladıkları vaka sunumlarının dinlenmesi ve değerlendirme formlarının doldurulması |
Kaynak |
1.Sullivan R., Magarick R, Bergthold G, Blouse A, Mclntosh N. (1999). Tıp Eğitimcileri için Eğitim Becerileri Rehberi. Şahin N (çev.). Ankara: Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı. 2. Bayat M. (2005). Öğretim süreci ve hemşirelik. Sağlık Bilimleri Dergisi, 14, 66-72. 3. Gökkoca ZU. (2001). Sağlık Eğitimi Açısından Temel İlkeler. Sted, 10(10), 371-374. 4. Senemoğlu N. (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PEGEM Yayıncılık. 5. Özcan A. (2006). Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | X | |||||
5 | 5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | 6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | 7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | X | |||||
8 | 8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | X | |||||
9 | 9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
10 | 10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | X | |||||
11 | 11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
12 | 12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | 13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 16 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 3 | 42 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 18 | 36 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM UYGULAMA | - | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özlem AVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıklı/ hasta bireyin, ailenin ve toplumun gereksinimlerini tanılayarak sağlık davranışlarını geliştirmek için bilgi gereksinimlerine yönelik öğretim sürecini uygulayabilme becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması Oryantasyon Eğitimi Küçük grupların oluşturulması ,Grupların vakalarını seçmesi,Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması ,Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması ,Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışılması,Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışılması,Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışması,Ara sınav,Grupların örnek vakaları, tanıları ve hedefleri açısından tartışması,Grupların örnek vakaları, tanıları ve hedefleri açısından tartışması,Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması,Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması,Grupların uygulamalı sunumları,Grupların uygulamalı sunumları,Grupların uygulamalı sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bireyin öğrenme yeteneğine ilişkin veri toplar | 10, 12, 13, 16 | E, H |
Sağlıklı/hasta bireyin sağlık gereksinimleri ve sorunlarını tanılar | 12, 13, 5, 6 | E, H |
Sağlıklı/hasta bireyin öğrenme gereksinim alanlarına yönelik uygun hedefler oluşturur | 10, 4, 5, 6 | E, H |
Öğretim planına uygun olarak öğretimi uygular | 11, 15, 4, 5, 6 | E, H |
Uyguladığı öğretimi uygun tekniklerle değerlendirir | 12, 15, 5 | E, H |
Grup içinde yapılan çalışmalarda verilen eğitimleri eleştirel biçimde, öğretim amaçlarına uygun olarak değerlendirir | 10, 19, 20 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması Oryantasyon Eğitimi Küçük grupların oluşturulması | 1.kaynağın giriş bölümünün incelenmesi, 2. ve 3. kaynağın okunması |
2 | Grupların vakalarını seçmesi | 2. ve 3. kaynağın incelenmesi |
3 | Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması | Öğrencilerin kendilerinin oluşturduğu vakalara hazırlanması |
4 | Grupların örnek vaka verilerinin tartışılması | 2. ve 3. kaynağın incelenmesi |
5 | Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışılması | 2. ve 3. kaynağın incelenmesi |
6 | Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışılması | 2. ve 3. kaynağın incelenmesi 4. kaynağın ‘Gelişim kuramcıları’ bölümünün incelenmesi |
7 | Grupların örnek vakaları, eğitim alanları açısından tartışması | 2. kaynağın incelenmesi |
8 | Ara sınav | |
9 | Grupların örnek vakaları, tanıları ve hedefleri açısından tartışması | 2.kaynağın incelenmesi 5. Kaynağın ‘iletişim örnekleri’ bölümünün incelenmesi |
10 | Grupların örnek vakaları, tanıları ve hedefleri açısından tartışması | 2. kaynağın incelenmesi |
11 | Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması | 1.Kaynağın ‘interaktif eğitim yöntemleri’ bölümünün incelenmesi 2. Kaynağın incelenmesi |
12 | Grupların örnek vakaları, uygulanabilecek öğretim yöntemleri ve kullanacakları materyaller açısından tartışması | 1.Kaynağın ‘görsel ve işitsel materyaller’bölümünün incelenmesi |
13 | Grupların uygulamalı sunumları | Öğrencilerin hazırladıkları vaka sunumlarının dinlenmesi |
14 | Grupların uygulamalı sunumları | Öğrencilerin hazırladıkları vaka sunumlarının dinlenmesi |
15 | Grupların uygulamalı sunumları | Öğrencilerin hazırladıkları vaka sunumlarının dinlenmesi ve değerlendirme formlarının doldurulması |
Kaynak |
1.Sullivan R., Magarick R, Bergthold G, Blouse A, Mclntosh N. (1999). Tıp Eğitimcileri için Eğitim Becerileri Rehberi. Şahin N (çev.). Ankara: Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı. 2. Bayat M. (2005). Öğretim süreci ve hemşirelik. Sağlık Bilimleri Dergisi, 14, 66-72. 3. Gökkoca ZU. (2001). Sağlık Eğitimi Açısından Temel İlkeler. Sted, 10(10), 371-374. 4. Senemoğlu N. (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PEGEM Yayıncılık. 5. Özcan A. (2006). Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | X | |||||
5 | 5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | 6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | 7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | X | |||||
8 | 8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | X | |||||
9 | 9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
10 | 10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | X | |||||
11 | 11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
12 | 12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | 13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |