Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK POLİTİKALARI VE HEMŞİRELİK | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe DOST |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dünyada ve ülkemizdeki sağlık politikaları, hemşireliğe ilişkin mevcut yasalar hakkında bilgi edinmesini sağlamak ve bu politikalara ilişkin eleştirel yaklaşımı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanıtılması, program amaç ve yeterliliklerinin belirlenmesi,Sağlık kavramı, Sağlık sistemi,Cumhuriyet öncesi ve Cumhuriyet dönemi sağlık politikaları,Alma Ata Bildirgesi, Viyana ve Münih Deklerasyonu,Sağlıkta Dönüşüm Programı,Dünyada ve ülkemizde Aile Hekimliği Sistemi,Genel Sağlık Sigortası,Hemşirelik Kanunu, Hemşirelik Yönetmeliği,Dünya Sağlık Örgütü,Uluslararası Hemşireler Konseyi,657 sayılı devlet memurları kanunu,İş kanunu,Sağlık İstatistikleri,Türk Hemşireler Derneği ve Hemşireliğe Özel Dal Dernekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dünyadaki mevcut sağlık politikalarını bilir | 10, 16, 19, 5, 9 | A |
Ülkemizdeki sağlık politikalarının tarihsel gelişiminin bilir | 10, 16, 5, 9 | A |
Sağlık politikalarında hemşirelerin etkinliğini açıklar | 10, 16, 5, 9 | A |
Farklı ülkelerdeki hemşirelik örgütlerinin sağlık politikalarındaki etkinliklerini açıklar | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtılması, program amaç ve yeterliliklerinin belirlenmesi | Öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notlarının incelenmesi |
2 | Sağlık kavramı, Sağlık sistemi | Ders notlarının incelenmesi |
3 | Cumhuriyet öncesi ve Cumhuriyet dönemi sağlık politikaları | Ders notlarının incelenmesi |
4 | Alma Ata Bildirgesi, Viyana ve Münih Deklerasyonu | Ders notlarının incelenmesi |
5 | Sağlıkta Dönüşüm Programı | Ders notlarının incelenmesi |
6 | Dünyada ve ülkemizde Aile Hekimliği Sistemi | Ders notlarının incelenmesi |
7 | Genel Sağlık Sigortası | Ders notlarının incelenmesi |
8 | Hemşirelik Kanunu, Hemşirelik Yönetmeliği | Ders notlarının incelenmesi |
9 | Dünya Sağlık Örgütü | Ders notlarının incelenmesi |
10 | Uluslararası Hemşireler Konseyi | Ders notlarının incelenmesi |
11 | 657 sayılı devlet memurları kanunu | Ders notlarının incelenmesi |
12 | İş kanunu | Ders notlarının incelenmesi |
13 | Sağlık İstatistikleri | Ders notlarının incelenmesi |
14 | Türk Hemşireler Derneği ve Hemşireliğe Özel Dal Dernekleri | "www.turkhemsirelerdernegi.org.tr " incelenmesi |
Kaynak |
www.turkhemsirelerdernegi.org.tr Dersi veren öğretim elemanı tarafından sağlanacak ders notları Aytolan Yıldırım. Sağlık, politika ve hemşirelik. Hedef yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | 2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | ||||||
3 | 3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | 4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | ||||||
5 | 5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
6 | 6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
7 | 7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | ||||||
8 | 8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | ||||||
9 | 9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
10 | 10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | ||||||
11 | 11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | ||||||
12 | 12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | ||||||
13 | 13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 18 | 18 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK POLİTİKALARI VE HEMŞİRELİK | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe DOST |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dünyada ve ülkemizdeki sağlık politikaları, hemşireliğe ilişkin mevcut yasalar hakkında bilgi edinmesini sağlamak ve bu politikalara ilişkin eleştirel yaklaşımı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanıtılması, program amaç ve yeterliliklerinin belirlenmesi,Sağlık kavramı, Sağlık sistemi,Cumhuriyet öncesi ve Cumhuriyet dönemi sağlık politikaları,Alma Ata Bildirgesi, Viyana ve Münih Deklerasyonu,Sağlıkta Dönüşüm Programı,Dünyada ve ülkemizde Aile Hekimliği Sistemi,Genel Sağlık Sigortası,Hemşirelik Kanunu, Hemşirelik Yönetmeliği,Dünya Sağlık Örgütü,Uluslararası Hemşireler Konseyi,657 sayılı devlet memurları kanunu,İş kanunu,Sağlık İstatistikleri,Türk Hemşireler Derneği ve Hemşireliğe Özel Dal Dernekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dünyadaki mevcut sağlık politikalarını bilir | 10, 16, 19, 5, 9 | A |
Ülkemizdeki sağlık politikalarının tarihsel gelişiminin bilir | 10, 16, 5, 9 | A |
Sağlık politikalarında hemşirelerin etkinliğini açıklar | 10, 16, 5, 9 | A |
Farklı ülkelerdeki hemşirelik örgütlerinin sağlık politikalarındaki etkinliklerini açıklar | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtılması, program amaç ve yeterliliklerinin belirlenmesi | Öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notlarının incelenmesi |
2 | Sağlık kavramı, Sağlık sistemi | Ders notlarının incelenmesi |
3 | Cumhuriyet öncesi ve Cumhuriyet dönemi sağlık politikaları | Ders notlarının incelenmesi |
4 | Alma Ata Bildirgesi, Viyana ve Münih Deklerasyonu | Ders notlarının incelenmesi |
5 | Sağlıkta Dönüşüm Programı | Ders notlarının incelenmesi |
6 | Dünyada ve ülkemizde Aile Hekimliği Sistemi | Ders notlarının incelenmesi |
7 | Genel Sağlık Sigortası | Ders notlarının incelenmesi |
8 | Hemşirelik Kanunu, Hemşirelik Yönetmeliği | Ders notlarının incelenmesi |
9 | Dünya Sağlık Örgütü | Ders notlarının incelenmesi |
10 | Uluslararası Hemşireler Konseyi | Ders notlarının incelenmesi |
11 | 657 sayılı devlet memurları kanunu | Ders notlarının incelenmesi |
12 | İş kanunu | Ders notlarının incelenmesi |
13 | Sağlık İstatistikleri | Ders notlarının incelenmesi |
14 | Türk Hemşireler Derneği ve Hemşireliğe Özel Dal Dernekleri | "www.turkhemsirelerdernegi.org.tr " incelenmesi |
Kaynak |
www.turkhemsirelerdernegi.org.tr Dersi veren öğretim elemanı tarafından sağlanacak ders notları Aytolan Yıldırım. Sağlık, politika ve hemşirelik. Hedef yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | 2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | ||||||
3 | 3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | 4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | ||||||
5 | 5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
6 | 6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
7 | 7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | ||||||
8 | 8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | ||||||
9 | 9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
10 | 10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | ||||||
11 | 11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | ||||||
12 | 12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | ||||||
13 | 13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |