Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİK ESASLARI II UYGULAMA-Bahar Dönemi0+1054
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBirey, aile ve topluma bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını verebilmesi için, hemşirelik süreci doğrultusunda bireyin günlük yaşam aktivitelerinin sağlanması ve sürdürülmesine yönelik temel hemşirelik girişimlerinin becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması.
Laboratuvar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
İlaç Yönetimi
Klinik Uygulama
Oryantasyon Eğitimi
,Laboratuvar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
Parenteral İlaç Uygulamaları:
İntradermal, Subkütan, İntramüsküler
Klinik Uygulama
Klinik ve Hastane Tanıma
,Laboratuvar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
Parenteral İlaç Uygulamaları:
İntravenöz
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Tanılaması
,Laboratuvar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
Parenteral İlaç Uygulamaları:
İntravenöz
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket Aktivitelerinin Tanılanması
,Laboratuvar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
Kan alma ve Kan transfüzyonu
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme Aktivitelerinin Tanılanması
,Laboratuvar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
Doku Bütünlüğünün Sağlanması ve Yara Bakımı
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü Aktivitelerinin Tanılanması
,Laboratuvar
Solunum Aktivitesi
Solunum Sistemi ve Uygulamaları
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum Aktivitelerinin Tanılanması
,Laboratuvar
Beslenme Aktivitesi
Sindirim Sistemi ve Uygulamaları
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme Aktivitelerinin Tanılanması
,Laboratuvar
Boşaltım Aktivitesi
Boşaltım Sistemi ve Uygulamaları
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım Aktivitelerinin Tanılanması
,Laboratuar
Boşaltım Aktivitesi
Üriner Sistem ve Uygulamaları
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım Aktivitelerinin Tanılanması
,Laboratuar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
Örnek alma ve toplama
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü , Solunum, Beslenme, Boşaltım, Çalışma ve Eğlence Aktivitelerinin Tanılanması
,Laboratuar
Cinselliği İfade Etme Aktivitesinin Değerlendirmesi

Klinik Uygulama
Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması
,Laboratuar
Uyku ve Dinlenme Aktivitesinin Değerlendirmesi

Klinik Uygulama
Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması
,Laboratuar
Vaka Çalışması
Klinik Uygulama
Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması
Dersin Değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlıklı/hasta birey ve ailesi, sağlık ekibi üyeleri ile iletişim kurar,6, 9H
Sağlıklı/hasta bireyin bakım sürecini yaşam modeline göre tanılar,14, 38, 4, 9E
Sağlık bakım ortamında hasta güvenliğini sağlamaya yönelik uygulamaları sıralar,13, 17, 38, 4, 8, 9H
Temel hemşirelik becerilerini laboratuvar ortamında uygular,17, 8, 9H
Hemşirelik uygulamalarına ilişkin etik kurallara dikkat eder.13, 9H
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması.
Laboratuvar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
İlaç Yönetimi
Klinik Uygulama
Oryantasyon Eğitimi
Laboratuvar 1.kaynağın 85 ve 126-140. sayfalarının incelenmesi
2Laboratuvar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
Parenteral İlaç Uygulamaları:
İntradermal, Subkütan, İntramüsküler
Klinik Uygulama
Klinik ve Hastane Tanıma
Laboratuvar 1.kaynağın 88-101. Ve 3. Kaynağın 490-556. sayfalarının incelenmesi Klinik Uygulama 6. kaynağın incelenmesi
3Laboratuvar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
Parenteral İlaç Uygulamaları:
İntravenöz
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Tanılaması
Laboratuvar 1.kaynağın 101-124. sayfalarının incelenmesi Klinik Uygulama 1.kaynağın 1-8. Sayfalarının incelenmesi
4Laboratuvar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
Parenteral İlaç Uygulamaları:
İntravenöz
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket Aktivitelerinin Tanılanması
Laboratuvar 1.kaynağın 101-124. sayfalarının incelenmesi Klinik Uygulama 1.kaynağın 143-149 ve 301-335. Sayfalarının incelenmesi
5Laboratuvar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
Kan alma ve Kan transfüzyonu
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme Aktivitelerinin Tanılanması
Laboratuvar 2. kaynağın 847-863. sayfalarının incelenmesi Klinik Uygulama 1.kaynağın 239-280. sayfalarının incelenmesi
6Laboratuvar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
Doku Bütünlüğünün Sağlanması ve Yara Bakımı
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü Aktivitelerinin Tanılanması
Laboratuvar 1. kaynağın 314-324. ve 5. kaynağın 308-319. sayfalarının incelenmesi Klinik Uygulama 1.kaynağın 283-301. sayfalarının incelenmesi
7Laboratuvar
Solunum Aktivitesi
Solunum Sistemi ve Uygulamaları
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum Aktivitelerinin Tanılanması
Laboratuvar ve Klinik Uygulama 1. kaynağın 149-170. sayfalarının incelenmesi
8Laboratuvar
Beslenme Aktivitesi
Sindirim Sistemi ve Uygulamaları
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme Aktivitelerinin Tanılanması
Laboratuvar ve Klinik Uygulama 1. kaynağın 173-199. sayfalarının incelenmesi
9Laboratuvar
Boşaltım Aktivitesi
Boşaltım Sistemi ve Uygulamaları
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım Aktivitelerinin Tanılanması
Laboratuvar ve Klinik Uygulama 1. kaynağın 230-239. sayfalarının incelenmesi
10Laboratuar
Boşaltım Aktivitesi
Üriner Sistem ve Uygulamaları
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım Aktivitelerinin Tanılanması
Laboratuvar ve Klinik Uygulama 1. kaynağın199-228. sayfalarının incelenmesi
11Laboratuar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
Örnek alma ve toplama
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü , Solunum, Beslenme, Boşaltım, Çalışma ve Eğlence Aktivitelerinin Tanılanması
Laboratuvar ve Klinik Uygulama 2. kaynağın 1057-1083. sayfalarının incelenmesi
12Laboratuar
Cinselliği İfade Etme Aktivitesinin Değerlendirmesi

Klinik Uygulama
Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması
Laboratuvar ve Klinik Uygulama 4. kaynağın 417-526. Sayfalarının incelenmesi
13Laboratuar
Uyku ve Dinlenme Aktivitesinin Değerlendirmesi

Klinik Uygulama
Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması
Laboratuvar ve Klinik Uygulama 4. kaynağın 417-526. Sayfalarının incelenmesi
14Laboratuar
Vaka Çalışması
Klinik Uygulama
Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması
Dersin Değerlendirilmesi
Laboratuvar ve Klinik Uygulama 4. kaynağın 417-526. Sayfalarının incelenmesi
Kaynak
1. Babadağ K, Aşti TA. (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. 2. Aştı TA., Karadağ A. (2012). Hemşirelik Esasları; Hemşirelik Bilim Sanatı. İstanbul:Akademi Yayınevi. 3. Ay, F. (Ed.) (2014). Temel Hemşirelik Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul: MedikalYayıncılık. 4. Birol L. (2011). Hemşirelik Süreci, İzmir: Etki Matbaacılık. 5. Carpenito-Moyet LJ. (2005). Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins. 6. Karakurt P, Kaşıkçı M. (2008). İnmeli bir olgunun yaşam modeline göre incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 11(1), 45-62.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1310130
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)130
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(130/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİK ESASLARI II UYGULAMA-Bahar Dönemi0+1054
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBirey, aile ve topluma bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını verebilmesi için, hemşirelik süreci doğrultusunda bireyin günlük yaşam aktivitelerinin sağlanması ve sürdürülmesine yönelik temel hemşirelik girişimlerinin becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması.
Laboratuvar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
İlaç Yönetimi
Klinik Uygulama
Oryantasyon Eğitimi
,Laboratuvar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
Parenteral İlaç Uygulamaları:
İntradermal, Subkütan, İntramüsküler
Klinik Uygulama
Klinik ve Hastane Tanıma
,Laboratuvar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
Parenteral İlaç Uygulamaları:
İntravenöz
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Tanılaması
,Laboratuvar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
Parenteral İlaç Uygulamaları:
İntravenöz
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket Aktivitelerinin Tanılanması
,Laboratuvar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
Kan alma ve Kan transfüzyonu
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme Aktivitelerinin Tanılanması
,Laboratuvar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
Doku Bütünlüğünün Sağlanması ve Yara Bakımı
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü Aktivitelerinin Tanılanması
,Laboratuvar
Solunum Aktivitesi
Solunum Sistemi ve Uygulamaları
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum Aktivitelerinin Tanılanması
,Laboratuvar
Beslenme Aktivitesi
Sindirim Sistemi ve Uygulamaları
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme Aktivitelerinin Tanılanması
,Laboratuvar
Boşaltım Aktivitesi
Boşaltım Sistemi ve Uygulamaları
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım Aktivitelerinin Tanılanması
,Laboratuar
Boşaltım Aktivitesi
Üriner Sistem ve Uygulamaları
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım Aktivitelerinin Tanılanması
,Laboratuar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
Örnek alma ve toplama
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü , Solunum, Beslenme, Boşaltım, Çalışma ve Eğlence Aktivitelerinin Tanılanması
,Laboratuar
Cinselliği İfade Etme Aktivitesinin Değerlendirmesi

Klinik Uygulama
Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması
,Laboratuar
Uyku ve Dinlenme Aktivitesinin Değerlendirmesi

Klinik Uygulama
Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması
,Laboratuar
Vaka Çalışması
Klinik Uygulama
Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması
Dersin Değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlıklı/hasta birey ve ailesi, sağlık ekibi üyeleri ile iletişim kurar,6, 9H
Sağlıklı/hasta bireyin bakım sürecini yaşam modeline göre tanılar,14, 38, 4, 9E
Sağlık bakım ortamında hasta güvenliğini sağlamaya yönelik uygulamaları sıralar,13, 17, 38, 4, 8, 9H
Temel hemşirelik becerilerini laboratuvar ortamında uygular,17, 8, 9H
Hemşirelik uygulamalarına ilişkin etik kurallara dikkat eder.13, 9H
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması.
Laboratuvar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
İlaç Yönetimi
Klinik Uygulama
Oryantasyon Eğitimi
Laboratuvar 1.kaynağın 85 ve 126-140. sayfalarının incelenmesi
2Laboratuvar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
Parenteral İlaç Uygulamaları:
İntradermal, Subkütan, İntramüsküler
Klinik Uygulama
Klinik ve Hastane Tanıma
Laboratuvar 1.kaynağın 88-101. Ve 3. Kaynağın 490-556. sayfalarının incelenmesi Klinik Uygulama 6. kaynağın incelenmesi
3Laboratuvar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
Parenteral İlaç Uygulamaları:
İntravenöz
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Tanılaması
Laboratuvar 1.kaynağın 101-124. sayfalarının incelenmesi Klinik Uygulama 1.kaynağın 1-8. Sayfalarının incelenmesi
4Laboratuvar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
Parenteral İlaç Uygulamaları:
İntravenöz
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket Aktivitelerinin Tanılanması
Laboratuvar 1.kaynağın 101-124. sayfalarının incelenmesi Klinik Uygulama 1.kaynağın 143-149 ve 301-335. Sayfalarının incelenmesi
5Laboratuvar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
Kan alma ve Kan transfüzyonu
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme Aktivitelerinin Tanılanması
Laboratuvar 2. kaynağın 847-863. sayfalarının incelenmesi Klinik Uygulama 1.kaynağın 239-280. sayfalarının incelenmesi
6Laboratuvar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
Doku Bütünlüğünün Sağlanması ve Yara Bakımı
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü Aktivitelerinin Tanılanması
Laboratuvar 1. kaynağın 314-324. ve 5. kaynağın 308-319. sayfalarının incelenmesi Klinik Uygulama 1.kaynağın 283-301. sayfalarının incelenmesi
7Laboratuvar
Solunum Aktivitesi
Solunum Sistemi ve Uygulamaları
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum Aktivitelerinin Tanılanması
Laboratuvar ve Klinik Uygulama 1. kaynağın 149-170. sayfalarının incelenmesi
8Laboratuvar
Beslenme Aktivitesi
Sindirim Sistemi ve Uygulamaları
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme Aktivitelerinin Tanılanması
Laboratuvar ve Klinik Uygulama 1. kaynağın 173-199. sayfalarının incelenmesi
9Laboratuvar
Boşaltım Aktivitesi
Boşaltım Sistemi ve Uygulamaları
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım Aktivitelerinin Tanılanması
Laboratuvar ve Klinik Uygulama 1. kaynağın 230-239. sayfalarının incelenmesi
10Laboratuar
Boşaltım Aktivitesi
Üriner Sistem ve Uygulamaları
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım Aktivitelerinin Tanılanması
Laboratuvar ve Klinik Uygulama 1. kaynağın199-228. sayfalarının incelenmesi
11Laboratuar
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi
Örnek alma ve toplama
Klinik Uygulama
Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü , Solunum, Beslenme, Boşaltım, Çalışma ve Eğlence Aktivitelerinin Tanılanması
Laboratuvar ve Klinik Uygulama 2. kaynağın 1057-1083. sayfalarının incelenmesi
12Laboratuar
Cinselliği İfade Etme Aktivitesinin Değerlendirmesi

Klinik Uygulama
Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması
Laboratuvar ve Klinik Uygulama 4. kaynağın 417-526. Sayfalarının incelenmesi
13Laboratuar
Uyku ve Dinlenme Aktivitesinin Değerlendirmesi

Klinik Uygulama
Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması
Laboratuvar ve Klinik Uygulama 4. kaynağın 417-526. Sayfalarının incelenmesi
14Laboratuar
Vaka Çalışması
Klinik Uygulama
Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması
Dersin Değerlendirilmesi
Laboratuvar ve Klinik Uygulama 4. kaynağın 417-526. Sayfalarının incelenmesi
Kaynak
1. Babadağ K, Aşti TA. (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. 2. Aştı TA., Karadağ A. (2012). Hemşirelik Esasları; Hemşirelik Bilim Sanatı. İstanbul:Akademi Yayınevi. 3. Ay, F. (Ed.) (2014). Temel Hemşirelik Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul: MedikalYayıncılık. 4. Birol L. (2011). Hemşirelik Süreci, İzmir: Etki Matbaacılık. 5. Carpenito-Moyet LJ. (2005). Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins. 6. Karakurt P, Kaşıkçı M. (2008). İnmeli bir olgunun yaşam modeline göre incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 11(1), 45-62.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/10/2022 - 11:01Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 15:11