Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİĞE GİRİŞ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere hemşireliğin temel felsefesini ve sağlık bakım hizmetleri içerisinde hemşirenin rolünü anlamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma- Dersin Tanıtılması,
Hemşirelik Kavramına Giriş
,Hemşirelik tarihi ve felsefesi ,Hemşirelik Bilim ve Sanatı,Temel İnsan Gereksinimleri,Bakım Kavramı,Humanizm-Holizm,Etik Değerler,Ara sınav,Sağlık Bakım Sisteminde Hemşirenin Rolü,Hemşirelik Mevzuatı,Hemşire Liderler,Hemşirelik Model ve Kuramları,Hemşirelik ile İlgili Dernek ve Kuruluşlar,ICN Temaları (International Council of Nurses-Uluslararası Hemşireler Konseyi)
Dersin Değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlık bakımında hemşireliğin gücünü açıklar10, 16, 9A
Hemşireliğin dünyada ve ülkemizdeki tarihsel gelişimini açıklar10, 13, 16, 9A
İnsan, çevre, sağlık, hastalık ve hemşirelik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirir10, 13, 16, 19, 9
Hemşirelikte hümanistik ve holistik yaklaşımın önemini ifade eder10, 13, 16, 9
Hemşirelikle ilgili liderlerin, dernek ve kuruluşların önemini ifade eder10, 13, 16, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma- Dersin Tanıtılması,
Hemşirelik Kavramına Giriş
6. kaynağın 155. Sayfasının incelenmesi
2Hemşirelik tarihi ve felsefesi 1.kaynağın 3-13. ve 5. kaynağın 5-10. sayfalarının incelenmesi
3Hemşirelik Bilim ve Sanatı3.kaynağın 8-10. sayfalarının incelenmesi
4Temel İnsan Gereksinimleri1.kaynağın 33. sayfasının incelenmesi
5Bakım Kavramı1.kaynağın 41-167. Sayfalarının incelenmesi
6Humanizm-Holizm6. kaynağın 129-520. Sayfalarının incelenmesi
7Etik Değerler3. kaynağın 12. Sayfasının incelenmesi
8Ara sınav
9Sağlık Bakım Sisteminde Hemşirenin Rolü1.kaynağın 23-25. Sayfalarının incelenmesi
10Hemşirelik MevzuatıWeb araştırması
11Hemşire LiderlerWeb araştırması
12Hemşirelik Model ve Kuramları2. kaynağın 52-110. Sayfalarının incelenmesi
13Hemşirelik ile İlgili Dernek ve KuruluşlarWeb araştırması
14ICN Temaları (International Council of Nurses-Uluslararası Hemşireler Konseyi)
Dersin Değerlendirilmesi
1.Kaynağın 9. Sayfasının incelenmesi
Kaynak
1. Pektekin, Ç. 2013. Hemşirelik Felsefesi: Kuramlar-Bakım Modelleri ve Politik Yaklaşımlar 2. Hemşirelik ve Etik, Çaylan Pektekin 3. Aşti, T. A., Karadağ, A. (2012). Hemşirelik Esasları, Hemşirelik Bilim ve Sanatı. Akademi Basın ve YayıncılıkBirol L (2007). Hemşirelik süreci. Hemşirelik bakımında sistematik yaklaşım, Etki Yayıncılık, İzmir 4. Velioğlu P (1999). Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. İstanbul. 5. Öktem Ş, Abbasoğlu A, Doğan N (2000). Hemşirelik tarihi, eğitimi ve gelişimi. Ankara Üniversitesi Dikimevi Sağlık Hizmetleri, 1(1):5-10 6. Velioğlu P (1991). Hemşirelik üstüne düşünceler, Tebliğ. 7. Akça Ay F (2007). Temel hemşirelik kavramlar, İlkeler, uygulamalar, Medikal yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı11717
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİĞE GİRİŞ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere hemşireliğin temel felsefesini ve sağlık bakım hizmetleri içerisinde hemşirenin rolünü anlamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma- Dersin Tanıtılması,
Hemşirelik Kavramına Giriş
,Hemşirelik tarihi ve felsefesi ,Hemşirelik Bilim ve Sanatı,Temel İnsan Gereksinimleri,Bakım Kavramı,Humanizm-Holizm,Etik Değerler,Ara sınav,Sağlık Bakım Sisteminde Hemşirenin Rolü,Hemşirelik Mevzuatı,Hemşire Liderler,Hemşirelik Model ve Kuramları,Hemşirelik ile İlgili Dernek ve Kuruluşlar,ICN Temaları (International Council of Nurses-Uluslararası Hemşireler Konseyi)
Dersin Değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlık bakımında hemşireliğin gücünü açıklar10, 16, 9A
Hemşireliğin dünyada ve ülkemizdeki tarihsel gelişimini açıklar10, 13, 16, 9A
İnsan, çevre, sağlık, hastalık ve hemşirelik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirir10, 13, 16, 19, 9
Hemşirelikte hümanistik ve holistik yaklaşımın önemini ifade eder10, 13, 16, 9
Hemşirelikle ilgili liderlerin, dernek ve kuruluşların önemini ifade eder10, 13, 16, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma- Dersin Tanıtılması,
Hemşirelik Kavramına Giriş
6. kaynağın 155. Sayfasının incelenmesi
2Hemşirelik tarihi ve felsefesi 1.kaynağın 3-13. ve 5. kaynağın 5-10. sayfalarının incelenmesi
3Hemşirelik Bilim ve Sanatı3.kaynağın 8-10. sayfalarının incelenmesi
4Temel İnsan Gereksinimleri1.kaynağın 33. sayfasının incelenmesi
5Bakım Kavramı1.kaynağın 41-167. Sayfalarının incelenmesi
6Humanizm-Holizm6. kaynağın 129-520. Sayfalarının incelenmesi
7Etik Değerler3. kaynağın 12. Sayfasının incelenmesi
8Ara sınav
9Sağlık Bakım Sisteminde Hemşirenin Rolü1.kaynağın 23-25. Sayfalarının incelenmesi
10Hemşirelik MevzuatıWeb araştırması
11Hemşire LiderlerWeb araştırması
12Hemşirelik Model ve Kuramları2. kaynağın 52-110. Sayfalarının incelenmesi
13Hemşirelik ile İlgili Dernek ve KuruluşlarWeb araştırması
14ICN Temaları (International Council of Nurses-Uluslararası Hemşireler Konseyi)
Dersin Değerlendirilmesi
1.Kaynağın 9. Sayfasının incelenmesi
Kaynak
1. Pektekin, Ç. 2013. Hemşirelik Felsefesi: Kuramlar-Bakım Modelleri ve Politik Yaklaşımlar 2. Hemşirelik ve Etik, Çaylan Pektekin 3. Aşti, T. A., Karadağ, A. (2012). Hemşirelik Esasları, Hemşirelik Bilim ve Sanatı. Akademi Basın ve YayıncılıkBirol L (2007). Hemşirelik süreci. Hemşirelik bakımında sistematik yaklaşım, Etki Yayıncılık, İzmir 4. Velioğlu P (1999). Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. İstanbul. 5. Öktem Ş, Abbasoğlu A, Doğan N (2000). Hemşirelik tarihi, eğitimi ve gelişimi. Ankara Üniversitesi Dikimevi Sağlık Hizmetleri, 1(1):5-10 6. Velioğlu P (1991). Hemşirelik üstüne düşünceler, Tebliğ. 7. Akça Ay F (2007). Temel hemşirelik kavramlar, İlkeler, uygulamalar, Medikal yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/10/2022 - 11:01Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 15:11