Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YOĞUN BAKIM HEMŞİRELİĞİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Belçim EDE SARIKAYA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra EREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYoğun bakım hastasının bakımına yönelik bilgi ve klinik beceri kazanmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Dersin tanıtımı,, Ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ile ilişkisinin kurulması
Dünyada ve Türkiye'de Yoğun Bakım Hemşireliği
,Yoğun Bakım Ünitesinin Tasarımı ve Organizasyonu
Yoğun Bakım Ünitesinde Hasta Kabulü, Transferi ve Taburculuğu ve İletişim ,Yoğun Bakımda Hasta İzlemi ve Temel Yaşam Desteği,Sıvı-Elektrolit Bozuklukları ve Hemodinamik İzlem,Yoğun Bakım Hastasında Beslenme,Pozisyonlama, Hasta kısıtlaması ve Basınç Ülserleri,Solunum Problemi Olan Hastanın Hemşirelik Bakımı ve Mekanik Ventilasyondaki Hastada Temel Bakım İlkeleri,Ara sınav ,Kardiyovasküler ve Renal Problemi Olan Hastanın Hemşirelik Bakımı ile Özel Uygulamalar ,Gastrointestinal Sistem Problemi Olan Hastanın Hemşirelik Bakımı ve Özel Uygulamalar,Multiple Travmalı Hastanın Hemşirelik Bakımı ve MODS,Yoğun Bakımda Profilaksi, Analjezi Ve Sedasyon Uygulamaları ,Yoğun Bakım Ünitesinde İnfeksiyon Kontrolü ,Yoğun Bakımında Etik Davranışlar , Yaşam Sonu Bakım ve Dersin Değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yoğun bakım ünitesine ilişkin temel kavram ve ilkeleri tanımlayabilmesi10, 16, 9A
Yoğun bakım gereksinimi olan hastanın hemşirelik bakımını planlayabilmesi10, 13, 14, 16, 19, 9
Yoğun bakım ünitesine özgü hemşirelik girişimlerini yerine getirirken etik kurallara dikkat edebilmesi10, 13, 14, 16, 19, 9A
Yoğun bakım hemşiresinin rolünün önemine inanması 13, 16, 20A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Dersin tanıtımı,, Ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ile ilişkisinin kurulması
Dünyada ve Türkiye'de Yoğun Bakım Hemşireliği
2. Kaynağın 1-9 sayfalarının incelenmesi. Yoğun Bakım Hemşireliği Dergisi
2Yoğun Bakım Ünitesinin Tasarımı ve Organizasyonu
Yoğun Bakım Ünitesinde Hasta Kabulü, Transferi ve Taburculuğu ve İletişim
1. Kaynağın 249-279 sayfalarının incelenmesi. www.tybhd.org.tr
3Yoğun Bakımda Hasta İzlemi ve Temel Yaşam Desteği1. Kaynağın 249-279 sayfalarının incelenmesi. www.tybhd.org.tr
4Sıvı-Elektrolit Bozuklukları ve Hemodinamik İzlem2. Kaynağın 19-25 sayfalarının incelenmesi.
5Yoğun Bakım Hastasında Beslenme2. Kaynağın 111-127 sayfalarının incelenmesi. www.yogunbakim.org.tr
6Pozisyonlama, Hasta kısıtlaması ve Basınç Ülserleri2. Kaynağın 143-165 sayfalarının incelenmesi.
7Solunum Problemi Olan Hastanın Hemşirelik Bakımı ve Mekanik Ventilasyondaki Hastada Temel Bakım İlkeleriwww.yogunbakim.org.tr 2. Kaynağın 49-65 sayfalarının incelenmesi.
8Ara sınav
9Kardiyovasküler ve Renal Problemi Olan Hastanın Hemşirelik Bakımı ile Özel Uygulamalar 3. Kaynağın 1003-1123 sayfalarının incelenmesi. www.yogunbakim.org.tr
10Gastrointestinal Sistem Problemi Olan Hastanın Hemşirelik Bakımı ve Özel Uygulamalar3. Kaynağın 1583-1633 sayfalarının incelenmesi. www.tybhd.org.tr
11Multiple Travmalı Hastanın Hemşirelik Bakımı ve MODS3. Kaynağın 661-769 sayfalarının incelenmesi. www.yogunbakim.org.tr
12Yoğun Bakımda Profilaksi, Analjezi Ve Sedasyon Uygulamaları 3. Kaynağın 557-575 sayfalarının incelenmesi. www.tybhd.org.tr
13Yoğun Bakım Ünitesinde İnfeksiyon Kontrolü 2. Kaynağın 127-143 sayfalarının incelenmesi. Yoğun Bakım Hemşireliği Dergisi
14Yoğun Bakımında Etik Davranışlar Yoğun Bakım Hemşireliği Dergisi 2. Kaynağın 213-229 sayfalarının incelenmesi.
15 Yaşam Sonu Bakım ve Dersin Değerlendirilmesi
Yoğun Bakım Hemşireliği Dergisi 2. Kaynağın 213-229 sayfalarının incelenmesi.
Kaynak
1-Eti F.E. (Eds.).Cerrahi Bakım: Vaka Analizleri ile Birlikte.Akademisyen Tıp Kitbevi,Ankara, 2016. 2- Çelik S.(Eds.).Erişkin Yoğun Bakım Hastalarında Temel Sorunlar ve Hemşirelik Bakımı. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul,2014. 3- Şahinoğlu H.(Eds).Yoğun Bakım Sorunları ve Tedavileri. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2011. 4-Yoğun Bakım Hemşireliği Dergisi 5-www.yogunbakim.org.tr 6- www.tybhd.org.tr

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler177
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı177
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YOĞUN BAKIM HEMŞİRELİĞİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Belçim EDE SARIKAYA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra EREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYoğun bakım hastasının bakımına yönelik bilgi ve klinik beceri kazanmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Dersin tanıtımı,, Ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ile ilişkisinin kurulması
Dünyada ve Türkiye'de Yoğun Bakım Hemşireliği
,Yoğun Bakım Ünitesinin Tasarımı ve Organizasyonu
Yoğun Bakım Ünitesinde Hasta Kabulü, Transferi ve Taburculuğu ve İletişim ,Yoğun Bakımda Hasta İzlemi ve Temel Yaşam Desteği,Sıvı-Elektrolit Bozuklukları ve Hemodinamik İzlem,Yoğun Bakım Hastasında Beslenme,Pozisyonlama, Hasta kısıtlaması ve Basınç Ülserleri,Solunum Problemi Olan Hastanın Hemşirelik Bakımı ve Mekanik Ventilasyondaki Hastada Temel Bakım İlkeleri,Ara sınav ,Kardiyovasküler ve Renal Problemi Olan Hastanın Hemşirelik Bakımı ile Özel Uygulamalar ,Gastrointestinal Sistem Problemi Olan Hastanın Hemşirelik Bakımı ve Özel Uygulamalar,Multiple Travmalı Hastanın Hemşirelik Bakımı ve MODS,Yoğun Bakımda Profilaksi, Analjezi Ve Sedasyon Uygulamaları ,Yoğun Bakım Ünitesinde İnfeksiyon Kontrolü ,Yoğun Bakımında Etik Davranışlar , Yaşam Sonu Bakım ve Dersin Değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yoğun bakım ünitesine ilişkin temel kavram ve ilkeleri tanımlayabilmesi10, 16, 9A
Yoğun bakım gereksinimi olan hastanın hemşirelik bakımını planlayabilmesi10, 13, 14, 16, 19, 9
Yoğun bakım ünitesine özgü hemşirelik girişimlerini yerine getirirken etik kurallara dikkat edebilmesi10, 13, 14, 16, 19, 9A
Yoğun bakım hemşiresinin rolünün önemine inanması 13, 16, 20A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Dersin tanıtımı,, Ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ile ilişkisinin kurulması
Dünyada ve Türkiye'de Yoğun Bakım Hemşireliği
2. Kaynağın 1-9 sayfalarının incelenmesi. Yoğun Bakım Hemşireliği Dergisi
2Yoğun Bakım Ünitesinin Tasarımı ve Organizasyonu
Yoğun Bakım Ünitesinde Hasta Kabulü, Transferi ve Taburculuğu ve İletişim
1. Kaynağın 249-279 sayfalarının incelenmesi. www.tybhd.org.tr
3Yoğun Bakımda Hasta İzlemi ve Temel Yaşam Desteği1. Kaynağın 249-279 sayfalarının incelenmesi. www.tybhd.org.tr
4Sıvı-Elektrolit Bozuklukları ve Hemodinamik İzlem2. Kaynağın 19-25 sayfalarının incelenmesi.
5Yoğun Bakım Hastasında Beslenme2. Kaynağın 111-127 sayfalarının incelenmesi. www.yogunbakim.org.tr
6Pozisyonlama, Hasta kısıtlaması ve Basınç Ülserleri2. Kaynağın 143-165 sayfalarının incelenmesi.
7Solunum Problemi Olan Hastanın Hemşirelik Bakımı ve Mekanik Ventilasyondaki Hastada Temel Bakım İlkeleriwww.yogunbakim.org.tr 2. Kaynağın 49-65 sayfalarının incelenmesi.
8Ara sınav
9Kardiyovasküler ve Renal Problemi Olan Hastanın Hemşirelik Bakımı ile Özel Uygulamalar 3. Kaynağın 1003-1123 sayfalarının incelenmesi. www.yogunbakim.org.tr
10Gastrointestinal Sistem Problemi Olan Hastanın Hemşirelik Bakımı ve Özel Uygulamalar3. Kaynağın 1583-1633 sayfalarının incelenmesi. www.tybhd.org.tr
11Multiple Travmalı Hastanın Hemşirelik Bakımı ve MODS3. Kaynağın 661-769 sayfalarının incelenmesi. www.yogunbakim.org.tr
12Yoğun Bakımda Profilaksi, Analjezi Ve Sedasyon Uygulamaları 3. Kaynağın 557-575 sayfalarının incelenmesi. www.tybhd.org.tr
13Yoğun Bakım Ünitesinde İnfeksiyon Kontrolü 2. Kaynağın 127-143 sayfalarının incelenmesi. Yoğun Bakım Hemşireliği Dergisi
14Yoğun Bakımında Etik Davranışlar Yoğun Bakım Hemşireliği Dergisi 2. Kaynağın 213-229 sayfalarının incelenmesi.
15 Yaşam Sonu Bakım ve Dersin Değerlendirilmesi
Yoğun Bakım Hemşireliği Dergisi 2. Kaynağın 213-229 sayfalarının incelenmesi.
Kaynak
1-Eti F.E. (Eds.).Cerrahi Bakım: Vaka Analizleri ile Birlikte.Akademisyen Tıp Kitbevi,Ankara, 2016. 2- Çelik S.(Eds.).Erişkin Yoğun Bakım Hastalarında Temel Sorunlar ve Hemşirelik Bakımı. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul,2014. 3- Şahinoğlu H.(Eds).Yoğun Bakım Sorunları ve Tedavileri. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2011. 4-Yoğun Bakım Hemşireliği Dergisi 5-www.yogunbakim.org.tr 6- www.tybhd.org.tr

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/10/2022 - 11:01Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 15:11