Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TRANSPLANTASYON HEMŞİRELİĞİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra EREN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Müzeyyen ATASEVEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTransplantasyon hemşiresinin profesyonel özelliklerini aktarmak ve transplantasyon süreci boyunca alıcı, verici ve ailesinin bireysel temelde bakım gereksinimlerinin karşılanmasında gerekli hemşirelik bilgi ve becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders;
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları Ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması

Dünyada ve Türkiye'de Transplantasyona Genel Bakış ve Transplantasyonun Tarihçesi
,Transplantasyon İlkeleri ve Türleri,Transplantasyon İmmünolojisi, Alıcı ve Verici Hazırlığı,Transplantasyon Cerrahisi ve Prosedürleri,Transplantasyon Komplikasyonları ve Hemşirelik Bakımı,Transplantasyona Yönelik Hasta ve Ailenin Eğitimi,Transplantasyonun Etik ve Yasal Yönü,Transplantasyon Hemşiresinin Özellikleri,Karaciğer Transplantasyonu ve Hemşirelik Bakımı,Böbrek Transplantasyonu ve Hemşirelik Bakımı,Kalp - Akciğer Transplantasyonu ve Hemşirelik Bakımı,Pankreas Transplantasyonu ve Hemşirelik Bakımı,Transplantasyondaki Gelişmeler,Örnek Olay İncelemesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Transplantasyon ve transplantasyon hemşireliğine ilişkin temel kavramları tanımlar10, 13, 16, 20, 9A
Transplantasyon türlerini ve ilkelerini açıklar10, 16, 9A
Transplantasyonun etik ve yasal yönünü tartışır10, 16, 20, 9A
Transplantasyon hastasının hemşirelik bakımını planlar10, 13, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları Ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması

Dünyada ve Türkiye'de Transplantasyona Genel Bakış ve Transplantasyonun Tarihçesi
1. kaynağın 911-952. sayfalarının incelenmesi.
2Transplantasyon İlkeleri ve Türleri1. kaynağın 911-952. sayfalarının incelenmesi.
3Transplantasyon İmmünolojisi, Alıcı ve Verici Hazırlığı2. kaynağın 87-107. sayfalarının incelenmesi.
4Transplantasyon Cerrahisi ve Prosedürleri4. kaynağın 161-175. sayfalarının incelenmesi.
5Transplantasyon Komplikasyonları ve Hemşirelik Bakımı1. kaynağın 911-952. sayfalarının incelenmesi
6Transplantasyona Yönelik Hasta ve Ailenin Eğitimi4. kaynağın 81-113. sayfalarının incelenmesi
7Transplantasyonun Etik ve Yasal Yönüwww.tond.org web sitesinin incelenmesi
8Transplantasyon Hemşiresinin Özellikleri1. kaynağın 911-952. sayfalarının incelenmesi
9Karaciğer Transplantasyonu ve Hemşirelik Bakımı5. kaynağın incelenmesi
10Böbrek Transplantasyonu ve Hemşirelik Bakımı3. kaynağın 792-809. sayfalarının incelenmesi.
11Kalp - Akciğer Transplantasyonu ve Hemşirelik Bakımı3. kaynağın 792-809. sayfalarının incelenmesi.
12Pankreas Transplantasyonu ve Hemşirelik Bakımı3. kaynağın 792-809 sayfalarının incelenmesi.
13Transplantasyondaki GelişmelerTürkiye Organ Nakli Dernegi Resmi Sitesi, www.tond.org
14Örnek Olay İncelemesi
www.tond.org web sitesinin incelenmesi
Kaynak
1- Eti Aslan F. (Eds). Cerrahi Bakım: Vaka Analizleri ile Birlikte. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2016. 2- Titiz İ. (Eds.).Renal Transplantasyona Pratik Yaklaşım Humoral Sorunlar.İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul,2014. 3- Şahinoğlu H.(Eds).Yoğun Bakım Sorunları ve Tedavileri. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2011. 4- Yücetin L (Eds.).Organ Nakli Koordinasyonu El Kitabı, 2001. 5- Karademir, S.(2006). Karaciğer Transplantasyonu, T Klin Ver Der; 2 (26), s:40-48.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi144
Okul Dışı Diğer Faaliyetler177
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı177
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TRANSPLANTASYON HEMŞİRELİĞİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra EREN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Müzeyyen ATASEVEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTransplantasyon hemşiresinin profesyonel özelliklerini aktarmak ve transplantasyon süreci boyunca alıcı, verici ve ailesinin bireysel temelde bakım gereksinimlerinin karşılanmasında gerekli hemşirelik bilgi ve becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders;
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları Ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması

Dünyada ve Türkiye'de Transplantasyona Genel Bakış ve Transplantasyonun Tarihçesi
,Transplantasyon İlkeleri ve Türleri,Transplantasyon İmmünolojisi, Alıcı ve Verici Hazırlığı,Transplantasyon Cerrahisi ve Prosedürleri,Transplantasyon Komplikasyonları ve Hemşirelik Bakımı,Transplantasyona Yönelik Hasta ve Ailenin Eğitimi,Transplantasyonun Etik ve Yasal Yönü,Transplantasyon Hemşiresinin Özellikleri,Karaciğer Transplantasyonu ve Hemşirelik Bakımı,Böbrek Transplantasyonu ve Hemşirelik Bakımı,Kalp - Akciğer Transplantasyonu ve Hemşirelik Bakımı,Pankreas Transplantasyonu ve Hemşirelik Bakımı,Transplantasyondaki Gelişmeler,Örnek Olay İncelemesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Transplantasyon ve transplantasyon hemşireliğine ilişkin temel kavramları tanımlar10, 13, 16, 20, 9A
Transplantasyon türlerini ve ilkelerini açıklar10, 16, 9A
Transplantasyonun etik ve yasal yönünü tartışır10, 16, 20, 9A
Transplantasyon hastasının hemşirelik bakımını planlar10, 13, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları Ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması

Dünyada ve Türkiye'de Transplantasyona Genel Bakış ve Transplantasyonun Tarihçesi
1. kaynağın 911-952. sayfalarının incelenmesi.
2Transplantasyon İlkeleri ve Türleri1. kaynağın 911-952. sayfalarının incelenmesi.
3Transplantasyon İmmünolojisi, Alıcı ve Verici Hazırlığı2. kaynağın 87-107. sayfalarının incelenmesi.
4Transplantasyon Cerrahisi ve Prosedürleri4. kaynağın 161-175. sayfalarının incelenmesi.
5Transplantasyon Komplikasyonları ve Hemşirelik Bakımı1. kaynağın 911-952. sayfalarının incelenmesi
6Transplantasyona Yönelik Hasta ve Ailenin Eğitimi4. kaynağın 81-113. sayfalarının incelenmesi
7Transplantasyonun Etik ve Yasal Yönüwww.tond.org web sitesinin incelenmesi
8Transplantasyon Hemşiresinin Özellikleri1. kaynağın 911-952. sayfalarının incelenmesi
9Karaciğer Transplantasyonu ve Hemşirelik Bakımı5. kaynağın incelenmesi
10Böbrek Transplantasyonu ve Hemşirelik Bakımı3. kaynağın 792-809. sayfalarının incelenmesi.
11Kalp - Akciğer Transplantasyonu ve Hemşirelik Bakımı3. kaynağın 792-809. sayfalarının incelenmesi.
12Pankreas Transplantasyonu ve Hemşirelik Bakımı3. kaynağın 792-809 sayfalarının incelenmesi.
13Transplantasyondaki GelişmelerTürkiye Organ Nakli Dernegi Resmi Sitesi, www.tond.org
14Örnek Olay İncelemesi
www.tond.org web sitesinin incelenmesi
Kaynak
1- Eti Aslan F. (Eds). Cerrahi Bakım: Vaka Analizleri ile Birlikte. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2016. 2- Titiz İ. (Eds.).Renal Transplantasyona Pratik Yaklaşım Humoral Sorunlar.İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul,2014. 3- Şahinoğlu H.(Eds).Yoğun Bakım Sorunları ve Tedavileri. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2011. 4- Yücetin L (Eds.).Organ Nakli Koordinasyonu El Kitabı, 2001. 5- Karademir, S.(2006). Karaciğer Transplantasyonu, T Klin Ver Der; 2 (26), s:40-48.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/10/2022 - 11:01Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 15:11