Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK OKUMA YAZMA BECERİLERİ II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin, akademik çeviri ve yazım temel kuralları çerçevesinde, alana ilişkin İngilizce yazılı kaynaklara ulaşma, okuma, anlama ve yazma ve tartışabilme becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktısının Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması
Temel Dilbilgisi Konuları Tekrarı
,Zaman Ve Yüklemlerin Tekrarı
Basit Cümle Çevirileri
,Makaleler Üzerinden Çalışmalar-
Verilen Cümlenin Anlamca Dengini
Yazma (İngilizceden Türkçeye Çeviri)
,Makaleler Üzerinden Çalışmalar-
Verilen Cümlenin Anlamca Dengini
Yazma (İngilizceden Türkçeye Çeviri)
,Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Makale Çeviri Çalışmaları,Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Makale Çeviri Çalışmaları,Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Makale Çeviri Çalışmaları,Ara sınav,Alana İlişkin Makalelerin Yazım Açısından İncelenmesi Çalışmaları,Alana İlişkin Makalelerin Yazım Açısından İncelenmesi Çalışmaları,Akademik Yazı Yapısını Oluşturma/ Akademik Makale Yazımı Örnek Çalışmaları ,Akademik Yazı Yapısını Oluşturma/Akademik Makale Yazımı Örnek Çalışmaları,Grupların Oluşturduğu Akademik Bilgi Derlemelerinin İngilizce Sunumu,Grupların Oluşturduğu Akademik Bilgi Derlemelerinin İngilizce Sunumu

,Grupların Oluşturduğu Akademik Bilgi Derlemelerinin İngilizce Sunumu
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Elektronik ve kütüphane kaynaklarını kullanarak alana ilişkin güncel İngilizce akademik bilgilere ulaşır10, 16, 5, 6, 9A, E
Alana ilişkin İngilizce makaleleri okur10, 16, 5, 6, 9A, E
İngilizce makaleleri yazım düzeni açısından çözümler10, 16, 5, 6, 9A, E
İngilizce okuduğu makalelerin Türkçe çevirisini yapar10, 14, 16, 6, 9A, E
Elde ettiği akademik bilginin İngilizce sunumunu yapar10, 14, 16, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktısının Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması
Temel Dilbilgisi Konuları Tekrarı
Temel İngilizce Gramer kaynak kitapları
2Zaman Ve Yüklemlerin Tekrarı
Basit Cümle Çevirileri
Temel İngilizce Gramer kaynak kitapları
3Makaleler Üzerinden Çalışmalar-
Verilen Cümlenin Anlamca Dengini
Yazma (İngilizceden Türkçeye Çeviri)
Gruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak.
4Makaleler Üzerinden Çalışmalar-
Verilen Cümlenin Anlamca Dengini
Yazma (İngilizceden Türkçeye Çeviri)
Gruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak.
5Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Makale Çeviri ÇalışmalarıGruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak.
6Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Makale Çeviri ÇalışmalarıGruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak.
7Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Makale Çeviri ÇalışmalarıGruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak.
8Ara sınav
9Alana İlişkin Makalelerin Yazım Açısından İncelenmesi ÇalışmalarıGruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak.
10Alana İlişkin Makalelerin Yazım Açısından İncelenmesi ÇalışmalarıGruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak.
11Akademik Yazı Yapısını Oluşturma/ Akademik Makale Yazımı Örnek Çalışmaları 1.kaynağın incelenmesi 2.kaynağın 10-16 sayfalarının incelenmesi
12Akademik Yazı Yapısını Oluşturma/Akademik Makale Yazımı Örnek Çalışmaları1.kaynağın incelenmesi 2.kaynağın 10-16 sayfalarının incelenmesi Kaynaklardan ilgili bölümler tekrar edilecek.
13Grupların Oluşturduğu Akademik Bilgi Derlemelerinin İngilizce Sunumu
14Grupların Oluşturduğu Akademik Bilgi Derlemelerinin İngilizce Sunumu

15Grupların Oluşturduğu Akademik Bilgi Derlemelerinin İngilizce Sunumu
Kaynak
1. Day. RA. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? 2. Rukanç F, ve ark. Elektronik Gelimeler Işığında Araştırma Kütüphaneleri Sempozyumu Bildirileri. Ankara: Ankara Üniversitesi, (2003):10-16.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11212
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14114
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)66
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(66/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK OKUMA YAZMA BECERİLERİ II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özlem AVCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin, akademik çeviri ve yazım temel kuralları çerçevesinde, alana ilişkin İngilizce yazılı kaynaklara ulaşma, okuma, anlama ve yazma ve tartışabilme becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktısının Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması
Temel Dilbilgisi Konuları Tekrarı
,Zaman Ve Yüklemlerin Tekrarı
Basit Cümle Çevirileri
,Makaleler Üzerinden Çalışmalar-
Verilen Cümlenin Anlamca Dengini
Yazma (İngilizceden Türkçeye Çeviri)
,Makaleler Üzerinden Çalışmalar-
Verilen Cümlenin Anlamca Dengini
Yazma (İngilizceden Türkçeye Çeviri)
,Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Makale Çeviri Çalışmaları,Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Makale Çeviri Çalışmaları,Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Makale Çeviri Çalışmaları,Ara sınav,Alana İlişkin Makalelerin Yazım Açısından İncelenmesi Çalışmaları,Alana İlişkin Makalelerin Yazım Açısından İncelenmesi Çalışmaları,Akademik Yazı Yapısını Oluşturma/ Akademik Makale Yazımı Örnek Çalışmaları ,Akademik Yazı Yapısını Oluşturma/Akademik Makale Yazımı Örnek Çalışmaları,Grupların Oluşturduğu Akademik Bilgi Derlemelerinin İngilizce Sunumu,Grupların Oluşturduğu Akademik Bilgi Derlemelerinin İngilizce Sunumu

,Grupların Oluşturduğu Akademik Bilgi Derlemelerinin İngilizce Sunumu
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Elektronik ve kütüphane kaynaklarını kullanarak alana ilişkin güncel İngilizce akademik bilgilere ulaşır10, 16, 5, 6, 9A, E
Alana ilişkin İngilizce makaleleri okur10, 16, 5, 6, 9A, E
İngilizce makaleleri yazım düzeni açısından çözümler10, 16, 5, 6, 9A, E
İngilizce okuduğu makalelerin Türkçe çevirisini yapar10, 14, 16, 6, 9A, E
Elde ettiği akademik bilginin İngilizce sunumunu yapar10, 14, 16, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktısının Program Yeterlilikleri İlişkisinin Kurulması
Temel Dilbilgisi Konuları Tekrarı
Temel İngilizce Gramer kaynak kitapları
2Zaman Ve Yüklemlerin Tekrarı
Basit Cümle Çevirileri
Temel İngilizce Gramer kaynak kitapları
3Makaleler Üzerinden Çalışmalar-
Verilen Cümlenin Anlamca Dengini
Yazma (İngilizceden Türkçeye Çeviri)
Gruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak.
4Makaleler Üzerinden Çalışmalar-
Verilen Cümlenin Anlamca Dengini
Yazma (İngilizceden Türkçeye Çeviri)
Gruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak.
5Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Makale Çeviri ÇalışmalarıGruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak.
6Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Makale Çeviri ÇalışmalarıGruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak.
7Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Makale Çeviri ÇalışmalarıGruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak.
8Ara sınav
9Alana İlişkin Makalelerin Yazım Açısından İncelenmesi ÇalışmalarıGruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak.
10Alana İlişkin Makalelerin Yazım Açısından İncelenmesi ÇalışmalarıGruplar tarafından istenen konulara ilişkin kütüphane kaynak taraması yapılacak.
11Akademik Yazı Yapısını Oluşturma/ Akademik Makale Yazımı Örnek Çalışmaları 1.kaynağın incelenmesi 2.kaynağın 10-16 sayfalarının incelenmesi
12Akademik Yazı Yapısını Oluşturma/Akademik Makale Yazımı Örnek Çalışmaları1.kaynağın incelenmesi 2.kaynağın 10-16 sayfalarının incelenmesi Kaynaklardan ilgili bölümler tekrar edilecek.
13Grupların Oluşturduğu Akademik Bilgi Derlemelerinin İngilizce Sunumu
14Grupların Oluşturduğu Akademik Bilgi Derlemelerinin İngilizce Sunumu

15Grupların Oluşturduğu Akademik Bilgi Derlemelerinin İngilizce Sunumu
Kaynak
1. Day. RA. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? 2. Rukanç F, ve ark. Elektronik Gelimeler Işığında Araştırma Kütüphaneleri Sempozyumu Bildirileri. Ankara: Ankara Üniversitesi, (2003):10-16.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/10/2022 - 11:01Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 15:11