Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA-Bahar Dönemi0+848
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra EREN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Müzeyyen ATASEVEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıCerrahi hastası ve ailesinin ameliyat öncesi, sırası ve sonrası gereksinimlerini tanımlayabilecek, hemşirelik süreci doğrultusunda cerrahi hastasının sorunlarını çözümleyebilecek bilgi, beceri ve davranışları kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin öğretilmesi ,Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin öğretilmesi ,Klinik uygulama,Klinik uygulama,Klinik uygulama,Klinik uygulama,Klinik uygulama,Ara sınav,Klinik uygulama,Klinik uygulama,Klinik uygulama,Klinik uygulama,Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin değerlendirilmesi ,Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Cerrahi hastasının bakım gereksinimlerini belirler10, 16, 38, 4, 9D, H
Cerrahi hastasının gereksinimlerinin karşılanmasında öncelikleri saptar10, 16, 38, 4, 9D, H
Gerekli hemşirelik girişimlerinin sonuçlarını değerlendirir10, 16, 38, 4, 9D, E, H
Bütüncül yaklaşım ve mesleki ve etik ilkeler doğrultusunda cerrahi hastasının hemşirelik bakımını gerçekleştirir10, 16, 4, 9D, H
Cerrahi süreçte oluşabilecek komplikasyonları saptar10, 16, 19, 38, 4, 9D, H
Cerrahi hastası ve ailesinin bakıma katılımını sağlamak için eğitici bir rol gerçekleştirir16, 4, 9D, E, H
Hasta, ailesi ve ekibin diğer üyeleri ile iletişim kurar10, 16, 9D, E, H
Cerrahi hastasının bakımında kanıta dayalı araştırmalardan, bilgi ve sağlık teknolojilerinden yararlanır10, 14, 9D, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin öğretilmesi
2Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin öğretilmesi
3Klinik uygulamaBakım planı çalışması
4Klinik uygulamaDers kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması
5Klinik uygulamaMakale okunması
6Klinik uygulamaBakım planı çalışması
7Klinik uygulamaDers kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması
8Ara sınav
9Klinik uygulamaDerste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması
10Klinik uygulamaMakale okunması
11Klinik uygulamaBakım planı çalışması
12Klinik uygulamaMakale okunması
13Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin değerlendirilmesi Bakım planı çalışması
14Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin değerlendirilmesi
Kaynak
1. Yavuz Van Gıersbergen M., Kaymakçı Ş. Ameliyathane Hemşireliği TCAHD Yayını, Meta Basım Matbaacılık İzmir, 2015. 2. Eti Aslan F. (eds). Cerrahi Bakım Vaka Analizleri ile Birlikte. Akademisyen Tıp Kitabevi, 2016. 3. Erdemir F. Hemşirelik Tanıları El Kitabı Nobel Tıp Kitabevi, 2012. 4. Erdil F., Özhan Elbaş N. Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, 2001. 5. Karadakovan A., Aslan F E. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010. 6. Akyolcu N, Aksoy G, Kanan N. (eds).Cerrahi Hemşireliği Uygulama Rehberi. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul, 2011. 7. Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR, Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis,. Sayek İ. (ed). Temel Cerrahi. 3.baskı. Güneş Kitabevi, Ankara, 2004. 8. Ignatavicius, Workman. Medical Surgical Nursing 6th Ed., 2009. 9. Smeltzer , Bare. Medical Surgical Nursing, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati148112
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21530
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer23570
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)240
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA-Bahar Dönemi0+848
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra EREN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Müzeyyen ATASEVEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıCerrahi hastası ve ailesinin ameliyat öncesi, sırası ve sonrası gereksinimlerini tanımlayabilecek, hemşirelik süreci doğrultusunda cerrahi hastasının sorunlarını çözümleyebilecek bilgi, beceri ve davranışları kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin öğretilmesi ,Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin öğretilmesi ,Klinik uygulama,Klinik uygulama,Klinik uygulama,Klinik uygulama,Klinik uygulama,Ara sınav,Klinik uygulama,Klinik uygulama,Klinik uygulama,Klinik uygulama,Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin değerlendirilmesi ,Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Cerrahi hastasının bakım gereksinimlerini belirler10, 16, 38, 4, 9D, H
Cerrahi hastasının gereksinimlerinin karşılanmasında öncelikleri saptar10, 16, 38, 4, 9D, H
Gerekli hemşirelik girişimlerinin sonuçlarını değerlendirir10, 16, 38, 4, 9D, E, H
Bütüncül yaklaşım ve mesleki ve etik ilkeler doğrultusunda cerrahi hastasının hemşirelik bakımını gerçekleştirir10, 16, 4, 9D, H
Cerrahi süreçte oluşabilecek komplikasyonları saptar10, 16, 19, 38, 4, 9D, H
Cerrahi hastası ve ailesinin bakıma katılımını sağlamak için eğitici bir rol gerçekleştirir16, 4, 9D, E, H
Hasta, ailesi ve ekibin diğer üyeleri ile iletişim kurar10, 16, 9D, E, H
Cerrahi hastasının bakımında kanıta dayalı araştırmalardan, bilgi ve sağlık teknolojilerinden yararlanır10, 14, 9D, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin öğretilmesi
2Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin öğretilmesi
3Klinik uygulamaBakım planı çalışması
4Klinik uygulamaDers kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması
5Klinik uygulamaMakale okunması
6Klinik uygulamaBakım planı çalışması
7Klinik uygulamaDers kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması
8Ara sınav
9Klinik uygulamaDerste işlenen konuların tekrar analizi ve konuyla ilgili WEB’deki sitelerin araştırılması
10Klinik uygulamaMakale okunması
11Klinik uygulamaBakım planı çalışması
12Klinik uygulamaMakale okunması
13Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin değerlendirilmesi Bakım planı çalışması
14Dersin kapsamında hazırlanan beceri listelerinin değerlendirilmesi
Kaynak
1. Yavuz Van Gıersbergen M., Kaymakçı Ş. Ameliyathane Hemşireliği TCAHD Yayını, Meta Basım Matbaacılık İzmir, 2015. 2. Eti Aslan F. (eds). Cerrahi Bakım Vaka Analizleri ile Birlikte. Akademisyen Tıp Kitabevi, 2016. 3. Erdemir F. Hemşirelik Tanıları El Kitabı Nobel Tıp Kitabevi, 2012. 4. Erdil F., Özhan Elbaş N. Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, 2001. 5. Karadakovan A., Aslan F E. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010. 6. Akyolcu N, Aksoy G, Kanan N. (eds).Cerrahi Hemşireliği Uygulama Rehberi. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul, 2011. 7. Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR, Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis,. Sayek İ. (ed). Temel Cerrahi. 3.baskı. Güneş Kitabevi, Ankara, 2004. 8. Ignatavicius, Workman. Medical Surgical Nursing 6th Ed., 2009. 9. Smeltzer , Bare. Medical Surgical Nursing, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/10/2022 - 11:01Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 15:11